ZaZa Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 Oh kijk ! Dat is al beter nieuws dan de afgelopen dagen.... Dat moet jou ook als muziek in de oren klinken..... Moed houden nu Malika !!Je bent al weer een eindje op de goede weg....nou ja, je konijn dan....
malika117 Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Geplaatst: 4 maart 2011 ja das waar ZaZa, Ik zou me nog beter voelen als hij eindelijk zelf is zou gaan eten.
ZaZa Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 Dat zou het beste zijn.....Hopen dat dat bericht ook snel komt.....
malika117 Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Geplaatst: 4 maart 2011 Moet hem nu in mijn eentje dwangvoeren. Dat is zo moeilijk, het gaat bijna niet. Hem net zijn medicijnen gegeven en heb proberen te dwangvoeren, maar hij laat alles uit zijn bek glijden. Hij doet niet eens de moeite om het door te slikken. Dwangvoeren gaat dit weekend echt een hele klus worden, hopen dat het in mijn eentje gaat lukken
malika117 Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Geplaatst: 4 maart 2011 wie weet hoe ik hem het beste kan dwangvoeren?
malika117 Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Geplaatst: 4 maart 2011 het lukt me niet meer om hem te dwang voeren hij is veel te sterk voor mij alleen en hij slikt niks door. Ik weet niet wat ik moet doen
Suuzi Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 Hoe ik mijn konijn dwangvoer: - Ik ga op de grond op mijn knieƫn zitten en zet hem met z'n kop van mij af tussen mijn bovenbenen (zijn 4 poten op de grond). Op die manier zet ik hem heel voorzichtig klem. - Ik buig over hem heen en houd zijn kop vast. Met de andere hand wurm ik (voorzichtig) de spuit aan de zijkant van zijn bekje naar binnen. Daar zit een opening in het gebit, maar dat heb je vast gemerkt bij het geven van medicijnen. - Ik geef 2 tot 3 ml. per hapje en wacht tot hij dit heeft verwerkt en van het hapje is bijgekomen. In totaal voer ik per keer 7 tot 10 ml. Ik geef liever vaker een kleine hoeveelheid dan een paar keer een hele spuit waarvan het meeste er weer uit loopt. Belangrijk is om rustig te blijven en de tijd te nemen. Leuk is het niet.. Maar op deze manier lukt het prima in mijn eentje. Is het zo duidelijk voor je?
Suuzi Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 (aangepast) Fijn dat de dierenarts vooruitgang ziet! Met een beetje geduld (en dat heb je) moet het normaal gesproken toch wel goed komen. 4 maart 2011 aangepast door Suuzi
malika117 Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Geplaatst: 4 maart 2011 ik zie eigenlijk helemaal geen verbetering, echt helemaal niks. Hij is nog steeds als van de week. Ik baal hier echt van.:(
Suuzi Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 ik zie eigenlijk helemaal geen verbetering, echt helemaal niks. Hij is nog steeds als van de week. Ik baal hier echt van.:( De dierenarts zal toch niet voor niks gezegd hebben dat het beter gaat met je konijn. Dat zal dan ook wel zo zijn. Waar baal je precies van? Dat je je zorgen maakt? Dat hij te weinig eet? Of iets anders.
malika117 Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Geplaatst: 4 maart 2011 ik baal dat ik die verandering nog helemaal niet zie. Kijk hij eet nog steeds niet, hij eet zijn dwangvoer niet op en hij doet helemaal niets. Ik weet niet of dit allemaal wel zin heeft.
Suuzi Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 Logisch dat je baalt. Je hebt erg veel meegemaakt de laatste tijd.. Dat hakt er in en vreet energie. Maar het heeft zeker zin. Kijk, je hebt nog maar net een nieuwe medicatie ingezet. Ik denk en hoop dat je morgen (na 24 uur) de vruchten kunt gaan plukken. Normaal gesproken dan..
pluis04 Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 ik moest mijn konijn ook in een handoek rollen met dwangvoeren zodat hij niet kon trappen heb je al babyvoeding geprobeert en dan wortelhapje?
ZaZa Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 Olvarit wortel..Sommige konijnen vinden het zelfs lekker... Heej Malika..vanmiddag was je een stuk positiever toch ? Heb je wat aan de raad van Evee gehad ?Lekker rond laten lopen...Beweging is goed voor de darmen. Zoals Suuzi dwangvoert, zo heb ik het ook wel gedaan..(staat hier ergens..)
Evee Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 In babyvoeding zitten veel suikers, zeker in wortelhapje. Ik zou dat niet als dwangvoer gebruiken tenzij je niets anders bij de hand hebt, maar dat is hier niet het geval.Maar fijn dat je wat meer duidelijkheid hebt na je bezoek aan de dierenarts! Hopelijk slaan de nieuwe medicijnen goed aan. Mijn ervaring is dat je met dwangvoeren geduld moet hebben. Als je zelf gestresst bent helpt dat niet. Probeer uit te vinden wat hij een beetje lust, maak een papje van zijn normale biks, probeer SS recovery (te koop bij dierenartsen). Pureer desnoods met je keukenmachine groenvoer tot een papje en voer hem dat.
ZaZa Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 Daar heb je gelijk in Evee ! Ik vraag me alleen af, als hij echt niets eet...niet keutelt Ć©n je krijgt er geen dwangvoer in..Stel hij zou die olvarit wel willen eten en het helpt net over die drempel, wel eten/niet eten heen.. Ik vind het ook lastig om te beoordelen of Malika niet goed durft, of dat het echt niet lukt, of dat het konijn NIETS eet, of toch wel wat hooi.......De dierenarts zegt dat het goed gaat....geeft zo te lezen, goede medicatie ? (ik heb er weinig verstand van)Dus daar zou je op moeten kunnen vertrouwen.......Dan gaat het dus goed. Maar ja...een dierenarts zit er ook wel eens naast... Kortom:De situatie naar waarde beoordelen en goede raad geven, vind ik hier lastig..
michaela23 Geplaatst: 5 maart 2011 Geplaatst: 5 maart 2011 Als ik jou was, zou ik Martje een berichtje sturen, of zij langs kan komen, en jou kan helpen met dwangvoeren. Je kunt het haar altijd vragen.
malika117 Geplaatst: 5 maart 2011 Auteur Geplaatst: 5 maart 2011 Ja ik heb sinds gisteren ook al baby voeding wortelhapje gegeven. Hij eet het niet echt op maar laat het weer vallenik moest mijn konijn ook in een handoek rollen met dwangvoeren zodat hij niet kon trappen heb je al babyvoeding geprobeert en dan wortelhapje?
malika117 Geplaatst: 5 maart 2011 Auteur Geplaatst: 5 maart 2011 ja maar martje woont niet in Drachten. Als ik jou was, zou ik Martje een berichtje sturen, of zij langs kan komen, en jou kan helpen met dwangvoeren. Je kunt het haar altijd vragen.
malika117 Geplaatst: 5 maart 2011 Auteur Geplaatst: 5 maart 2011 Ik heb hem net weer medicijnen gegeven straks ga ik hem weer dwang voeren. Ik heb een papje gemaakt van zijn biks en ik geef een beetje baby voeding. Hopen dat het genoeg is.
malika117 Geplaatst: 5 maart 2011 Auteur Geplaatst: 5 maart 2011 heb net een spuitje voer gegeven en een spuitje baby voeding. Hij slikte niks door dus hij hij heeft bijna niks op. Jammer
floris en stijn Geplaatst: 5 maart 2011 Geplaatst: 5 maart 2011 doe je het spuitje wel ver genoeg in zijn bekje? tegen mij heeft de DA ooit wel eens gezegd, als ze moeite had met slikken, dat je dan het spuitje in het midden van het bekje moet doen, dan kan hij de voeding niet weer terug werken?
malika117 Geplaatst: 5 maart 2011 Auteur Geplaatst: 5 maart 2011 heb net in het middel van het bekje gespoten maar dan eet hij het nog niet op. Weet je wat ik nou zo raar vindt? Ik weet nog steeds niet de oorzaak of reden dat hij niet eet.
Aanbevolen berichten