ennas Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 Hallo allemaal,Ik hoop dat jullie me wat raad kunnen geven. Gister rond het middaguur zat mijn rammetje van 4 in een hoekje weggedoken van de ren. Ik dacht dat hij daar zat door het drukke voedstertje dat sinds afgelopen zaterdag bij hem woont. Hij kwam niet meer naar me toe voor een knuffel. Ik heb hem maar even gelaten en had mijn twijfels over de koppeling, vinden ze elkaar wel leuk?Later in de middag nog een keer bij hem gaan kijken, hij was nog verder weggekropen. Ik voelde dat zijn buik gespannen was en heb hem meteen mee naar binnen genomen. Een kruik gemaakt en zijn buik een massage gegeven. We konden aan het begin van de avond naar de dierenarts (Wilhelminapark Utrecht). Ze constateerden gas in zijn darmen en hij heeft een injectie en vocht toegediend gekregen. We hebben ook heel wat medicijnen en pijnstilling meegekregen. Wat ik moet geven:2 x daags 2 ml laxatract3 x daags 0,9 ml cisaral1 x uur 0,5 ml simethicon (als het beter gaat 4 x daags)3 x daags 15 ml juvenile formulaDit geven we sinds gisteravond. Vannacht uiteraard ook opgestaan. Helaas zit er totaal geen verbetering in.... Hij heeft zoveel pijn. Eet niet, knarsetand, ineengedoken in een hoekje en zijn buik lijkt alleen maar meer gespannen. Ga zo bellen of ik de pijnstilling kan verhogen.Ooit heb ik dit eerder meegemaakt. Dat konijn is ondanks mijn zorgen een vreselijk pijnlijke dood gestorven. Ze gilde van de pijn! Dat wil ik deze lieverd besparen. Als er niet snel verbetering komt, vraag ik me af of euthanasie niet beter zou zijn. Hij heeft zoveel pijn. Wat denken jullie? Het lijkt mij meer dan vreselijk, maar wil hem niet laten lijden.Bedankt voor het meedenken!
floris en stijn Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 ik zou ze apart houden en dwangvoeding geven. Heb je dat niet meegekregen van de DA? De problemen lijken mij meer dan alleen gas. Gas kan je meestal met dwangvoeding en ciseral wel verhelpen.
ennas Geplaatst: 2 maart 2011 Auteur Geplaatst: 2 maart 2011 Bedankt voor je reactie! Ik geef dwangvoer, dat is dat juvenile formula. Ik heb ze ook al apart van elkaar. Mijn rammetje zit nu binnen. Wat denk jij dat er nog meer speelt?
Dollie Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 Als ik mij niet vergis is Juvenille dwangvoeding.. Je schrijft dat je gaat bellen of je de pijnstilling kan verhogen, maar ik zie geen pijnstilling in je lijstje? Ik zou in elk geval weer contact opnemen, misschien is het beter als hij opgenomen wordt en vocht toegediend krijgt. edit; Oh ik ben traag..
floris en stijn Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 ah oke, dat wist ik niet. Ik zou inderdaad weer de DA contacten, heel veel sterkte in ieder geval hoor!
ZaZa Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 Als je de indruk krijgt dat het niet goed gaat met je konijn: Bellen !
wupsie Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 heb je al contact gehad met de DA? het viel mij inderdaad ook gelijk op dat er geen pijnstilling in het rijtje staat. dan kan het inderdaad wel kloppen dat hij pijn heeft. Gas doet ontzettend pijn. heb zelf maar eens een keer kramp in je buik.Verder heb ik Max erdoord gekregen met de ciceral, buikmasage en dwangvoeding (naast pijnstilling natuurlijk) de simethicon bestaan verschillende meningen over. De een zegt dat het juist gevaarlijk kan zijn en de ander zegt dat het percee gegeven moet worden. Mijn DA destijds zei, geef eht er maar bij, Gas is iets kritisch waarbij ik gewoon alles zou proberen. Ik heb het uiteindelijk niet meer gegeven.
pechkonijn Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 Hoe is het nu?Vreemd dat een goede konijnkundige kliniek als Wilhelminapark geen pijnstilling meegeeft! Ik vraag me af waarom niet. Als een willekeurige andere dierenarts geen pijnstilling mee zou geven bij gas, dan zouden "we" direct de conclusie trekken dat die dierenarts niet konijnkundig was, maar Wilhelminapark??? Heel vreemd.
jrjsieben Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 Ja raarMaar gewoon bellen en langs gaan is het enige
jrjsieben Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 heel wat medicijnen en pijnstilling meegekregen Toch wel pijnstilling meegekregen maar staat niet in je lijstje ennas
Bianca Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 Hoe is het nu? Meestal is gas wel binnen 24 uur verholpen meen ik opgemaakt te hebben uit de verhalen hier. Ik zou hem zeker niet laten inslapen. Er is een grote kans bij gas dat konijnen het niet halen maar dat is dan doorgaans ook heel snel gebeurd, maar geef hem in ieder geval de kans op er nog doorheen te komen. Ik hoop dat je konijntje nog leeft en dat ie goed door de aanval heen is gekomen.
Dollie Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 heb je al contact gehad met de DA? het viel mij inderdaad ook gelijk op dat er geen pijnstilling in het rijtje staat. dan kan het inderdaad wel kloppen dat hij pijn heeft. Gas doet ontzettend pijn. heb zelf maar eens een keer kramp in je buik.Verder heb ik Max erdoord gekregen met de ciceral, buikmasage en dwangvoeding (naast pijnstilling natuurlijk) de simethicon bestaan verschillende meningen over. De een zegt dat het juist gevaarlijk kan zijn en de ander zegt dat het percee gegeven moet worden. Mijn DA destijds zei, geef eht er maar bij, Gas is iets kritisch waarbij ik gewoon alles zou proberen. Ik heb het uiteindelijk niet meer gegeven.Idd en onze/mijn andere dierenarts, die raadt het juist weer erg af.. (Geloof dat zij trouwens ook niet zo voor het gebruik van Laxatract is bij gas? Of in elk geval, niet als enige hulpmiddel. Maar incombinatie met de cisaral misschien wel weer.)
wupsie Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 op zich snap ik de laxatract wel. Het gas is er niet zomaar, met de laxatraxt haal je de eventuele verstopping die het gas kan veroorzaken weg. De ontlasting kan in ieder geval makkelijker door de darmen
ennas Geplaatst: 2 maart 2011 Auteur Geplaatst: 2 maart 2011 Ons allerliefste, knapste manneke is vanmiddag overleden. Ik ben vanmorgen om 9 uur naar de dierenarts gegaan. Ik zag dat mijn lieve beestje het al opgegeven had. Hij tilde zijn kop amper meer op en het tandenknarsen deed pijn aan mijn oren. Pijnstilling was ze vergeten mee te geven (Grrrrr...), maar ze had wel gister een injectie met pijnstilling gegeven die 24 uur werkt. Maar dit was duidelijk niet genoeg!Dierenarts twijfelde ook: euthanasie of nog 1 poging. We kozen voor het laatste. Hij werd in een soort warmtekanon gelegd, kreeg extra pijnstilling en zijn hij kreeg een maagsonde. Er was goede hoop: hij knapte iets op. Echter liep zijn maagje al snel weer vol met gas. Opnieuw kreeg hij een maagsonde. Deze hielp niet. Ze wilde opereren, maar voordat het zover was, is hij zelf overleden. Ik ben zo verdrietig, we hebben eerder vanavond afscheid genomen. Ik heb hem nog fijn in mijn armen kunnen houden. Ik ben zo blij dat zijn pijn voorbij is. Toch moet ik zo huilen...
Dollie Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 Wat afschuwelijk.. Heel veel sterkte, je hebt gedaan wat je kon!
Bianca Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 Oh wat rot.. je hebt in ieder geval alles voor je konijntje gedaan, maar gas is een heel gemene aandoening. Echt heel naar dat het niet goed is afgelopen. Heel veel sterkte
floris en stijn Geplaatst: 3 maart 2011 Geplaatst: 3 maart 2011 sterkte met dit verlies. Wat aan nare ziekte die gas. Niet geweten dat het zo erg kon aflopen, ik schrik er echt van
Aanbevolen berichten