Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik kwam net bij mn kleintjes in het buitenhok en zag er een een beetje stilletjes liggen. Zijn neus was een beete nat maar verder geen snot ofzo. Ik heb hem mee naar binnen genomen en hij hupste nog rond, zijn neusje werd ook weer droog. Hij lijkt wel wat minder levendig dan normaal. Ik heb hem nu in een duna kooi gedaan binnen en heb hem vitakraft voor verkoudheid gegeven (korreltjes). Ik deed hem terug in het hok en toen ik het raster erin aan het schuiven was begon hij te gillen. Ik weet nu niet van de schrik of van de pijn.

Geplaatst:

Bij het raster kan ik me even niets voorstellen.

Dit klinkt niet goed, bel de da!

Vitakraft, kan niet het juiste zijn voor verkoudheid daar heb je goede medicatie voor nodig, alleen verkrijgbaar bij de da.

Moet de da wel eerst uitsluiten of bevestigen wat het is.

Geplaatst:

ons konijntje had dat ook beetje last van snot en werd minder levendig. dit was toch echt een reden om in te grijpen!! gewoon goede medicijnen bij de DA die konijnkundig is en laat hem goed checken!! zkerheid voor alles. gillen is niet een erg goed teken meld dit ook maar aan de DA. veel succes laat even weten hoe het is gegaan!

Geplaatst:

Bedankt voor de reacties!

Ik had voor zo een afspraak met de dierenarts, het konijntje heeft gisteren nog wel wat brokjes en wortel gegeten dat vond ik al een goed teken. Hij werd ook weer wat levendiger. Ik wilde het nog wel even laten checken bij de da.

Maar vanmorgen vroeg lag hij dood in zijn kooitje :'(

Kan een konijntje zo snel overlijden aan een verkoudheidje?

Geplaatst:

ow god wat erg!! die van ons is ook binnen een paar uur aan diarree gestorven. de DA zei al konijnen zijn prooi dieren, en als ze ziek zijn geven ze het sneller op als andere dieren. het kan zijn dat hij al wat ziekig was en het plots erger werd maar dat is het vervelende dat weet je niet want ze laten vaak niks merken!! dus misschien is er iets op de kop gestoken naast de verkoudheid en dan kan het zomaar gebeuren!!

we leven met je mee en sterkte!!

Geplaatst:

Zo'n klein konijntje kan aan van alles en nog wat zo snel overlijden. Als er eenmaal iets mis is met konijnen kan het ineens heel snel gaan, daarom altijd meteen naar de DA. Zeker met zo'n kleintje wat nog weinig weerstand heeft. Gillen is een heel extreem symptoom en wijst op hele erge pijn. Rot dat ie het niet gered heeft. Sterkte ermee.

Geplaatst:

Dit was een jong wat nog bij moeder zat?

Alsnog de da bellen, je hebt er nog meer zitten neem ik aan.

Geplaatst:

Bedankt voor de reacties

Ja het was een jong wat bij de moeder zat.

Maar zoals ik inderdaad al zei hij at nog en hij had ook geen diarree :(

Maar ik snap dat het heel snel kan gaan en dat ze het niet echt laten zien.

Ik voel me nu wel schuldig dat ik niet meteen naar de da ben gegaan, maar ik moest werken en kon het niet op het laatste moment afzeggen :(

Ja er zitten nog meer jongen bij de moeder maar daar lijkt niks mee aan de hand te zijn.

Ze komen allemaal meteen naar je toe rennen en crossen door het hok. Wat zou ik dan aan de da moeten vragen? Of hij kan zeggen of het iets besmettelijks is?

Geplaatst:

Misschien een tip. Mijn konijntje krijgt van november tot mei vitamine C bruistabletje in zijn water. 1/5 blokje per dag op een kleine konijnenfles. Dit zorgt voor een verhoogde weerstand de gehele winter. Bij Pim was het een succes hij is vandaag 9 jaar geworden! Ook mijn kippen doen het er goed op, ook heeft mijn Sebright geen longontstekingen meer opgelopen sinds ze vitamine C extra krijgt.

groetjes

Geplaatst:

Ik weet lang niet alles. Ineens dood kan, natuurlijke selectie maar natte neus en stil in de hoek sluit geen besmettelijke ziekte uit, dat bedoel ik. Vanaf een afstand kunnen wij hier niet zien wat er is een da kan je dan beter helpen.

Vitamine C geven aan een konijn kan nierproblemen geven!

Geplaatst:

Je kan voor extra weerstand beter Echinaforce druppeltjes in het drinkwater doen. Maar dat moet je niet langdurig geven want dan werkt het niet meer.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .