ZaZa Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 Soewieso door blijven gaan...Zolang er leven is, is er hoop.. Eet hij nu echt helemaal niets ? Gewoon 0,0 ?En drinken ?Drinkt hij uit een fles ? Zet dan eens een bakje water neer...Maakt hij een suffe indruk op je ? Ik snap het niet..Er moet iets helpen...Voordeel is; je zit er zelf bovenop.... Woonde ik in je buurt, kwam ik je zo helpen... Even denken... Ananassap is ook om de darmen te stimuleren...Is hier vaak genoeg over geschreven..Even zoeken....
ZaZa Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 Weet je ook of hij gas of verstopping heeft ? Het verschil is namelijk wel belangrijk om te weten...Bij het één mag je wel dwangvoeren, bij het ander niet...
ZaZa Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 (aangepast) http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/41123-dwangvoeren-gaat-niet-2.html http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/44315-floortje-heeft-verstopping-gas-iets-anders-2.html(let vooral op de bijdrage van Zwarte Panter, zij heeft echte kennis) 4 maart 2011 aangepast door ZaZa
ZaZa Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 Lees dat ananassap iets is bij een darmverstopping door haren (likken van de vacht > haren in darm > verstopping)
malika117 Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Geplaatst: 4 maart 2011 Ik heb een drinkfles hangen maar daar drinkt hij nu ook al niet meer uit. Hooi eet hij wel maar met mate. Soms is hij wel een beetje suf maar als ik hem dan vrij laat rondlopen is hij weer actief aan het snuffelen overal dus ik weet het niet
malika117 Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Geplaatst: 4 maart 2011 ik heb net een bakje water in het hok gezet, had het nog bij zijn kopje gehouden maar dan duwt hij het weg
malika117 Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Geplaatst: 4 maart 2011 Hoe kom ik aan ananassap, moet ik dat in een pak kopen of zelf uit een ananas persen?
ZaZa Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 ananassap schijnt alleen te helpen bij een verstopping door haren..... Denk ook wel dat het belangrijk is dat je zeker weet of het Gas is of Verstopping...... Geen idee of ananassap kwaad kan wanneer je konijn Gas heeft...
malika117 Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Geplaatst: 4 maart 2011 ooo dan wacht ik eerst het dierenarts bezoek af, ik zal wel vragen of hij gas of verstopping kan hebben.ananassap schijnt alleen te helpen bij een verstopping door haren..... Denk ook wel dat het belangrijk is dat je zeker weet of het Gas is of Verstopping...... Geen idee of ananassap kwaad kan wanneer je konijn Gas heeft...
malika117 Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Geplaatst: 4 maart 2011 Ben trouwens benieuwd of de dierenarts wel kan zien wat hij mankeert
malika117 Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Geplaatst: 4 maart 2011 heb trouwens net wel weer wat kleine keutels gevonden. stuk of 5
Suuzi Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 Ik heb een drinkfles hangen maar daar drinkt hij nu ook al niet meer uit. Hooi eet hij wel maar met mate. Soms is hij wel een beetje suf maar als ik hem dan vrij laat rondlopen is hij weer actief aan het snuffelen overal dus ik weet het niet Dat je konijn af en toe actief rond snuffelt is een heel goed teken!Over het niet door slikken... Sommige konijnen zijn erg eigenwijs en weigeren dwangvoer door te slikken. Ik heb hier zo'n exemplaar. Dwangvoeren is bij hem ook echt dwingen en driekwart loopt over zijn kin naar buiten. Misschien heb jij er ook zo één?
malika117 Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Geplaatst: 4 maart 2011 Ja nogal, het is erg moeilijk om hem eten te geven. Kijk ik woon op kamers en van de week heeft mijn huisgenoot mij geholpen met eten geven maar die is vandaag vertrokken en ze komt pas maandag terug, dus het dwang voeren zal nu al helemaal niet gaan zo helemaal alleen. Ben benieuwd.Hij is trouwens wel de hele tijd op het andere konijn aan het rijden en andersom, om gek van te wordenDat je konijn af en toe actief rond snuffelt is een heel goed teken!Over het niet door slikken... Sommige konijnen zijn erg eigenwijs en weigeren dwangvoer door te slikken. Ik heb hier zo'n exemplaar. Dwangvoeren is bij hem ook echt dwingen en driekwart loopt over zijn kin naar buiten. Misschien heb jij er ook zo één?
Evee Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 Wat voor voer geef je je konijn? Eet hij nog steeds wel hooi nu, of alleen maar het dwangvoer? Heb je ook al een nieuwe zak biks geprobeerd / of een andere soort biks (om uit te sluiten dat er iets met het voer is). Staat er wel de hele dag eten voor zijn neus? (denk aan verschillende soorten hooi, brokjes, regelmatig vers groenvoer zetten), zodat hij wel wordt uitgenodigd om te gaan eten?Ik lees verhalen over verstopping en gas, maar niet dat er daadwerkelijk duidelijkheid is of het één van beide is? De dierenarts waar je de eerste keer heen bent geweest, en vandaag ook weer heeft daar niet naar gekeken?Ben je al naar een andere dierenarts geweest dan de eerste, een goede konijnkundige? http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html Dat raad ik je in dit geval namelijk wel aan, om op zijn minst telefonisch contact te zoeken met een goede, om verder advies te vragen.Laat je ons weten hoe het vandaag is gegaan bij de dierenarts?
malika117 Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Geplaatst: 4 maart 2011 Ik geef mijn konijn sience selective voer, dus daar ligt het niet aan denk ik. En het is een nieuwe zak met voer en mijn andere konijn eet daar wel heel goed van. Ik heb niet de hele tijd eten staan omdat anders de ander weer te veel gaat eten wel heeft hij constant genoeg vers hooi om van te eten en dat doe hij soms wel. Wat voor voer geef je je konijn? Eet hij nog steeds wel hooi nu, of alleen maar het dwangvoer? Heb je ook al een nieuwe zak biks geprobeerd / of een andere soort biks (om uit te sluiten dat er iets met het voer is). Staat er wel de hele dag eten voor zijn neus? (denk aan verschillende soorten hooi, brokjes, regelmatig vers groenvoer zetten), zodat hij wel wordt uitgenodigd om te gaan eten?Ik lees verhalen over verstopping en gas, maar niet dat er daadwerkelijk duidelijkheid is of het één van beide is? De dierenarts waar je de eerste keer heen bent geweest, en vandaag ook weer heeft daar niet naar gekeken?Ben je al naar een andere dierenarts geweest dan de eerste, een goede konijnkundige? http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html Dat raad ik je in dit geval namelijk wel aan, om op zijn minst telefonisch contact te zoeken met een goede, om verder advies te vragen.Laat je ons weten hoe het vandaag is gegaan bij de dierenarts?
malika117 Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Geplaatst: 4 maart 2011 ik had al één van die dierenartsen gebeld maar die zei dat hij onder narcose zou moeten om zijn bekje goed te kunnen bekijken
Suuzi Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 Dat op elkaar rijden is ook een goed teken! Konijn met pit en energie.. Geen pijn waarschijnlijk. Dat dwangvoeren komt wel goed. Super dat je op BB hebt gepost, want er zijn genoeg die je hierbij kunnen helpen met praktische tips. Veel succes zo meteen bij de dierenarts! Ik hoop dat je wat wijzer wordt over de oorzaak van het niet eten.
malika117 Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Geplaatst: 4 maart 2011 ik ben echt ontzettend blij met alle reacties, zonder jullie had ik de moed al opgegeven. Thanks iedereen!!!
malika117 Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Geplaatst: 4 maart 2011 wil ik net naar de dierenarts gaan zag ik hem lekker aan het hooi eten, heb er een filmpje van gemaakt. Het is de hangoor die niet echt wilt eten. Die andere op het filmpje is geen hangoor en die licht achter hem.
Evee Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 Hoe vaak komen ze uit de kooi? Beweging zorgt ook voor een goede eetlust namelijk! Fijn dat hij wel hooi eet in ieder geval!
malika117 Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Geplaatst: 4 maart 2011 ze mogen de hele dag rondlopen in de keuken. Hij heeft wel genoeg beweging
malika117 Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Geplaatst: 4 maart 2011 ben net terug van de dierenarts, ze heeft goed in zijn bek gekeken met een apparaatje en hij heeft niks aan zijn kiezen of tanden. Ook heeft ze aan zijn buik gevoelt en dat was al een stuk beter dan twee dagen geleden. Hij heeft als het goed is geen verstopping maar wel een beetje last van gas. Ik heb nu weer nieuwe medicijnen mee gekregen. Hij kreeg eerst 2x per dag carprofen drops en 4x per dag metocloral.Nu moet ik starten met: 2x per dag carprofen drops, 2x per dag metocloral 3 x per dag cicaral en 3x per dag fibreplexDe dierenarts vond hem erg levendig en ziet dat hij vooruit gaat. Dus ik ben benieuwd
Aanbevolen berichten