nadiaesra Geplaatst: 10 maart 2011 Geplaatst: 10 maart 2011 Hallo,Mijn konijn Melle doet sinds vanmiddag rond 4 uur vreemd; ze eet (bijna) niet, en zit veel stil in een hoekje, ook heeft ze maar weinig keutels.normaal is ze vrij druk, en erg hongerig, dus het viel me op.Heb over gasvorming en verstopping bij konijnen gelezen, maar ze vertoond maar 'halve' sypmtomen, omdat ze af en toe wel rondloopt, soms een brokje eet, en nog af en toe een keutel. Wat vinden jullie? moet ik me zorgen maken?Liefs
lianne Geplaatst: 10 maart 2011 Geplaatst: 10 maart 2011 Ook halve symptomen kunnen symptomen zijn, dus ik zou zeker actie ondernemen en zo snel mogelijk naar een dierenarts gaan.
nadiaesra Geplaatst: 10 maart 2011 Auteur Geplaatst: 10 maart 2011 Ook als ze wel languit gaat liggen?En wat is zo snel mogenlijk? Zou ik kunnen wachten tot morgen, en vannacht een aantal keer kijken?
lianne Geplaatst: 10 maart 2011 Geplaatst: 10 maart 2011 Heb je toevallig medicatie in huis voor konijnen?
nadiaesra Geplaatst: 10 maart 2011 Auteur Geplaatst: 10 maart 2011 Ik heb alleen dwangvoer. Maar ik maak me wel echt zorgen, normaal wil ze heel graag bij me zitten en rent ze de hele avond rond, en nu wil ze eigenlijk ver van me af, in d'r hokje zitten
Niandy Geplaatst: 10 maart 2011 Geplaatst: 10 maart 2011 Als het kan, zou ik toch zsm naar een dierenarts gaan, je konijntje geeft namelijk wel aan dat ze zich niet goed voelt.
nadiaesra Geplaatst: 10 maart 2011 Auteur Geplaatst: 10 maart 2011 Ik heb net even mn ouders wakker gemaakt, en die wisten helemaal niet of je snachts wel naar dierenarts kan? dus ik ben even googlen.
Niandy Geplaatst: 10 maart 2011 Geplaatst: 10 maart 2011 Als je je eigen dierenarts belt krijg je een bandje te horen met meestal de dienstdoende dierenarts + nummerje kan ook even op de dierenarts site kijken, daar staat soms ook een schema op.
nadiaesra Geplaatst: 10 maart 2011 Auteur Geplaatst: 10 maart 2011 (aangepast) Ik zit erg te twijfelen, omdat ze net weer even rond huptste en zich dan ook wast, en vrolijk lijkt. Zou ik het kunnen uitstellen tot morgenochtendvroeg? en zo ja,wat kan ik zelf doenin ieder geval heel erg bedankt! 10 maart 2011 aangepast door nadiaesra
Niandy Geplaatst: 10 maart 2011 Geplaatst: 10 maart 2011 Als ze eet en keutelt, dan wel, anders niet,ALs ik jou was; neem het zekere voor het onzekere.Konijnen zijn zwakke dieren.Bel anders de dierenarts is op en kijk wat hij heeft te zeggen.
Niek Geplaatst: 11 maart 2011 Geplaatst: 11 maart 2011 Hoe is het gegaan vannacht? Ben je nog naar een DA geweest of ga je nu zo snel mogelijk?
nadiaesra Geplaatst: 11 maart 2011 Auteur Geplaatst: 11 maart 2011 Allereerst dank jullie wel voor al de reacties (:ik ben afgelopen nacht om de 2 uur bij haar gaan kijken, en had me voor genomen dat als het om 5 uur nog niet beter ging met d'r ik de dierenarts zou bellen.Gelukkig ging het rond 5 uur beter; ze is weer wat gaan eten en rondlopen, en zat niet meer zo in elkaar gedoken. vanochtend om 8 uur was d'r voerbak helemaal leeg, lag het hok weer vol met keuteltjes, rende ze al weer vrolijk rond en wilde ze spelen en knuffelen. Dus godzijdank is het nu weer goed met d'r =p liefs!nadia en melle
Niandy Geplaatst: 11 maart 2011 Geplaatst: 11 maart 2011 Fijn dat het goed gaat met je konijntje, ik zou toch proberen te achterhalen wat het was als ik jou was.Eten, stess? Heeft ze iets gehad wat ze eigenlijk niet mocht?
nadiaesra Geplaatst: 11 maart 2011 Auteur Geplaatst: 11 maart 2011 Ik ben alles eens nagegaan, en ik denk dat ze een beetje teveel karton heeft gegeten. ze heeft buiten d'r hok in mijn kamer een kartonnen doosje, en daar wil ze nog wel eens aan knabbelen. blijkbaar iets teveel, dus dat houd ik uit de buurt =pmaar ze is gelukkig weer heulemaal zichzelf, inclusief bieb-boeken knagen, rotzooi maken, en gek op eten
Aanbevolen berichten