Margot Geplaatst: 26 februari 2011 Geplaatst: 26 februari 2011 Hallo BB´ers! Ik ging vanavond de konijnen eten geven en tot mijn verbazing zag ik dat Floortje helemaal nat was onder haar kin! Ik heb haar even uit het hok gehaald en bekeken, het zag er een beetje geel uit (plas?), voor de rest zagen haar tanden, voor zover ik kon zien, er goed uit. Ook de pootjes waren nat, nu weet ik dat dit kan duiden op tand problemen... Het enige is dat ze nog even actief is en normaal eet ect. Ik kan pas woensdag naar de DA mocht het zo doorzetten. Zou ik tot die tijd nog iets kunnen doen? Misschien is het morgen wel helemaal over en is ze gewoon met haar haren door een plas van een ander heen gegaan. Ik vind het wel raar, voor al omdat haar gedrag net zo is als anders. Mocht het ineens verslechteren ga ik natuurlijk wel eerder naar de DA, maar dan moet ik iemand regelen om te rijden aangezien mijn ouders tot woensdag weg zijn... Vandaar dat ik eerder zei dat ik woensdag pas naar de DA kan:p. Groetjes Margot
JOEPENKOOS Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/46551-kaal-onder-de-kin.html Maybe heb je hier iets aan, dit konijntje heeft hetzelfde alleen is niet geel.
Margot Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Geplaatst: 27 februari 2011 Bedankt voor de link! Ik heb hem gelezen en het lijkt wel wat op Floortje. Alleen bij Floortje zijn ook de pootjes nat... Ik ga zo kijken en dan zal ik zien of het nog steeds zo nat is. Ik hoop van niet!
JOEPENKOOS Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 Nou als je het gewoon niet vertrouwd gewoon naar de DA gaan.
Margot Geplaatst: 1 maart 2011 Auteur Geplaatst: 1 maart 2011 (aangepast) Even een update...Het gaat heel wisselend, de ene ochtend eet Floortje met moeite en de andere ochtend valt ze aan op het eten en eet ze alles zo weg. Ik zit heel erg te twijfelen over wat nu te doen. Zal ik vandaag, morgen of niet (als het verslechterd natuurlijk wel!) naar de DA gaan... Ik denk zelf dat ze weer haakjes heeft aangezien ze iets langzamer eet en af en toe der hele bekje open doet als ze aan het eten is. Maar hoe erg zullen die haakjes nu al zijn. En als ze nu nog niks vinden dan zal ik deze week waarschijnlijk niet meer van mijn ouders naar de DA mogen... Wat is wijsheid? Floortje is nog wel heel actief. 1 maart 2011 aangepast door Margot aanvulling
Margot Geplaatst: 2 maart 2011 Auteur Geplaatst: 2 maart 2011 Ik ga over een uur naar de DA. Het gaat nog steeds wel goed met Floortje, het enigste dat je ziet is dat ze soms smakt en langzamer eet. Dus hopelijk is het nog niet heel erg!
kimberleyenfunky Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 Hey margot! Wat rot van floortje! Wat zei de dierenarts? Met de rest van de nijntjes nog wel alles goed? En is bouke al een slanke den ondertussen? Ik stuur je van de week weer even op mn gemakkie een lange mail! Groetjes!
Margot Geplaatst: 3 maart 2011 Auteur Geplaatst: 3 maart 2011 Hee! Het gaat eigenlijk best wel goed met Floortje, gelukkig! Ze had geen haakjes op der kiezen (of in ieder geval niet duidelijk te zien) en voor de rest was ook alles goed. Ze heeft wel carprofen meegekregen omdat ze iets wat moeilijker eet. De DA deed dit zodat als er een lichte ontsteking zit, die ook wordt behandeld. In het bekje zag alles er wel keurig uit, de slijvliezen aan beide kanten zagen er heel mooi uit en er waren geen beschadigingen. Op de kaart van Floortje staat nu dat ik altijd mag bellen voor carprofen en dat ik dit ook gewoon mee mag krijgen, dit omdat Floortje soms net een duwtje nodig heeft mbt tot pijnstilling. Soms gaat ze moeilijker eten terwijl er niks aan de hand is... Zoiets zei de DA. Ik ben in ieder geval heel blij dat de kiezen er keurig uitzagen en dat het eigenlijk ook wel heel goed gaat met Floortje. Met Bouke gaat het ook heel goed, ik ben alleen een tijdje niet meer zo bezig met het afvallen... Ik zal ze vandaag weer even wegen. Ze ziet er in ieder geval wel beter uit! Ik wacht op je mail :mdr: Groetjes!
kimberleyenfunky Geplaatst: 3 maart 2011 Geplaatst: 3 maart 2011 Fijn om te horen dat ze niks heeft! Het is dus gewoon een beetje een mutsie?! Ach joh en wat Bouke betreft, lekker stevig laten zijn, ze hebben tenminste alle ruimte om te rennen en krijgen goed voer, dus ach, dan maar dik, zolang ze maar gezond zijn toch? Funk is ook nog steeds een klein dikkerdje hoor;) Ik mail je denk ik morgen, anders na carnaval, worden drukke dagen:) Groetjes!!!
Aanbevolen berichten