Dollie Geplaatst: 28 februari 2011 Geplaatst: 28 februari 2011 (aangepast) Hoe gaat het inmiddels? Vervelend dat de eerste dierenarts het niet goed gezien heeft.. Maar gelukkig is het nu opgelost, hopelijk is ze gauw weer de oude. @JOEPENKOOS: Sorry, maar ook bij een konijn dat goed mee werkt is het niet mogelijk om de achterste kiezen te zien.. Dat mondje moet dan zo ver open, bovendien zit de tong er nog. Je kunt een heel end kijken maar de achterste kiezen, ik ben nog geen dierenarts tegengekomen die dat zonder narcose kon bekijken. (En heb er nu heel wat gezien..) 28 februari 2011 aangepast door Dollie
pluis04 Geplaatst: 28 februari 2011 Auteur Geplaatst: 28 februari 2011 ik wist niet dat het zo,n ramp zou gaan worden ik moet nu 2 keer per dag een kuur geven en dat een week lang maar het is echt verschrikkelijk ze bijt, gromt,stampt ik lig gewoon helemaal open.en dan moet ik dit volhouden t/m zaterdag en ik heb geprobeert om eten zo voor haar te houden maar ze pakt het niet echt ik heb het idee dat ze nog steeds niet zelf eet maar om 4 keer per dag dat gevecht aan te gaan, ik ga zo maar even de dierenarts bellen om te vragen hoe ik dit het beste kan doen als ik ze nu al pak dan bijt ze al naar me want ze weet wat er gaat gebeuren
Dollie Geplaatst: 28 februari 2011 Geplaatst: 28 februari 2011 Wat moet je geven? Pijnstilling of antibiotica? Of darmstimulering? Neem inderdaad maar even contact op met de dierenarts. Lust ze wel graag brood ofzo? Je zou haar ook haar medicijnen van een stukje droog brood kunnen geven, ik ben geen fan van brood voor konijnen, maar nood breekt wet. Of op iets anders dat ze lekker vindt?
pluis04 Geplaatst: 28 februari 2011 Auteur Geplaatst: 28 februari 2011 ik moet antibiotica geven 0,6 ml en dat 2 keer daags ze zit nu in een ander hok wat ik van de buren mocht lenen.ik heb de dierenarts gebeld en ik moet nu even een paar uur niet meer dwangvoeren want dat zit ze natuurlijk meteen weer vol en gaat ze helemaal niet zelf eten.en de brokjes moest ik nat maken zodat ze wat zachter worden.ik zag net wel in het hok keuteltjes liggen dus haar darmen werken gelukkig nog wel en die antibiotica mag ik alleen in de bek geven zei ze dus nu moet ik haar in een handdoek gaan wikkelen zodat ze niet veel kan trappen en vandaag heeft ze al wel op en vanavond ga ik het met mijn man maar proberenals ze vanavond nog niet zelf heeft gegeten dan moet ik langstkomen
pluis04 Geplaatst: 28 februari 2011 Auteur Geplaatst: 28 februari 2011 even weer een update kanina eet nu wel babyvoeding zelfstandig als ik een schaatje weg zet en na 10 minuten ga kijken is het op alleen ze eet nog steeds haar brokjes niet op ook al is het zacht gemaakt, en hooi eet ze ook nog niet net de dierenarts maar weer gebeld en mijn man kan na zijn werk weer die zakjes op halen met vezels waar je een papje van kan maken(weet de naam even niet)dus nu vanavond en morgen vroeg krijg ze nog een zakje met die voeding en dan hoop ik morgen middag dat ze echt hooi weer gaat eten anders krijg ze zometeen weer haken op de kiezen
JOEPENKOOS Geplaatst: 28 februari 2011 Geplaatst: 28 februari 2011 Hoe gaat het inmiddels? Vervelend dat de eerste dierenarts het niet goed gezien heeft.. Maar gelukkig is het nu opgelost, hopelijk is ze gauw weer de oude. @JOEPENKOOS: Sorry, maar ook bij een konijn dat goed mee werkt is het niet mogelijk om de achterste kiezen te zien.. Dat mondje moet dan zo ver open, bovendien zit de tong er nog. Je kunt een heel end kijken maar de achterste kiezen, ik ben nog geen dierenarts tegengekomen die dat zonder narcose kon bekijken. (En heb er nu heel wat gezien..) Nou dollie dan ga je maar is mee naar mijn dierenarts.Want hem lukt het toch echt.En eens moet toch de eerste keer zijn...ookal heb je er al heel wat gezien(dat zegt niet meteen dat het niet kan)
pluis04 Geplaatst: 1 maart 2011 Auteur Geplaatst: 1 maart 2011 ze heeft gisterenavond voor het eerst haar brokjes weer op had liever het hooi gehad maar je kan niet alles in een keer ik doe nu de antibiotica toch door de babyvoeding dan eet ze het gewoon op en hoef ik het niet in haar bek te spuitenalleen wil ik ze eigenlijk weer in de grote ren laten met haar vriendje maar dan is het nadeel dat ze weer wel de medicijnen in de bek moet krijgenwant als ik dat schaaltje weg zet met die wortelvoeding dan is de kans dat de andere het op eet wat zouden jullie doen medicijnen in de bek spuiten wat voor haar niet fijn is maar dan wel weer bij haar vriendje,of alleen nog laten zitten en dan haar medicijnen niet in de bek hoeven te spuitenhet moet 2 keer daags en dan t/m zaterdag
Bianca Geplaatst: 1 maart 2011 Geplaatst: 1 maart 2011 Ja kan haar toch even apart zetten als je haar de medicijnen geeft en dan na 10 minuten als ze het op heeft, ze weer samen zetten? De AB hoeft maar 2 keer per dag toch? Goed dat ze weer biks eet. Krijgt ze ook groente? Heb je ook SS in huis? SS is eigenlijk geperst hooi, dus dan krijgt ze ook haar vezels binnen.
pluis04 Geplaatst: 1 maart 2011 Auteur Geplaatst: 1 maart 2011 ss is toch die bruine staafjes die ze eten want die krijgt ze ook en die eet ze ook ik heb vandaag andijvie geprobeert maar die heeft ze nog niet op dacht ik laten ook inderdaad aan om haar tegen de avond even weer apart te zetten en als ze het dan op heeft weer los laten
Bianca Geplaatst: 1 maart 2011 Geplaatst: 1 maart 2011 SS is een merk: (Supreme) Science Selective. Het is erg duur vergeleken met ander voer, maar het zijn geƫxtrudeerde biks, dus die zien er anders uit dan de gewone geperste biks:Zie plaatjes ongeveer in het midden van de pagina: http://www.knagers.net/konijnenvoeding.htm
pluis04 Geplaatst: 2 maart 2011 Auteur Geplaatst: 2 maart 2011 ja die krijgt ze ook als brokjes haal ik altijd bij onze dierenarts wist niet dat het ss was als afkorting ( ben blond )
Bianca Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 Geeft niks, er is niet voor niks een woordenboek op de algemene forum pagina hoor! Als ze SS biks eet en wat groente dan is hooi al ietsje minder belangrijk. Eet ze ondertussen al meer zelf?
pluis04 Geplaatst: 2 maart 2011 Auteur Geplaatst: 2 maart 2011 ze heeft al aan het hooi gelikt en ruikt er wel aan dus mischien dat ze morgen gaat eten hoop ik ss eet ze nu gewoon weer goed en de groente ook ze heeft een winterpeen gehad en die is bijna op
Bianca Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 Een winterpeen! Toch geen hele hoop ik? Wortel heeft wel veel suiker dus pas daarmee op ivm gas. Maar het klinkt wel alsof ze weer behoorlijk goed eet. At ze voor de ingreep wel goed hooi?
pluis04 Geplaatst: 3 maart 2011 Auteur Geplaatst: 3 maart 2011 nee geen hele, 3 schijfjes voor de ingreep at ze altijd echt super veel hooi als ik met een pluk aan kwam lopen rende ze er altijd op af ze at eerst meestal hooi en dan pas haar ss zo gek was ze er op ik heb net een nieuw topic geopend want vandaag gaat het helemaal niet zo goed meer
Aanbevolen berichten