Ga naar inhoud

hij eet al drie dagen geen biks meer


malika117

Aanbevolen berichten

  • Reacties 204
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb trouwens nog een probleem. Ik ben vorige week de hele week thuis gebleven van school om voor Beau te zorgen. Ik had me maar ziek gemeld. Maar ik moet dinsdag gewoon naar school want ik zit midden in mijn examens. Als Beau voor een dinsdag nog niet is opgeknapt heb ik dus een groot probleem. Als ik niet naar school ga dan blijf ik dit jaar zitten en dat wil ik echt niet. En als ik Beau geen eten geef dat gaat jij misschien dood. Woont er iemand misschien in Drachten of in de buurt die mij kan helpen?

Wie kan mij helpen alsjeblieft????

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb net in het middel van het bekje gespoten maar dan eet hij het nog niet op. Weet je wat ik nou zo raar vindt? Ik weet nog steeds niet de oorzaak of reden dat hij niet eet.

Hoe veel ml. geef je tegelijk in zijn bekje?

Ik gaf eerst een halve spuit (6ml.) ineens, maar het meeste liep er dan uit. Tegenwoordig spuit ik in kleine porties van 1 of 2 ml. en pauzeer tien tellen tussen de porties zodat hij tijd heeft om te slikken.

Bij de info over ziekte van Bunnybunch staat over gas: "Gas ontstaat vaak door verkeerd groenvoer (veel koolsoorten bijvoorbeeld) , maar kan ook meekomen met een andere ziekte, als coccidiose of wormen. Daarnaast kunnen ook stress en pijn weer een oorzaak zijn van ook deze aandoening."

Jouw konijn heeft veel stressvolle dingen meegemaakt de laatste weken (verhuizing, overlijden maatje, koppeling). Het zou daardoor kunnen komen, maar het hoeft niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef hem ongeveer 2 a 3 ml per keer en ik wacht zeker meer dan 10 tellen, maar hij slikt echt helemaal niks door.

En wat betreft de stress, ik denk ook zeker dat dat het is alleen snap ik niet dat het zo lang kan duren. Maar aan de andere kant, dat dwang voeren en die medicijnen leveren ook een hoop stress bij hem. Dus misschien zit ik wel in een cirkel en hem iedere keer opnieuw stress bezorg door al dat dwangvoeren. Want dat vindt hij echt vreselijk. Dus misschien moet ik na een tijdje ook is stoppen, misschien wordt hij daar wel rustig van. Maar ja als hij dan weer niet eet dan gaat hij dood. Dus ja, ik weet het ook niet meer.

Hoe veel ml. geef je tegelijk in zijn bekje?

Ik gaf eerst een halve spuit (6ml.) ineens, maar het meeste liep er dan uit. Tegenwoordig spuit ik in kleine porties van 1 of 2 ml. en pauzeer tien tellen tussen de porties zodat hij tijd heeft om te slikken.

Bij de info over ziekte van Bunnybunch staat over gas: "Gas ontstaat vaak door verkeerd groenvoer (veel koolsoorten bijvoorbeeld) , maar kan ook meekomen met een andere ziekte, als coccidiose of wormen. Daarnaast kunnen ook stress en pijn weer een oorzaak zijn van ook deze aandoening."

Jouw konijn heeft veel stressvolle dingen meegemaakt de laatste weken (verhuizing, overlijden maatje, koppeling). Het zou daardoor kunnen komen, maar het hoeft niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb trouwens nog een probleem. Ik ben vorige week de hele week thuis gebleven van school om voor Beau te zorgen. Ik had me maar ziek gemeld. Maar ik moet dinsdag gewoon naar school want ik zit midden in mijn examens. Als Beau voor een dinsdag nog niet is opgeknapt heb ik dus een groot probleem. Als ik niet naar school ga dan blijf ik dit jaar zitten en dat wil ik echt niet. En als ik Beau geen eten geef dat gaat jij misschien dood. Woont er iemand misschien in Drachten of in de buurt die mij kan helpen?

Wie kan mij helpen alsjeblieft????

In jouw schoenen zou ik Martje en Dollie een PB sturen. Zij wonen in de buurt en kennen wellicht BB-ers in de buurt van Drachten. Martje zou je misschien zelf kunnen helpen.

Ik zie op de lijst opvangen dat er in Leeuwarden een opvang zit die voor 12,50 per week logeerplek aanbiedt. Misschien kun je contact met hen opnemen om te polsen of zij zieke konijnen 'opnemen'?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In jouw schoenen zou ik Martje en Dollie een PB sturen. Zij wonen in de buurt en kennen wellicht BB-ers in de buurt van Drachten. Martje zou je misschien zelf kunnen helpen.

Ik zie op de lijst opvangen dat er in Leeuwarden een opvang zit die voor 12,50 per week logeerplek aanbiedt. Misschien kun je contact met hen opnemen om te polsen of zij zieke konijnen 'opnemen'?

Ik sluit mij bij jou aan.Vooral omdat je dinsdag weer naar school moet, en het dus erg druk hebt. Je kunt altijd een PB naar Martje sturen en het vragen. En dan niet zeggen van: ze woont niet in Drachten. ;) Dit is niet bot bedoeld ofzo, en als dat zo over komt, mijn excuses daarvoor. Maar jij vraagt zelf om hulp, en wij zeggen dan, stuur Martje een PB, en dan zeg je steeds, zij woont niet in Drachten, of zij kan waarschijnlijk niet constant voor hem zorgen. Als jij niks vraagt, weet jij ook niks. En ik weet zeker dat zij wel bereid is om jou te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks, ik zal haar wel een PB Sturen

Ik sluit mij bij jou aan.Vooral omdat je dinsdag weer naar school moet, en het dus erg druk hebt. Je kunt altijd een PB naar Martje sturen en het vragen. En dan niet zeggen van: ze woont niet in Drachten. ;) Dit is niet bot bedoeld ofzo, en als dat zo over komt, mijn excuses daarvoor. Maar jij vraagt zelf om hulp, en wij zeggen dan, stuur Martje een PB, en dan zeg je steeds, zij woont niet in Drachten, of zij kan waarschijnlijk niet constant voor hem zorgen. Als jij niks vraagt, weet jij ook niks. En ik weet zeker dat zij wel bereid is om jou te helpen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niets liever willen dan een andere DA, maar al mijn geld is momenteel op. Ik was deze week al 150 euro kwijt aan alle zorg. Ik kan het niet eens meer betalen al zou ik dat zo graag willen. Ik ben een student en ik woon op kamers. Mijn ouders hebben mij al die 150 euro gegeven en meer kunnen ze ook niet kwijt.

Kijk als hij nou gewoon zou gaan eten dan zou alles opgelost zijn maar het lukt me niet om hem te laten eten. Op de Ć©Ć©n of andere manier wilt hij gewoon niet eten. Op zich oogt hij niet ziek, en hij eet wel gewoon af en toe hooi dus ik snap gewoon niet wat hem mankeert.

ik vind het een raar verhaal hoor. Kan je geen anderet DA contacten?
aangepast door malika117
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een ellende allemaal zeg.

Hoe groot is het spuitje, waarmee je dwangvoert? Het is namelijk mijn ervaring, dat dwangvoeren het beste gaat met spuitjes van 1ml, omdat die heel smal zijn en zelfs met het afgeknipte tuutje (weet even geen ander woord) tussen de tanden door past. Ik heb pas ook moeten dwangvoeren en mijn dame is ook de makkelijkste niet. Ik neem zo'n spuitje van 1ml en doe hem zover mogelijk het bekje in (niet achter in de strot natuurlijk) en spuit dan hele kleine beetjes naar binnen. Ik heb haar dan op haar rug liggen, omdat ik dan het bekje het best zie en zij dan het rustigst is. Maar slikken op haar rug doet ze de helft van de tijd niet. Dus als ze niet slikt, zet ik haar op 4 poten op schoot en ga haar aaien en kriebelen. Vaak op plekjes, die normaal gesproken de neiging bij haar oproept om zich te gaan wassen. Op die manier krijg ik er altijd nog aardig wat in. Het is wat meer moeite en ook iets meer stress voor het konijn misschien, omdat je constant het beestje op de rug legt en dan weer op de poten zet. Maar mijn dame krijgt zo dan tenminste wel voer binnen.

Misschien heb je er wat aan.

Heel veel sterkte in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip. Maar om Beau op zijn rug te krijgen heb je een heel leger nodig. Hij is best wel sterk en op dit moment als ik hem ga dwangvoeren zit zijn hele bekje en kin eronder dus dat is ook best mooi. Want als hij zich dan gaat wassen dan krijgt hij in ieder geval dat beetje binnen.

Het is misschien een rare manier van dwangvoeren maar heb op dit moment al alles geprobeerd maar hij weigert het door te slikken

Wat een ellende allemaal zeg.

Hoe groot is het spuitje, waarmee je dwangvoert? Het is namelijk mijn ervaring, dat dwangvoeren het beste gaat met spuitjes van 1ml, omdat die heel smal zijn en zelfs met het afgeknipte tuutje (weet even geen ander woord) tussen de tanden door past. Ik heb pas ook moeten dwangvoeren en mijn dame is ook de makkelijkste niet. Ik neem zo'n spuitje van 1ml en doe hem zover mogelijk het bekje in (niet achter in de strot natuurlijk) en spuit dan hele kleine beetjes naar binnen. Ik heb haar dan op haar rug liggen, omdat ik dan het bekje het best zie en zij dan het rustigst is. Maar slikken op haar rug doet ze de helft van de tijd niet. Dus als ze niet slikt, zet ik haar op 4 poten op schoot en ga haar aaien en kriebelen. Vaak op plekjes, die normaal gesproken de neiging bij haar oproept om zich te gaan wassen. Op die manier krijg ik er altijd nog aardig wat in. Het is wat meer moeite en ook iets meer stress voor het konijn misschien, omdat je constant het beestje op de rug legt en dan weer op de poten zet. Maar mijn dame krijgt zo dan tenminste wel voer binnen.

Misschien heb je er wat aan.

Heel veel sterkte in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ouders wonen helemaal aan de andere kant van Nederland, ik zit in friesland en zij zitten in zuid holland. Ze kunnen me onmogelijk helpen. Maar ik denk dat ik dan toch maar weer een dierenarts ga bellen. Het is niet anders

waarom belde je ook alweer geen andere DA op? Ohja sorry het geld.......je ouders zijn er nog niet, toch?

En een opvang opbellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .