Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja Silversalvation heeft snot ze heeft net een hele AB kuur achter de rug maar het lijkt nu bijna erger, het werkt gewoon niet. Ze niest mega veel, hoor dr ademen en er komt soms witte snot uit. Wat kan ik hier nou aan doen? M'n vorige konijn had ook al snot en dat was al chronisch. Maar Sil had het al toen ik dr kocht, maar toen had ik niks door, heb dr toen nog nagekeken maar zodra ze bij mij thuis was merkte ik het.. Hoopte dat ik nou een konijn zou krijgen zonder snot.

Geplaatst:

we hadden op een gegeven moment 2 medicijnen doxoral aquadrops geloof ik en nog 1. bij onze waren ze er zker van dat is chronisch zou zijn omdat ze zo lang door snotterde maar na deze dubbele medicijnen was het eigenlijk gelijk over!! ga je wel naar een KKDA??

Geplaatst:
Antibiotica kuur van 7 dagen.

ja op bb staat ie bij konijnkundig

En welke antibiotica?

Inderdaad terug naar je dierenarts, als je konijn alleen nog maar een orale kuur van 7 dagen heeft gehad, zijn er nog wel andere opties.

Geplaatst:

oowja sivotine had ik ook nog geprobeerd wat niet werkte. Ik zal zo even kijken wat voor AB ze gekregen heeft. Ik bel de dierenarts vandaag, misschien dat ik iets kan ophalen anders ga ik maandag met Sil. Wat betreft laat: ja sorry hoor, er kwamen een paar noodgevallen tussen, alles was in een keer bij elkaar gekomen, Fire ontstoken ogen, Sil een gat die gehecht moest worden en ja toen moest ik al om die AB vragen maar kreeg het niet, dus die keer daarna heb ik moeten aandringen............

Geplaatst:

Je kreeg geen AB van de DA, en moest er bij de DA ook op aandringen het wel te krijgen? Was je met haar niet bij hem geweest dan? Ik zou het nl. vreemd vinden als een DA een ziek konijn niet wil behandelen...

Geplaatst:

Persoonlijk zou ik in dat geval een andere DA zoeken... Juist nu het nog niet zo erg is, is het nog beter te behandelen. Daarbij zijn konijnen met snot ook vaak gewoon levendig er merk je niets aan ze qua gedrag/eetlust. Behalve als het zo erg wordt dat er complicaties opgetreden zijn. Hoe langer je konijn er last van heeft en het niet behandeld wordt, des te moeilijker het straks te behandelen is, als dat dan nog kan en het niet al chronisch is.

Geplaatst: (aangepast)

Ze heeft btw een kuur baytril gehad

Tja ik zit toch al bij een konijnkundige DA

Maar zal erover denken..

aangepast door saskiaa
Geplaatst:

oowja de tanden zijn ook nagekeken die waren goed, ze zij dat ik wel een rontgenfoto kon laten maken maar ze dat nu absoluut niet nodig vond en om een nog een kuur te geven zag ze ook niet zitten

Geplaatst:

Vragen om de antibiotica duplocilline en die om de dag spuiten onderhuids, als je te kort behandeld (wat nu gebeurd is bij snot minimaal 12 tot 14 dagen) dan is het heel hardnekkig om er goed vanaf te komen, maar duplocilline werkt zeer effectief.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .