brigit Geplaatst: 22 februari 2011 Geplaatst: 22 februari 2011 1 van mijn konijn die zit bijna de hele dag in zijn hok.(hij is wel gelukkig daar)Het schuifje staat gewoon open maar hij gaat er gewoon niet uit. Af en toe til ik hem er eruit omdat hij toch ook even moet rennen.Maar binnen 5 min gaat hij alweer door het schuifje zijn hok binnen.Soms doe ik expres het schuifje dicht, omdat ik vind dat hij anders te weiniglichaamsbeweging krijgt. Maar is dit zielig wat ik doe? Soms gaat hij ook gewoon voor zijn deurtje ligggen.Maar als ik hem zijn gang laat gaan krijgt hij dan niet te weinig beweging. Dit is altijd al zo geweest maar begin steeds meer te twijfelen(hij is 3):neutral:
W&W Geplaatst: 22 februari 2011 Geplaatst: 22 februari 2011 Je konijntje zit de hele dag in zijn hok, zit hij dan alleen?
brigit Geplaatst: 22 februari 2011 Auteur Geplaatst: 22 februari 2011 (aangepast) hij heeft een eigen hokhij is nogal dominant en wil geen andere konijnen of mensen in zijn buurtalleen mijn man is zijn vriend (terwijl ik de verzorging en aandacht op me neem)maar als hij los door de tuin loopt dan maakt hij geen ruzie met de andere maar houd het snel voor gezienik heb het al geprobeerd om hem eens alleen in de tuin te laten maar dan nog zit hij zo weer in zijn hokhij gaat dan ik zijn hok liggen bij de trailie's en gaat ("naar buiten kijken") (ik heb totaal 3 konijnen) 22 februari 2011 aangepast door brigit
lianne Geplaatst: 22 februari 2011 Geplaatst: 22 februari 2011 Hij is al 3, dat hoeft er niks mee te maken hebben. Ik zou eerder zeggen, hij is pás 3, met een beetje goede verzorging kan hij zeker nog wel een jaar of 7 mee. Het kan prima zijn dat hij een wat rustiger karakter heeft, of dat het weinige bewegen toch een uiting is van eenzaamheid/verveling.
brigit Geplaatst: 22 februari 2011 Auteur Geplaatst: 22 februari 2011 (aangepast) ik heb niet gezegd dat hij AL 3 jaar isik probeer te vertellen dat dit al 3 jaar zo is, en dus niet iets van de laatste tijder staat hij is 3 22 februari 2011 aangepast door brigit
W&W Geplaatst: 22 februari 2011 Geplaatst: 22 februari 2011 Heb je ooit geprobeerd om een voedster met hem op neutraal terrein te koppelen? En zo ja, hoe reageerde hij ?
Catelootje! Geplaatst: 22 februari 2011 Geplaatst: 22 februari 2011 Je hebt drie konijnen zeg je, hoe zit dat precies? Een koppeltje en hij apart? Misschien wil hij wel bij de andere twee, en zou dat hem al veel actiever maken?
pechkonijn Geplaatst: 22 februari 2011 Geplaatst: 22 februari 2011 Ik denk dat een vriendinnetje wonderen doet
brigit Geplaatst: 22 februari 2011 Auteur Geplaatst: 22 februari 2011 ik heb het met 2 voedsters geprobeerd1tje voedster ging niet1tje is al heel snel overleden maar hij was heel bazig (in het hok, wat nieuw was)en mijn andere 2 zijn een stelletje maar zeker niet klef dus hij kan er zo bijen mijn andere ram is een sul die heeft er ook geen probleem mee.
W&W Geplaatst: 23 februari 2011 Geplaatst: 23 februari 2011 Ik denk dat een vriendinnetje wonderen doet Ik denk het ook hoor. Als je het bij een opvang probeert, en het lukt niet kan je altijd omruilen..Ik snap wel dat je niet veel zin zou hebben omdat je het al 2 x geprobeerd hebt..Maar misschien toch de moeite waard, om hem uit zijn hokje te lokken?
sjaak en floortje Geplaatst: 23 februari 2011 Geplaatst: 23 februari 2011 Mijn konijn Sjaak van 10 lag ook de hele dag in zijn hok. Ik dacht ook dat hij daar gelukkig was. Nu hij met Floortje samenleeft komt hij juist bijna niet meer het hok in, maar zit hij gezellig met Floortje in de ren. Hij beweegt niet meer zo veel als 9 jaar geleden, maar hij is wel heel erg opgeknapt van een vriendin.
roomie Geplaatst: 23 februari 2011 Geplaatst: 23 februari 2011 die 2 hier van mij ook, tenzij ik er bij ga zitten .is wel fijn in het weekend, hoef er nooit vroeg uit.maar om half 1 ga ik ze toch maar echt wakker maken, en roepen dat ze eruit moeten,wat helpt is groentes in de tuin leggen, zodat iemoet hupsen voor de groentes
Aanbevolen berichten