pluis04 Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 ik zag vanmorgen bij mijn konijn onder haar kin dat de vacht daar nat was. dus heb haar gepakt en helemaal bekeken wel zie ik een beetje kale plek maar dat kan ook komen omdat haar vacht vochtig is, en daarom alle haartjes op elkaar geplakt zitten.voor de rest zie ik geen wondjes zitten en ze eet en drinkt gewoon nog goed ook is ze voor de rest actief ze heeft niet in het water gezeten want de ren en het hok is droog en ze hebben ook een fles water dus geen bakje anders zou je kunnen denken dat het daar aan zou liggendenken jullie dat ik een dierenarts moet bellen of even afwachten, hij kan natuurlijk ook niet veel zien
Lianne22 Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Als je het niet vertrouwd zou ik naar de da gaan die kunnen wel degelijk zien of het wel iets is of niets. Maar heb je er een foto van? Misschien is dat makkelijker.
Dollie Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Ik zou wel even naar de dierenarts gaan, het klinkt alsof ze kwijlt. En dat kan komen door problemen met het gebit, iets wat de dierenarts natuurlijk wel kan zien.
roomie Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 zit ze trouwens samen?, en als je al zegtdat het nat is, dan ben ik ook bang dat het van het kwijlen is,en dan moet je zowiezo naar de da.succes!
pluis04 Geplaatst: 25 februari 2011 Auteur Geplaatst: 25 februari 2011 ja ze zitten samen maar als ze kwijlen moet het dan langst de bek ook niet nat zijn het is alleen onder haar kin nat ongeveer waar de kop en kin samen komen
Solfide Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Gek genoeg niet nee, meestal alleen echt de onderkant die zichtbaar nat is.
pluis04 Geplaatst: 25 februari 2011 Auteur Geplaatst: 25 februari 2011 hoi kom net terug van de dierenarts kon gelukkig vanmiddag nog dus hoefde niet het weekend af te wachtenmaar de dierenarts kon ook niks vinden er zaten geen wondjes en hij heeft gelijk naar haar gebid gekeken en dat zag er ook allemaal goed uit hij vind het ook vreemd dus moet nu het weend afwachten en dan kijken maandag hoe het dan is en anders weer mag langst komen maar nu kon hij niks doen die kale plek komt zei hij omdat de haren vochtig zijn en de rest plakt dan aan elkaar daarom lijkt het kaal. vroeg of hij ook even wilde kijken voor een abces dacht mischien is die open gegaan maar die zit er ook niet.nu zit het ander konijn het helemaal schoon te likken dus mischien dat het nu beter wordt
Bianca Geplaatst: 26 februari 2011 Geplaatst: 26 februari 2011 Goed dat je even naar de DA bent gegaan. Kan het zijn dat het nat wordt van het likken van het andere konijn? Soms hebben konijnen ook wel eens de neiging de tuit van het waterflesje te 'merken' met hun kin, daar kan ze natuurlijk ook een natte kin van krijgen, dus let eens op of het dat kan zijn.
michaela23 Geplaatst: 26 februari 2011 Geplaatst: 26 februari 2011 Heeft hij haar onder narcose gebracht? Want om de kiesjes goed te kunnen bekijken, moet een konijn onder narcose.
JOEPENKOOS Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 Heeft hij haar onder narcose gebracht? Want om de kiesjes goed te kunnen bekijken, moet een konijn onder narcose. Mag ik vragen hoe je hier zo bij komt?Want bij mij kijken ze altijd gewoon zonder narcose en kunnen het dan duidelijk zien.Want koos is laatst nog geholpen aan haken.
Bianca Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 Het is niet zo dat je alle soorten haken alleen onder narcose kan zien, het is wel zo dat je SOMMIGE haken (verder achterin bijvoorbeeld) alleen onder narcose kan zien. Dus zonder narcose kijken en niks zien wil niet zeggen dat er geen haken zitten, alleen dat er geen haken zitten die heel duidelijk zijn of vooraan zitten. Dus je DA kijkt altijd eerst zonder narcose, want als hij dan al wat ziet, weet hij meteen als dat het beestje geholpen moet worden. Maar als hij niks ziet terwijl er wel symptomen zijn, kan hij beter even onder een licht roesje kijken om helemaal achterin ook goed te kunnen zien.
michaela23 Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 Mag ik vragen hoe je hier zo bij komt?Want bij mij kijken ze altijd gewoon zonder narcose en kunnen het dan duidelijk zien.Want koos is laatst nog geholpen aan haken. Precies zoals Bianca het omschrijft. En het is al vaker hier op BB gezegd.
JOEPENKOOS Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 Het is niet zo dat je alle soorten haken alleen onder narcose kan zien, het is wel zo dat je SOMMIGE haken (verder achterin bijvoorbeeld) alleen onder narcose kan zien. Dus zonder narcose kijken en niks zien wil niet zeggen dat er geen haken zitten, alleen dat er geen haken zitten die heel duidelijk zijn of vooraan zitten. Dus je DA kijkt altijd eerst zonder narcose, want als hij dan al wat ziet, weet hij meteen als dat het beestje geholpen moet worden. Maar als hij niks ziet terwijl er wel symptomen zijn, kan hij beter even onder een licht roesje kijken om helemaal achterin ook goed te kunnen zien.haha jaja dat snapte ik allemaal wel, maar omdat ze er moet bij zette vroeg ik me dat zo af.
michaela23 Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 haha jaja dat snapte ik allemaal wel, maar omdat ze er moet bij zette vroeg ik me dat zo af. Oke, dan had ik het woordje "moet"er niet bij moeten zeggen.
Bianca Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 Ja maar dat 'moet' dat klopt dus.. 'om de kiesjes GOED te kunnen zien' (en niet maar een beetje te kunnen zien) 'MOET een konijn onder narcose' (want zonder krijg je het bekje niet ver genoeg open om het GOED te kunnen zien) :yes:
JOEPENKOOS Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 (aangepast) Haha is al goed hoor michaela23 :-) @Bianca denk dat het ook aan het konijn zelf ligt diegene die het niet toelaten die krijgen misschien een roesje.want ik mocht bij koos meekijken en waren toch echt haar achterste kiezen.Dus Moet Moet......alleen als het konijn het wil haha(met een dikke knipoog:-)) 27 februari 2011 aangepast door JOEPENKOOS
michaela23 Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 Ja maar dat 'moet' dat klopt dus.. 'om de kiesjes GOED te kunnen zien' (en niet maar een beetje te kunnen zien) 'MOET een konijn onder narcose' (want zonder krijg je het bekje niet ver genoeg open om het GOED te kunnen zien) :yes: Oke. Dan was het toch goed.
pluis04 Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Geplaatst: 27 februari 2011 even een update ik vertrouwde het gisterenochtend niet omdat ze niet wilde eten meer dus ben ik op het inloopspreek uur geweest wat ze hebben op zaterdag van 10:00u-11:00unu had een een andere dierenarts een vrouw en die keek er met een lampje in die andere van vrijdag deed het niet en ze zag meteen 2 grote haken zitten ze waren al zo groot dat ze niet meer wilde wachten t/m maandag en ik moest wachten zodat ze haar na het spreekuur meteen gingen helpen onder narcose ze ging om 11:15u onder narcose en om 12:00u stond ik weer buiten met Kanina ik heb gelijk melding gedaan omdat ik het niet normaal vindt dat die andere dokter van vrijdag tegen me zei dat er niks aan de hand was maar nu even een vraag ik heb vloeibaarvoeding mee gekregen met vezels wat ik moet geven en ik heb wortelhapje gekocht maar nu moet ik er op gaan letten of ze zelf weer gaat eten maar ze zit in de schuur met haar vriendje daar hebben hun de binnenren want ze mag nog niet naar buiten maar hoe kan ik nu weten of ze zelf eet ik heb er vanmorgen driekwartier bij gezeten in de schuur en dan eet ze niet maar ik kan moeilijk toch heel de dag in de schuur zitten dus nu weet ik even niet hoe ik het moet doen want ik mag ze ook niet naar binnen halen om ze goed in de gaten te houden
Margot Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 Zou je de ren kunnen opsplitsen in 2 stukken? Dan kan je namelijk zien of zij weer wat eet. Haar vriendje kan dan namelijk niet haar eten opeten wat jij in haar ren neerlegt.
Bianca Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 Precies, ik zou even de ren zo verbouwen dat er een schot tussen de twee konijnen zit, dan kan je ook beter zien hoeveel ze keutelt. Balen dat je eerste DA blijkbaar niet KK was. Was het dezelfde kliniek? Je kan dan korting bedingen omdat je op een doordeweekse dag niet goed geholpen bent waardoor je in het weekend terug moest komen. En dan erop letten dat je niet meer naar die DA gaat met je nijn...Hoop dat je nijn nu snel weer de oude is. Als ze lang zelf niks eet moet je een beetje dwangvoeren lijkt me. Maar misschien moet ze eerst nog een beetje bijkomen van de narcose.
pluis04 Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Geplaatst: 27 februari 2011 ja het was in de zelfde dierenkliniek op vrijdag had ik een man als arts en gisteren in het weekend een vrouw en die had er veel meer verstand van ik ben ze ook aan het dwangvoeren maar de dierenarts zei dat ik er op moet letten dat ze zelf ook eet ze heeft net wel een blad andijvie meteen opgegeten die ik aan haar gaf maar of ze ook brokjes op heb weet ik niet en hooi.dan moet ik nu vanmiddag inderdaad creatief worden om te kijken hoe ik er een schot tussen krijg want de bouwmarkten zijn nu niet open op zondag
pluis04 Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Geplaatst: 27 februari 2011 oja kan het zijn door de narcose dat ze even niet meer goed zindelijk is ze was goed zindelijk en ging op de bak maar toen ik vanmorgen bij haar was zag ik dat ze op een hele andere plek aan het plassen was gewoon op de tegels dus niet eens op zaagsel.
michaela23 Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 Wat fijn dat je toch weer naar de DA bent gegaan, en dat ze nu wel de oorzaak hebben gevonden .En ook erg goed dat je hebt gezegd dat die DA van vrijdag zijn werk niet goed deed.Heel veel beterschap en hopelijk wordt ze weer gauw de oude.
Bianca Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 Dat blad andijvie is een goed teken! Het is beter als ze ook hooi eet, maar als je af en toe wat dwangvoert krijgt ze zo ook haar vezels binnen. Dat ze geen biks eet is niet raar want dat laten konijnen vaak het langste staan als ze zich niet zo lekker voelen. Probeer af en toe eens het dwangvoer op een schaaltje voor haar neus te zetten om te kijken of ze dat wel al zelf wil eten. Doet ze dat niet dan dwangvoer je het. Maar geef haar ook de tijd weer wat eetlust te krijgen. Hoe groot is je ren? Als het een panelen ren is van 6 panelen dan neem je er een paneel uit en maak je er dus een van 5 panelen van, en duw je hem in het midden een beetje naar elkaar toe, en plaats je daar het 6de paneel tussen, zodat je twee kleinere rennetjes krijgt. Dan kunnen de konijnen elkaar zien en ruiken en zelfs aanraken door de tralies, maar je kan wel beter zien wat ze ieder apart eten en keutelen.
Aanbevolen berichten