Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sinds November 2009 een rammetje, Rambo, die ik in de lente 2010 heb laten castreren. Daarna heb ik een mooi pooltje, Roos, uit de opvang AA en Hunze gehaald! Meneer en Mevrouw hadden een hele goede klik!

Ik had ze op mijn kamer, ik was net uit huis en mocht van de huis eigenaren konijnen op mijn kamer. Het hok stond standaard open de de konijnen liepen 24/7 vrij door mijn kamer.

Toen werd ik allergisch voor mijn konijnen..... :(

Meneer en mevrouw verhuist naar de tuin van mijn ouders. Roos leefde helemaal op buiten; omdat ze voor de opvang waarschijnlijk toch wel veel heeft mee gemaakt vond ze het heerlijk om minder contact met mensen te hebben. Ze werd minder schichtig en vrolijker. Ik kwam 1-2 keer in de week het hok schoonmaken en mijn ouders regelden de rest.

Nu lieten mijn ouders mij een paar weken terug weten dat Roos was ziekjes was. Ze nieste steeds. Ik kwam bezorgd kijken. In de opvang was ze gelukkig al geënt! Maar toch, ik vond het wel eng. Ze leek echter heel vrolijk en ik heb haar niet meer horen niezen. Ik bedacht me dat het hooi misschien was stoffig was geweest. Nu belde mijn ouders later inderdaad dat zij haar ook niet meer hoorden niezen.

gister belden mijn ouders opnieuw... roos neus was nat.... Ik ging kijken, haar hele snoet onder de plak. Zelfs haar pootjes waren vies. Morgen direct een afspraak maken bij de DA..... Voel me schuldig dat ik er zelf niet zo veel op heb gelet :(

Geplaatst:

Goed dat je naar de dierenarts gaat met haar. Het kan zijn dat ze snot heeft. Zorg er wel voor dat je naar een goede kk dierenarts gaat. Het is belangrijk dat snot goed behandeld wordt en niet te kort, want dan wordt het alleen maar erger.

Je zegt dat ze geënt is in de opvang, maar je hebt haar al een jaar. Die inenting heeft ze nu niks meer aan. Inentingen moet je elk half jaar herhalen. (officieel is de duur van de inenting voor myx zelfs maar een maand geldig)

Geplaatst:

voel je niet schuldig! daar bereik je niks mee, en je bent ook niet schuldig. je kunt niks aan doen dat je allergisch bent, je bent nog gaan kijken,, je zag niks. het belangrijkste is dat je het nu weet, en dat ze naar de DA gaat. Sterkte voor je nijntje! het komt wel weer goed :)

Geplaatst:

De dierenarts heeft beide konijnen bekeken (heb meneer ook meegenomen ivm eventuele besmetting) Het was gelukkig alleen maar luchtwegen infectie! :) Ze krijgt een AB kuurtje. In mijn opluchting vergeten te vragen hoe lang ik het aan moet houden :$ Hoe doen jullie dat? Hoe lang houden jullie dat aan? Ik vraag de da sowieso ook nog even :)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .