Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi allemaal,

ik heb het idee dat mijn konijn een beetje (of erg) ziek is. Hij is heel lusteloos en ik heb hem ook nog niet zien eten. Telkens als ik hem ergens neerzet blijft hij daar zitten, en nu ligt hij helemaal op zijn zij en trilt af en toe. Normaal ligt hij alleen op zijn rug als het heel warm is. Moet ik naar de dierenarts?

Groetjes sanne

Geplaatst:

Ik had 1/2 jaar geleden hetzelfde met een van mijn konijnen. Meteen naar de dierenarts gegaan. Was net op tijd. Hij at ook al steeds minder. Naderhand bleek dat hij een haarbal had: pijn als hij ging eten.. dus niet meer eten.

De dierenarts heeft hem op een electrische deken gelegd en hem dwangvoeding ananassap met een spuit gevoerd met speciaal spul met groen vezel. De ananassap is laxeren en bracht de darmwerking weer op gang. We hebben nog een dag dwangvoeding Olvarit (groenen en fruit) met een spuit gegeven. Het konijn is er weer helemaal bovenop gekomen.

Geplaatst:

hoi! Bedankt voor de reacties. Ik heb het idee dat het al weer iets beter gaat. Ze ziet er weer wat levendiger uit, en ze huppelt al weer een beetje over de bank. Alleen het eten wil nog niet. Ook heeft ze een beetje vochtige oogjes. Kan dit er iets mee te maken hebben?Als het morgen nog niet helemaal over is, ga ik alsnog naar de dierenarts.

Geplaatst:

Een konijn die 24 uur niet eet, gaat dood. Dus zo snel mogelijk naar de DA. Ik las daarstraks ergens dat als een konijn vochtige oogjes/traanoogjes heeft en niet eet, dan kan het met de kiezen te maken hebben.

Ook al is ze wat levendiger, maar zolang zij niet eet, is er iets goed mis. Heb je peterselie in huis? Dat willen ze wel nog eens eten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .