Anne Geplaatst: 26 februari 2011 Geplaatst: 26 februari 2011 Hallo mede BB'ers! Ik heb even op BB nagekeken welk alternatief middeltje kan gebruiken bij ademhalingsproblemen.Daar zag ik:Grapefruit Het extract van de zaden word gebruikt bij ademhalingsproblemen en virusinfecties. Het zorgt er ook voor dat de geneeskrachtige kwaliteiten van andere kruiden beter tot hun werking komen. Je gebruikt het extract van de zaden. Mijn rammetje Basje heeft af en toe echt een zware ademhaling ( dit is in periodes)..Niet zoooo erg dat ik me direct ernstige zorgen moet maken, en meteen naar de dierenarts moet rennen. En daarom wilde ik het eerst met een alternatief middeltje proberen.Krijgen we dan geen resultaat.. dan vind ik een bezoekje aan de DA wel waard. Mijn vraag is ofdat iemand weet waar ik dit kan halen, en hoe ik dat moet toedienen.Is het een soort papje? of een soort druppeltjes?? Het is nou niet een alledaags plantje of potje wat je regelmatig tegenkomt:$ Gr. Anne
W&W Geplaatst: 26 februari 2011 Geplaatst: 26 februari 2011 Ik vind een zware ademhaling juist wél zeker een reden om een stapje naar de dierenarts te maken. Zware ademhaling is zeker niet normaal, een konijntje hoor je normaal niet ademhalen.Ik wil je niet bang maken, misschien is het ook niet erg, maar ik zou toch eens naar de DA gaan.
Anne Geplaatst: 26 februari 2011 Auteur Geplaatst: 26 februari 2011 Jaa inderdaad.. ik maak ook zeker een bezoekje aan de dierenarts..Maar ik vond het raar dat het echt in periodes is... ooit is het weken lang niet.. Dan 2 dagen wel.. en dan heeft hij er ineens geen last meer van.. En verder huppelt hij gewoon lekker rond, en ziet er alles gewoon en gezond uit..Ik heb Basje uit het asiel, en dat doet hij al sinds dat ik hem heb(nu half jaartje)Maandagochtend meteen bellen! Dankje:)
Dollie Geplaatst: 26 februari 2011 Geplaatst: 26 februari 2011 Zou er inderdaad gewoon eens mee heen gaan. Succes!
JOEPENKOOS Geplaatst: 26 februari 2011 Geplaatst: 26 februari 2011 Ik ben het met dollie en W&W eens gewoon ff een bezoekje aan de Da brengen voordat je hem van alles geeft.In ieder geval veel suc6 met basje
Bianca Geplaatst: 26 februari 2011 Geplaatst: 26 februari 2011 Echt eerst even naar de DA gaan hoor, maar liefst op een moment dat hij er het meeste last van heeft.
dalena Geplaatst: 26 februari 2011 Geplaatst: 26 februari 2011 mijn baby konijntje stampertje heeft ook ademhalings problemen..hij is nu 6 dagen..ik weet niet waar je het fruit kunt kopen maar weet je miss wanneer ik dit kan toedienen hij is nu toch wel veel te jong
Catelootje! Geplaatst: 26 februari 2011 Geplaatst: 26 februari 2011 Grapefruits koop je in de supermarkt Dalena Zijn grapefruits niet veel te zuur voor konijnen? En ik zou eerst eens naar een DA gaan
Renee19 Geplaatst: 26 februari 2011 Geplaatst: 26 februari 2011 Ik zou ook zeker naar de da gaan.. Mijn nijn heeft ook sommige periodes dat ze last heeft van haar ademhalingen dan heeft ze het echt super benauwd.. Zou hier echt niet mee gaan wachten en vanalles uitproberen want dan kan het alleen maar erger worden ben ik bang.. Ik heb nu medicatie voor haar wat ook bij mensen word gebruikt tegen astma aanvallen (ventolin)
dalena Geplaatst: 26 februari 2011 Geplaatst: 26 februari 2011 okeey maar mijn konijntje is nu nog een beetje jong om naar de DA te gaan.ik ga eerst wel bellen wanneer hij langs kan komen.bedankt voor de tips;)
Bianca Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 Dalena, als je een konijntje hebt van 6 dagen oud met ademhalingsproblemen, dan moet je er serieus rekening mee houden dat dit beestje het waarschijnlijk niet gaat halen... Mogen konijnen wel citrusvruchten eigenlijk? Ik dacht altijd van niet, maar weet het niet zeker.
Aanbevolen berichten