miek&pluk Geplaatst: 24 februari 2011 Geplaatst: 24 februari 2011 Hoi hoi..Ik weet niet of dit onderwerp al eerder is aangekaart vast wel, maar ik heb nu even geen tijd om het te zoeken.. Ons konijn is langharig, en heeft al een hele tijd steeds poep aan de kont (vastgeplakt in de haren) nu hebben we dit er al ee keer afgeknipt.. maar komt steeds terug, terwijl wij nu alleen nog maar hooi en water geven, omdat de keute;s dan misschien hard worden, Maar het houd nietop, heeft iemand een oplossing? :yes: grtjs
Niandy Geplaatst: 24 februari 2011 Geplaatst: 24 februari 2011 Wat voor biks geef je? En nu je ze alleen op water en hooi hebt, geef je ze niks anders?(En iemand anders ook niet?) Hoe lang heb je ze nu op water en hooi?
miek&pluk Geplaatst: 24 februari 2011 Auteur Geplaatst: 24 februari 2011 normaal altijd van dat gemengde voer, ze zitten nu 5 daagjes op hooi en water, Ja af en toe geven we ze nog wel wat tussendoor, maar denk dat we dta dan ook moeten laten.. Ik vind het alleen zo zielig voor die andere die erbij zit, want die heeft niks.
Solfide Geplaatst: 24 februari 2011 Geplaatst: 24 februari 2011 ze kunnen goed leven op alleen hooi. En wat geven jullie tussendoor dan?
Melaniiie Geplaatst: 24 februari 2011 Geplaatst: 24 februari 2011 Ligt er ook diaree in het hok? Kan het anders niet zijn dat als ie zijn BDK opeet dat het blijft plakken?
miek&pluk Geplaatst: 24 februari 2011 Auteur Geplaatst: 24 februari 2011 We geven ze tussen door wel is wortel, of sla, en van die knabbel sticks.Het kan ook zijn dat het de bdk zijn, want diarree heeft ie niet.. zie ik nergens in het hok liggen.. Ik ga ze nu wel een weekje op echt alleen water en hooi zetten en dan kijk ik wel verder, en al shet dan nog is ga ik wel naar de dierenarts.. grtjss
Niandy Geplaatst: 24 februari 2011 Geplaatst: 24 februari 2011 Het kan erg goed komen door de groenten als je konijnen dit niet gewend zijn, maar helemaal door de knabbel sticks, deze zijn niet goed voor konijnen. Je kunt ipv gemengd voer ook beter gewone biks geven(De saaie bruine staafjes) anders gaan je nijnen selectief eten en krijgen ze juist de belangrijkste voedingsstoffen niet binnen.
miek&pluk Geplaatst: 24 februari 2011 Auteur Geplaatst: 24 februari 2011 zou 't misschien ook wat helpe als ik de haren afknip rond om het kontje?Omdat daar waarschijnlijk dan de BDK in blijven plakken..
Lianne22 Geplaatst: 24 februari 2011 Geplaatst: 24 februari 2011 dat kan helpen voor nu. maar je moet de oorzaak aanpakken. anders heb je het volgende week weer nietwaar? wat niandy zegt, ik zou eerst eens je voedingspatroon aanpassen. geen gemengd voer meer, maar een goede biks. (hope farms super trio of science slective zijn erg goed.) geen knabbelsticks en ander snoepgoed meer, minder wortel. wel kun je rustig andere groente's gaan opbouwen, zoals, andijvie, witlof, brocoli, etc.
Aanbevolen berichten