Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

mijn konijntje heeft altijd heel gauw natte achterpootjes en een nat vies kontje.

Hou dat altijd goed bij, door de kooi en toiletjes optijd te verschonen.

Nu zag ik net dat ze wat wondjes op haar pootjes heeft.

Heb haar gewassen (in een badje laten weken)

Wat kan ik nog meer doen?

Ga morgen maar naar dierenarts.

Hoe kan het dat zei altijd beetje nat en vies is terwijl het andere konijn nergens last van heeft?

Groetjes

Geplaatst:

Kijk even naar wat je te eten geeft

En natte achterpootjes ?

gewoon mee naar de dierenarts morgen

geef je misschien te veel biks of geef je gemendt voer?

geef je groente waar hij niet tegen kan ?

Geplaatst:

Het lijkt erop dat jouw konijn blaasprobleempjes heeft, aangezien ze veel last heeft van een nat kontje.

Dit kan verschillende oorzaken hebben, dus heel goed dat je morgen naar de dierenarts gaat :)

Geplaatst:

Konijnen horen niet altijd natte pootjes of een nat kontje te hebben. Dan is er iets mis. En als de pootjes wondjes krijgen hierdoor dan heet dat: urinebrand.

Urinebrand kan wijzen op blaasproblemen, zoals blaasontsteking, blaasgruis of blaasstenen.

Dus probeer je konijntje wat te laten plassen in een schone bak voordat je naar de DA gaat en laat die urine even testen met een teststripje en vraag of ze het na willen kijken op kristallen die op blaasgruis of blaasstenen wijzen.

Een heel goed middel tegen dit soort problemen is Eurologist (ook bekend als Urologist) maar dat kan je waarschijnlijk niet van de DA krijgen, maar moet je op internet kopen.

Verder kan urinebrand ook veroorzaakt worden door EC, dat is een hele nare parasiet waar je konijn aan dood kan gaan, dus vraag of je DA even goed checkt op andere symptomen van EC. Als er EC vermoed wordt, zorg dan dat je PANACUR meekrijgt, dat is het beste middel tegen EC (en is ook prima om mee te ontwormen).

Misschien zijn er nog meer dingen die urinebrand kunnen veroorzaken, maar dit zijn de twee belangrijkste denk ik, dus zorg dat daar goed op gecheckt wordt.

Succes bij de DA!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .