Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Vlaamse Reus van ca 2,5 jaar:bunny4:. Afgelopen week is hij gecastreerd. Hij bleek 5,6 kg te wegen. Dit lijkt me wat licht voor een Vlaamse reus. Hij krijgt volgens mij voldoende voer (na afwegen zelf meer dan op de verpakking staat) en daarnaast wortel ed. Hij drinkt ook goed.

De dierenarts heeft niets gezegd, ik vroeg nog of er bijzonderheden waren.

Ik heb hem eigenlijk nooit gewogen, iedereen die hem zag vond het een groot konijn, maar niemand van hen is bekend met een Vlaamse Reus.

Ik heb hem destijds gekocht bij een fokker. Zou dit geen raszuivere zijn of gewoon klein van stuk?? Of is dit toch iets waarnaar ik moet laten kijken. Hij oogt gezond, huppelt lekker rond, eet, drinkt en keutelt goed.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en weet of ik hier iets mee moet doen, dierenarts of bijvoeden??

Geplaatst:

Ik ben pas 12, maar ik heb ook een konijn, nu 2,5 jaar oud. Ik kan er dus niet veel over zeggen, maar mijn konijn was ook te licht. De dierenarts adviseerde mij om gewoon door te gaan met het eten, maar om hem meer vers hooi en meer groente (niet té veel) te geven, en evt. wat meer lichaamsbeweging. Na 5 weken was zijn gewicht weer goed. Misschien dit ook eens proberen? Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Milton

Geplaatst:

Weet je hoe veel de ouders van je vlaam wogen? En ik denk niet dat hij raszuiver is aangezien 5,6 kilo weegt en dat wel erg licht is. Heeft hij een tattoo in beide oren? Ik denk dat als hij raszuiver is dat hij dan er echt graatmager uit moet zien. (tenminste dat denk ik) Als je hem aait en je voelt gewoon licht zijn botten dan is het goed, al verschilt dit wel per konijn.

Geplaatst:

Waarschijnlijk is hij inderdaad gewoon klein van stuk en misschien niet helemaal raszuiver (wat niet erg is). Dan is er niks om je zorgen over te maken. Wat Margot al zegt aan de hand van voelen kun je zien of je konijn te dun is, maar dan had je dieren arts jou dat ook wel verteld hoor!

Geplaatst:

Ja maar als het geen raszuivere Vlaam is, of gewoon een kleintje, dan wordt ie dadelijk veel te dik als ze meer biks gaat geven!

Waarom bel je je DA niet even en vertel je dat je bent gaan twijfelen over zijn gewicht nu je weet dat een Vlaam veel meer hoort te wegen? En dat je graag wilt weten wat de DA van je konijn vond; of het aan de lichte kant was of gewoon goed in het vel zat.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .