Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kwam vandaag om half 7 thuis van een dag school en zoals altijd liep ik gelijk door naar buiten om te kijken hoe het met mijn twee konijnen gaat. Echter trof ik mijn voedstertje aan in het nachthok. Ze keek niet op of om toen toen ik de deksel van de kooi open deed, toen ik haar aaide... Ze bewoog niet, kwam niet van haar plek af. Normaal gesproken staat zij zodra er iemand buitenkomt al met haar voorpootjes tegen de ren aan en rent ze driehonderd rondjes en is het hiep hoi hoera 'geef me aandacht hyper.gif'. Daarom schrok ik er heel erg van om haar zo te zien...

Vanochtend om omstreeks 7 uur ben ik er nog geweest, voor het hooi en water. Toen waren ze allebei topfit, hooi en pellets waren netjes op, ook van het water was flink gedronken (alles avond ervoor aangevuld) en ze sprongen allebei gelijk naar buiten de ren in (hok gaat 's nachts dicht).

Mijn zusje vertelde me dat ze rond half 4 ook nog gewoon rondliepen in de kooi en ren.

Oren, oogjes, neusje zijn ook allemaal droog. Ontlasting is ook goed.

Het ene wat ik kan bedenken is dat ik sinds gisteren aan het overstappen ben naar ander voer. Maar ik heb dit netjes gemengd, en heb er opgelet dat zeker de helft van de pellets van het 'oude' voer waren. En de andere twee konijnen die hetzelfde hebben gekregen zijn topfit.

Het andere wat ik kan bedenken is dat ze (nog) niet ingeënt is. Maar zijn dit symptomen van myxomatose of VHS?

Of het is van de kou (temperatuurverschil tussen overdag en 's nachts is de afgelopen dagen natuurlijk best groot). Ik heb er gelijk een extra berg stro bij gedaan (lag al een dikke laag)

Ik ben 5 minuten geleden voor het laatst gaan kijken en ze zit nog steeds op dezelfde plek, nog even bewegingloos. Ik hoop dat iemand me kan vertellen hoe dit zo ineens kan... sadley.gif

En wat kan ik momenteel het beste voor haar doen? Als het van de kou is, is dan een (warme) handdoek een goed idee om erbij te leggen? Of iets anders?

Ze is trouwens net iets ouder dan 1 jaar en zit goed in haar vacht.

Geplaatst:

Ik zou meteen een dierenarts bellen. Die kan je zeggen wat je moet doen. Wat je beschrijft doet mij erg denken aan gas. Filou heeft het vandaag ook gekregen. Ik moest primperan en imonogas geven en hij is net weer de oude. (Wel eerst bellen voor je dat doet) Laat het vooral niet aanslepen.

Geplaatst:

Zo snel mogelijk naar de DA gaan. Een lusteloos konijn is nooit goed. Het kan ineens heel snel gaan (lees: in een uur, maar soms ook dagen), vooral bij gas.. Ben er ook een konijntje aan verloren jammer genoeg.. En ga naar een konijnkundige dierenarts! Mijn konijntje is mede overleden door onkundigheid en heeft een hel doorstaan net voor zijn dood..

Geplaatst:

nee inderdaad ik sluit me hierbij aan, bel een DA op voor een advies.

ze zitten buiten zie ik? haal haar voor dezekerheid naar binnen en leg een

warme fles erbij ofzo uit voorzorg! probeer misschien even aan dr

buik te voelen of die nog soepel is (lees even op internet over gas enz)

maar echt even de DA bellen hoor! altijd bellen uitvoorzorg daar zijn de DA voor!!

Geplaatst:

Deze reactie heeft onze Bunny ook gehad en ik ben naar de DA gegaan en hij had gas en ik was net op tijd. Met gas kan het heel snel gaan. Haal hem naar binnen, hou hem warm en bel de DA. Binnen een paar uur was Bunny al aan het uitdrogen en heeft hij infuus gehad.

Sterkte en beterschap!

Geplaatst:

Ik had inderdaad enkele minuten na het plaatsen van dit topic besloten om zsm naar ik de DA te gaan, ik ging nog één keer bij haar kijken voordat ik mijn jas aantrok en toen zat ze warempel een verdieping lager vrolijk aan het hooi te knabbelen. Ben toen nog om het halfuur gaan kijken tot aan het slapen gaan en er leek niks meer aan de hand. Ik ben er nu net weer gaan kijken om te kijken of ze de nacht is doorstaan en ze was weer helemaal de oude toen ik aan kwam lopen. Opgelucht!!

Maar wat het nou geweest is...? Ik ga eens even lezen over gas, wellicht dat ik het een volgende keer (hoop niet dat ik m'n konijntjes nog eens zo aantref) beter kan herkennen.

Dankjewel voor jullie antwoorden in ieder geval!!

Geplaatst:
jeetje wat een opluchting zeg!! wat het zou kunnen zijn geen idee?

misschien toch even bij de DA laten checken ofzo?

ben er wel blij om voor je!!

Dat heeft nu geen zin meer, zij heeft nergens meer last van.

Geplaatst:

Wat zal jij geschrokken zijn.

Afgelopen zaterdag hadden wij ook problemen met onze Jolien,is gelukkig weer goed.

Fijn dat het met jouw konijntje ook weer goed gaat.:)

Geplaatst:

Is altijd schrikken als je je konijntje zo vindt, heb het ook gehad met onze Boris en van het ene op het andere moment doen ze net alsof er nooit iets is gebeurt, de kliertjes :D

Maar blijf even alert, heb ik ook gedaan, je weet maar nooit

succes

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .