Ga naar inhoud

hij eet al drie dagen geen biks meer


malika117

Aanbevolen berichten

Soewieso door blijven gaan...

Zolang er leven is, is er hoop..

Eet hij nu echt helemaal niets ? Gewoon 0,0 ?

En drinken ?

Drinkt hij uit een fles ? Zet dan eens een bakje water neer...

Maakt hij een suffe indruk op je ?

Ik snap het niet..

Er moet iets helpen...

Voordeel is; je zit er zelf bovenop....

Woonde ik in je buurt, kwam ik je zo helpen...

Even denken...

Ananassap is ook om de darmen te stimuleren...

Is hier vaak genoeg over geschreven..

Even zoeken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 204
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ooo dan wacht ik eerst het dierenarts bezoek af, ik zal wel vragen of hij gas of verstopping kan hebben.

ananassap schijnt alleen te helpen bij een verstopping door haren.....

Denk ook wel dat het belangrijk is dat je zeker weet of het Gas is of Verstopping......

Geen idee of ananassap kwaad kan wanneer je konijn Gas heeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een drinkfles hangen maar daar drinkt hij nu ook al niet meer uit. Hooi eet hij wel maar met mate. Soms is hij wel een beetje suf maar als ik hem dan vrij laat rondlopen is hij weer actief aan het snuffelen overal dus ik weet het niet

Dat je konijn af en toe actief rond snuffelt is een heel goed teken!

Over het niet door slikken... Sommige konijnen zijn erg eigenwijs en weigeren dwangvoer door te slikken. Ik heb hier zo'n exemplaar. Dwangvoeren is bij hem ook echt dwingen en driekwart loopt over zijn kin naar buiten. Misschien heb jij er ook zo één?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja nogal, het is erg moeilijk om hem eten te geven. Kijk ik woon op kamers en van de week heeft mijn huisgenoot mij geholpen met eten geven maar die is vandaag vertrokken en ze komt pas maandag terug, dus het dwang voeren zal nu al helemaal niet gaan zo helemaal alleen. Ben benieuwd.

Hij is trouwens wel de hele tijd op het andere konijn aan het rijden en andersom, om gek van te worden

Dat je konijn af en toe actief rond snuffelt is een heel goed teken!

Over het niet door slikken... Sommige konijnen zijn erg eigenwijs en weigeren dwangvoer door te slikken. Ik heb hier zo'n exemplaar. Dwangvoeren is bij hem ook echt dwingen en driekwart loopt over zijn kin naar buiten. Misschien heb jij er ook zo één?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor voer geef je je konijn? Eet hij nog steeds wel hooi nu, of alleen maar het dwangvoer? Heb je ook al een nieuwe zak biks geprobeerd / of een andere soort biks (om uit te sluiten dat er iets met het voer is). Staat er wel de hele dag eten voor zijn neus? (denk aan verschillende soorten hooi, brokjes, regelmatig vers groenvoer zetten), zodat hij wel wordt uitgenodigd om te gaan eten?

Ik lees verhalen over verstopping en gas, maar niet dat er daadwerkelijk duidelijkheid is of het één van beide is? De dierenarts waar je de eerste keer heen bent geweest, en vandaag ook weer heeft daar niet naar gekeken?

Ben je al naar een andere dierenarts geweest dan de eerste, een goede konijnkundige? http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html Dat raad ik je in dit geval namelijk wel aan, om op zijn minst telefonisch contact te zoeken met een goede, om verder advies te vragen.

Laat je ons weten hoe het vandaag is gegaan bij de dierenarts?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef mijn konijn sience selective voer, dus daar ligt het niet aan denk ik. En het is een nieuwe zak met voer en mijn andere konijn eet daar wel heel goed van. Ik heb niet de hele tijd eten staan omdat anders de ander weer te veel gaat eten wel heeft hij constant genoeg vers hooi om van te eten en dat doe hij soms wel.

Wat voor voer geef je je konijn? Eet hij nog steeds wel hooi nu, of alleen maar het dwangvoer? Heb je ook al een nieuwe zak biks geprobeerd / of een andere soort biks (om uit te sluiten dat er iets met het voer is). Staat er wel de hele dag eten voor zijn neus? (denk aan verschillende soorten hooi, brokjes, regelmatig vers groenvoer zetten), zodat hij wel wordt uitgenodigd om te gaan eten?

Ik lees verhalen over verstopping en gas, maar niet dat er daadwerkelijk duidelijkheid is of het één van beide is? De dierenarts waar je de eerste keer heen bent geweest, en vandaag ook weer heeft daar niet naar gekeken?

Ben je al naar een andere dierenarts geweest dan de eerste, een goede konijnkundige? http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html Dat raad ik je in dit geval namelijk wel aan, om op zijn minst telefonisch contact te zoeken met een goede, om verder advies te vragen.

Laat je ons weten hoe het vandaag is gegaan bij de dierenarts?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat op elkaar rijden is ook een goed teken! Konijn met pit en energie.. Geen pijn waarschijnlijk.

Dat dwangvoeren komt wel goed. Super dat je op BB hebt gepost, want er zijn genoeg die je hierbij kunnen helpen met praktische tips.

Veel succes zo meteen bij de dierenarts! Ik hoop dat je wat wijzer wordt over de oorzaak van het niet eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben net terug van de dierenarts, ze heeft goed in zijn bek gekeken met een apparaatje en hij heeft niks aan zijn kiezen of tanden. Ook heeft ze aan zijn buik gevoelt en dat was al een stuk beter dan twee dagen geleden. Hij heeft als het goed is geen verstopping maar wel een beetje last van gas.

Ik heb nu weer nieuwe medicijnen mee gekregen.

Hij kreeg eerst 2x per dag carprofen drops en 4x per dag metocloral.

Nu moet ik starten met: 2x per dag carprofen drops, 2x per dag metocloral 3 x per dag cicaral en 3x per dag fibreplex

De dierenarts vond hem erg levendig en ziet dat hij vooruit gaat. Dus ik ben benieuwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .