Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

heey,

mijn konijntje doortje heeft een oogontsteking.

ik ben net terug van wintersport en mijn buuren hebben er op gepast.

toen ik terug kwam zag ik dat het haar over der oog was vastgeplakt in een grote plak pus bij bijde ogen.

het is een teddy widder dus die hebben veel haar

ik heb met gekookt water afgekoelt het proberen te weken en het er zo afgekregen.

maar er zat dus een flinke oog ontsteking onder ik had de dierenarts gebelt maar die was niet open.

een oog houd ze een beetje dicht de andere niet

ze leeft gewoon buiten met veel ruimte en is bijna een jaar oud

wat kan ik doen ?

veel liefs jackie en doortje

Geplaatst:

ok ze drinkt en poept en eet wel maar ze is wel snel aangebrand als je op haar hooft aait en gaat ze met haar achterpoten op de grond slaan met een klak gluit

Geplaatst:

Toch nog naar de dierenarts vandaag! Een oogontsteking doet heel veel pijn. Bovendien moet het zo snel mogelijk behandeld worden, anders raakt het oog onherstelbaar beschadigd. Dit kan dus niet to morgen wachten.

Geplaatst:

Oh dat klinkt heel erg slecht.. ik zou inderdaad niet meer wachten. Een oogonsteking kan een konijn het oog kosten als het niet op tijd behandeld wordt. En je weet dus niet hoe lang het al is. Maar kan nog erger: de onsteking kan naar binnen slaan naar de hersentjes. Als het konijn blijkbaar zoveel pijn heeft dat haar hoofd aanraken al te zeer doet dan zou ik snel actie ondernemen. Vraag aan de DA ook pijnstilling mee.

Geplaatst:

Mijn vorige konijn is het zicht van 1 oog kwijtgeraakt door een onschuldige ontsteking... De ontsteking bleek achteraf door haar kiezen te komen!

Dus een controle bij de DA is absoluut niet overbodig, wou ik maar even zeggen.

Geplaatst:

ik heb contact opgenomen met de dieren arts in hoevelaken en die zij dat ik niet hoefde langs te komen.

als ze veder wel at en drinkt

dat doet ze wel gewoon noormaal

Geplaatst:

Oke apart.. als jij een flinke oogontsteking hebt wil je toch ook dat die behandelt word? En daarnaast kan de oogontsteking ook andere oorzaken hebben. Ik zal mijn konijn er niet zomaar mee laten rondlopen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .