Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het gaat echt niet lekker hier.. Eerst had Fire aan allebei de ogen een ontsteking en nu een bult op zijn hoofd. Volgens mij kreeg hij dit toen het wat beter ging met die ontsteking. Alleen ik dacht dat zal wel zo lijken omdat z'n ogen dicht zaten. Maar dat is nu over en het is er nog steeds en misschien wel groter geworden. Het is een zachte dikke bult op z'n hoofd tussen z'n ogen. Hij lijkt er geen last van te hebben als ik er op druk en zijn karakter is ook normaal. Maar ik maak me echt zorgen, wat zou het zijn, is het goed te behandelen, is het niks ernstigs?

Ik ga morgenochtend gelijk een afspraak met de DA maken, maar als jullie sugesties hebben zou dat ook fijn zijn.

Geplaatst:

Waar zit die bult? Bij zijn oog in de buurt? Klinkt ook weer als een ontsteking met een abces, wellicht als gevolg van de oogontsteking. Wat voor medicatie heb je voor die oogjes gekregen van de DA?

Het zit in ieder geval buiten de schedel als je een bult voelt (zou je zeggen), dus dat is al wel een beter teken dan wanneer de ontsteking naar de hersenen geslagen zou zijn denk ik. Maar ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt, dus dat is alleen gebaseerd op logisch redeneren. Ik zou wel snel naar de DA gaan inderdaad.

Geplaatst:

Nou ik ben weer terug en Fire heeft inderdaad een Abces. Ze had een sneetje gemaakt en er kwam me een spul uit! maar blijkbaar zit er nog meer in dus Fire moet blijven en krijgt een roesje. Daarna moet ik zelf met AB injecteren.

Voor Sil wilt ze niks doen omdat ze actief is en aan haar gedrag niks te merken is.

Geplaatst:

nee bovenop het hoofd. Was heel akelig om te zien dat ze daar een sneetje maakte.. Maargoed de dierenarts heeft net gebeld, hij komt weer goed uit de roes, er kwam wel heel veel troep uit het abces. Maar hij heeft het goed doorstaan, ze heeft de snee wel groter gemaakt en laat die nog open, vanmiddag mag ik hem ophalen :)

Geplaatst:

Zolang het alleen buiten de schedel zit dan lijkt mij dat een abces bovenop het hoofd beter is dan een abces op de kaak, want die laatste zijn in ieder geval vaak heel erg hardnekkig. Maar ik heb eigenlijk nog nooit eerder van een abces bovenop het koppie gehoord, dus misschien klopt dat niet hoor. Wist je DA of het van de oogontsteking kwam? Of zat er een wondje op het hoofd misschien?

Geplaatst:

Jeetje, dat moet schrikken zijn, plots zo'n abces blijken te hebben.. Ik hoop dat het snel geneest!

Hoe is het nu idd met hem?

Geplaatst:

Goed :)

Hij eet goed, hij keuteld/plast goed en is enthousiast als hij me hoort/ziet. Beetje balen want ik moest gister eind van de middag weg en kwam pas vavavond thuis. M'n lieve moeder heeft alles gedaan :) Hij zit wel in een konijnenkooi op handdoeken zodat er echt niks in kan komen en steeds een beetje hooi zodat hij er niet teveel in gaan vroeten. Vanochtend kwam er nog wel wat uit het abces maar niet zo wit meer als eerst. We moeten ervoor zorgen dat het open blijft tot maandag als we op controle gaan. Dus moeten er wel 3x per dag aanzitten want het wil snel dichtgroeien! Fire knarssetand dan wel. Hij krijgt 1x per dag ontstekinsremmer/pijnstilling en 1x in de 2 dagen AB wat we moeten injecteren. (gelukkig is moeders verpleegkundige en prikt veel baby's, dus de da heeft het aan haar uitgelegd en zij doet het, want ik vind dat maar niks) Hij was trouwens goed uit de narcose gekomen en ging gelijk eten. :)

Geplaatst:

Owja wat betreft Silversalvation, ik ga eens iets alternatiefs proberen, ik geloof er zelf nog niet veel van, maar stel me voor alles open en sluit niks uit :)

Geplaatst:

Ik heb nog geen idee eerlijk gezegd. Ik heb nu eerst een boekje binnen gekregen van Natural animal consulting: Homepathie en konijnen.

Ach ik weet het nog niet zeker, we zullen wel zien.

Geplaatst:

vandaag weer naar de DA geweest voor controle. Het was goed, we moeten het nog wel een paar dagen proberen open te houden en te spoelen met een spuitje.

Geplaatst:

Het enige is nu het net wat beter gaat Fire er helemaal klaar mee is. Hij wordt boos als we er aan zitten en het kooitje vind hij ook niks meer begint al aan tralies te trekken..

Nog ff jongen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .