jackie Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 heey, mijn konijntje doortje heeft een oogontsteking. ik ben net terug van wintersport en mijn buuren hebben er op gepast.toen ik terug kwam zag ik dat het haar over der oog was vastgeplakt in een grote plak pus bij bijde ogen.het is een teddy widder dus die hebben veel haar ik heb met gekookt water afgekoelt het proberen te weken en het er zo afgekregen. maar er zat dus een flinke oog ontsteking onder ik had de dierenarts gebelt maar die was niet open. een oog houd ze een beetje dicht de andere nietze leeft gewoon buiten met veel ruimte en is bijna een jaar oud wat kan ik doen ? veel liefs jackie en doortje
Margot Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 (aangepast) Naar een andere DA gaan. Kijk anders even op de lijst met konijnkundige DA´s er zit er vast 1 bij jou in de buurt . Dit is de lijst:http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html 27 februari 2011 aangepast door Margot link toegevoegd
JOEPENKOOS Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 Ik zal ook even kijken of er een andere dierenarts in de buurt zit en kijken of die weekenddienst heeft.En tot die tijd goed schoonhouden en kijken of je konijn goed eet, keutelt en drinkt.
jackie Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Geplaatst: 27 februari 2011 ok ze drinkt en poept en eet wel maar ze is wel snel aangebrand als je op haar hooft aait en gaat ze met haar achterpoten op de grond slaan met een klak gluit
pechkonijn Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 Toch nog naar de dierenarts vandaag! Een oogontsteking doet heel veel pijn. Bovendien moet het zo snel mogelijk behandeld worden, anders raakt het oog onherstelbaar beschadigd. Dit kan dus niet to morgen wachten.
Bianca Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 Oh dat klinkt heel erg slecht.. ik zou inderdaad niet meer wachten. Een oogonsteking kan een konijn het oog kosten als het niet op tijd behandeld wordt. En je weet dus niet hoe lang het al is. Maar kan nog erger: de onsteking kan naar binnen slaan naar de hersentjes. Als het konijn blijkbaar zoveel pijn heeft dat haar hoofd aanraken al te zeer doet dan zou ik snel actie ondernemen. Vraag aan de DA ook pijnstilling mee.
jackie Geplaatst: 28 februari 2011 Auteur Geplaatst: 28 februari 2011 dankje wel het gaat veel beter het rood is al heel veel weggetrokken en ze rent en springt al weet vrolijk door de tuin
JOEPENKOOS Geplaatst: 28 februari 2011 Geplaatst: 28 februari 2011 Maar ben je al wel naar de da gegaan?Want ookal trekt het iets weg het is wel belangerijk dat je de infectie laat behandelen.
judithjuhh Geplaatst: 28 februari 2011 Geplaatst: 28 februari 2011 Mijn vorige konijn is het zicht van 1 oog kwijtgeraakt door een onschuldige ontsteking... De ontsteking bleek achteraf door haar kiezen te komen!Dus een controle bij de DA is absoluut niet overbodig, wou ik maar even zeggen.
jackie Geplaatst: 1 maart 2011 Auteur Geplaatst: 1 maart 2011 ik heb contact opgenomen met de dieren arts in hoevelaken en die zij dat ik niet hoefde langs te komen.als ze veder wel at en drinkt dat doet ze wel gewoon noormaal
Lianne22 Geplaatst: 1 maart 2011 Geplaatst: 1 maart 2011 Oke apart.. als jij een flinke oogontsteking hebt wil je toch ook dat die behandelt word? En daarnaast kan de oogontsteking ook andere oorzaken hebben. Ik zal mijn konijn er niet zomaar mee laten rondlopen.
Aanbevolen berichten