floris en stijn Geplaatst: 1 maart 2011 Auteur Geplaatst: 1 maart 2011 Jahoor ze komen op de blaadjes sla af als ik ze in de kooi leg en op is het dan ook. Vervolgens ging beau voor het eerst zelf een brokje eten en jasmijn verder met wat hooi! Weer een stap de goede richting uit, heerlijk!dan ga ik zo beginnen met de nieuwe buitenren.. Zo zin in. je moet je bedenken dat ik hier al weken van wakker lig en droom over een nieuwe buitenren. En als het dan zover is lig ik met griep in bed. Na een paar dagen stomen en snotteren en mandarijnen eten heb ik weer iets energie over om toch maar te beginnen met de ren.
Dollie Geplaatst: 1 maart 2011 Geplaatst: 1 maart 2011 Echt super dat het zo goed gaat zeg! Ook maar een kleine wond idd, die van Fien was wel iets groter! Zijn alleen de eierstokken uitgehaalt of ook de baarmoeder? Wat betreft het knarsen, hebben ze alweer pijnstilling gehad vanochtend?
floris en stijn Geplaatst: 1 maart 2011 Auteur Geplaatst: 1 maart 2011 ze hebben alleen de eierstokken eruit gehaald. heb me wel enorm ingelezen en sta achter de mening dat wanneer de eierstokken eruit worden gehaald de hormonen niet meer geproduceerd worden en de baarmoeder niet geactiveerd wordt en daardoor verschrompeld.ik weet dat er velen zijn op het forum die deze mening niet ondersteunen, maar dat geeft niet. Daarom heb ik alleen een injectie gekregen van 24 uur. dat betekent dus wel dat deze is uitgewerkt. ik kan wel zo vloeibare pijnstilling gaan halen, mocht het nodig zijn. De DA woont 5 minuten bij me vandaan, heerlijk is dat :-)Ik wacht gewoon nog even af denk ik. Ik wil graag elke 5 minuten vooruitgang zien, maarja geduld is een schone zaak wordt er dan gezegd. Wat een lastig gezegde is dat eigenlijk he
bikkel Geplaatst: 1 maart 2011 Geplaatst: 1 maart 2011 Ieder zijn eigen keuze toch?! maar ik vind het wel een eng idee dat je geen pijnstilling in huis hebt, maar dat komt ook omdat ik een voedster heb verloren na een castratie! Ook al beginnen ze te eten etc ik had uit voorzorg toch pijnstilling gegeven!
floris en stijn Geplaatst: 1 maart 2011 Auteur Geplaatst: 1 maart 2011 Beide dames hebben zelfstandig brokjes uit hun bakje gegeten, dus dat is erg goed en tussendoor rusten ze veel. Wellicht heb ik ook geen pijnstilling automatisch al meegekregen omdat de ingreep iets lichter is, dan wanneer ook de baarmoeder eruit ging.Hoe was dat bij jou bikkel? Als ik vragen mag hoor, sorry als ik opdringerig ben, maar hoe verliep de castratie bij jou en qua eten en zelfstandig dingen doen? Ging bij jou ook de baarmoeder eruit?
bikkel Geplaatst: 1 maart 2011 Geplaatst: 1 maart 2011 je mag gerust vragen hoor...Sophie is idd gecastreerd, alles eruit! Ze kwam wat moeilijk op gang maar ze begon wel te eten etc...maar na 10 dgn kreeg ze een terugval en na een aantal da bezoekjes en uiteindelijk doorverwezen naar een kliniek in Belgie en is ze daar na 1,5 week opname overleden! Oorzaak: disbiose (darmen waren helemaal ontregelt en kregen ze niet meer goed) Het vervelende van Sophie was dat ze heel levendig leek en dan de dag erna voor dood in de kooi kon liggen en als je dan weer naar de da was geweest en ze kreeg een shot dan leek ze weer oke...en dat ging een hele tijd zo, ook in Belgie, de arts had een goed gevoel want ze kreeg een infuus en er kwam flink wat ontlasting en ze at (dit was voor het weekend) en na het weekend zou ze naar huis mogen en toen belde ze weer dat het niet goed ging....en ze heeft het dus uiteindelijk ook niet gered!! Ze was echt een prachtig meisje...Helaas heeft dat avontuur er wel voor gezorgd dat wij dus niet meer voor castratie gaan, dit wil ik echt nooit meer meemaken!Er is een topic over sophie, kun je op mijn profiel onder "onderwerpen" vinden!
bikkel Geplaatst: 1 maart 2011 Geplaatst: 1 maart 2011 http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/28885-29-oktober-castratie-sophie.html brrrr krijg het nog steeds koud als ik het lees....je leest ook steeds die terugval en vooral de paniek in mijn schrijven... ps Bikkel is uiteindelijk niet alleen gebleven maar ook dat verliep niet makkelijk, na Sophie is Noortje gekomen en dat verliep ook niet goed en toen Mees en Merel...dit ging goed tot enkele weken geleden en nu is er alleen nog Mees!Onze vrouwen doen het niet zo best hier...
floris en stijn Geplaatst: 1 maart 2011 Auteur Geplaatst: 1 maart 2011 jeetje wat een verhaal. Ik weet dat er dergelijke voorbeelden zijn van hoe het mis kan gaan. Ware het niet dat dit wel minder voorkomt dan de succesverhalen. ik heb echt enorm veel vertrouwen in mijn DA gelukkig. Mijn moeder heeft door narcose bij sterilisatie van haar hond, haar hond moeten verliezen. verschrikkelijk is dat.Ik denk alleen dat het voor mij beter is om me op de positieve dingen te richten. Beau en jasmijn wassen, drinken en eten weer. Hooi, brokjes en water en soms wat groen, vanaf morgen breng ik de stuctuur weer terug en dan hoop ik dat de goede weg aardig belopen is.Bij mijn nijnen is trouwens niet alles eruit, misschien scheelt dat ook. omdat ik van horen zeggen weet dat een ingreep waarbij baarmoeder ook wordt verwijderd nog zwaarder is. Maargoed, nogmaals richt ik me liever op de sterilisatie die voorlopig erg goed is gegaan, na 1,5 dag eten ze weer hooi groente brokjes, en ze hebben alles zelf gedaan.
pluis04 Geplaatst: 1 maart 2011 Geplaatst: 1 maart 2011 klinkt toch wel of het goed allemaal gaatook fijn dat ze weer hooi ook etenmijn konijn is afgelopen zaterdag geholpen aan haakjes en ze wil nu nog geen hooi etendus dat is een goed teken
Dollie Geplaatst: 1 maart 2011 Geplaatst: 1 maart 2011 Ik weet niet hoeveel verschil het maakt hoor, of die baarmoeder er ook uit gehaalt wordt. Feline is net zo makkelijk hersteld (en zoals ik al PB'de, geen extra pijnstilling nodig gehad) en bij haar is de baarmoeder er wel uitgehaalt. Het ligt ook wel aan de konijnen zelf denk ik. Je hebt jonge, gezonde meiden! :yes: Als het zo blijft gaan zou ik de pijnstilling zelf achterwege laten. Maar ik zorg er wel altijd voor dati k het bij de hand heb.. (Sowieso handig om in huis te hebben.)
floris en stijn Geplaatst: 1 maart 2011 Auteur Geplaatst: 1 maart 2011 echt fijn alle berichtjes. Ze gaan echt goed, de meiden. Ze eten zelf brokjes uit hun bakje, gooien zelfs al een beetje hooi in de lucht om het onderste sprietje boven te halen. Dat onderste sprietje is natuurlijk het lekkerste.....dat werkt bij mensen toch niet zo, behalve het gras van de buren hoef ik niet perse de onderste aardappel zeg maar.Ze wassen, slapen en kroelen elkaar wat af en verder drinken ze en eten ze goed. alleen eten ze het bakje nog niet in 1 keer leeg, geduld dagmar........
Dollie Geplaatst: 1 maart 2011 Geplaatst: 1 maart 2011 Hahaha die konijnen herstellen beter dan voorbeeldig en je vindt dat al te lang duren, dat is wat maar gelukkig maar!
floris en stijn Geplaatst: 1 maart 2011 Auteur Geplaatst: 1 maart 2011 erg ben ik.....ik weet het, misschien komt het door alle stress die ik ervan heb als baasje. Of het feit dat ik zelf ziek op de bank lig en drie keer eruit geweest ben de afgelopen nacht voor de beestjes, want ja, je weet maar nooit...Ik ga trouwens zeker een thuisboxje aanleggen met medicijnen en olvarit, critical care en wat pijnstilling. verder heb ik wel al veel in huis. Eigenlijk had / heb ik alles behalve pijnstilling, misschien niet heel handig, maar komt misschien ook omdat de da bijna naast me woont. Vanmiddag ging ik even naar de praxis en wie kom ik er weer tegen? Juistem de DA
Dollie Geplaatst: 1 maart 2011 Geplaatst: 1 maart 2011 Ik snap het wel hoor, het gaat altijd te langzaam. Maar ze doen het echt super. En ik heb idd ook gewoon bepaalde spullen standaard in huis, dat is alleen al een prettig gevoel.
floris en stijn Geplaatst: 1 maart 2011 Auteur Geplaatst: 1 maart 2011 ze slapen zoveel........maar goed ik hoop dat ze morgen nog fitter zijn dan nu. Ik denk dat ik er vannacht nog 1 keer uit ga en dan hopen dat ze morgen meer uit zichzelf brokjes eten. Ze zijn wel heel knuffelig, knuffeliger dan ooit :-) de assistentes zei nog..je hebt altijd van die lieve konijnen, dat klopt inderdaad. Als ze aangesterkt zijn dan kan ik niet wachten met koppelen, wat volgens mij ook goed zal gaan.Maar als deze castratie heel goed verlopen is, kan ik me niet voorstellen hoe je je moet voelen als het minder goed zou gaan. ik voel me nu al een wrak....ervaring helpt wel natuurlijk. Maar bij poezen gaat het herstel toch veel sneller en bij rammen.
floris en stijn Geplaatst: 2 maart 2011 Auteur Geplaatst: 2 maart 2011 vanochtend gaat het echt een heel stuk beter. ik had besloten er vannacht niet uit te gaan omdat het al goed ging. Ik moest wel heel erg mijn best doen om er om 4 uur echt niet uit te gaan, want ja wakker was ik toch. Maar vanochtend om half acht ging het beter dan verwacht.Ze kwamen allebei naar hun bakje met brokjes en het bakje is zelfs leeg.....niet te geloven! jasmijn ging daarna verder met hooi en gaat zich nu breeduit wassen.En dat terwijl gisteren jasmijn weer wat stiller was in de namiddag. Fijn dus
jrjsieben Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 Nou heel fijn om te horen en ook eens een positief verloop na geholpen voedsters :yes:Als je de verhalen leest hoe slecht het kan gaan durf je er gewoon niet aan te beginnen Gelukkig is mijn voedster al geholpen ook bij stad en ree :mdr:Maar gewoon toen ze in de opvang zat en die praktijk doet alle konijnen van de opvang
floris en stijn Geplaatst: 3 maart 2011 Auteur Geplaatst: 3 maart 2011 ik moet ook eerlijk zeggen, dat ik niet weet of ik het een volgende keer weer zou doen.....misschien juist eens niet, om het verschil te merken en beter vast te kunnen stellen of het een voordeel is.De dames maken het heel goed en komen sochtends hard op het bakje brokjes af. jasmijn maakt in haar kooi alweer bokkesprongen en ze slopen samen de saaie kooi alweer.blij als ze weer naar buiten kunnen, in de grote mooie nieuwe ren, die mijn man aan het maken is :-)))
Aanbevolen berichten