Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat is dit, Whitey heeft last van Evenwicht stoornis in iedergeval het lijkt erop of die valt weer van zijn poten af. En houdt zijn kopje ook soms scheef! [Deze symptonen doet hij niet in de kooi alleen buitenskooi.]

papa zei tegen mij als het straks in de middag ook nog zo is dan bellen we de DA.

Geplaatst:

ik zou inderdaad niet te lang wachten!

ons konijntje had ook een flinke middenooronsteking, we hebben een dikke maand behandeld.

na ong. 1 1/2 week (waren gestopt met ab en oorzalf) kwam het ineens weer terug. Weer voor drie weken ab gekregen. ook heeft hij nu last van een erg scheve kop en bij het optillen gaat hij scheef liggen en rollen. weer bij de da geweest en hij wordt nu ook behandeld voor ec. zo zielig!!

in de kooi gaat het overigens wel goed alleen bij het eruit halen gaat het mis. het kan ook zijn dat door de middenooronsteking het evenwichtsorgaan beschadigd is, dus afwachten!

hoop zo dat de behandeling aan slaat!!!!!

Geplaatst:

We zijn naar de DA geweest we konden 16:20 terecht, er zaten 2 spoedgevallen vast.

Het beestje heeft inderdaad oorontsteking. De DA heeft hem gewogen, hij is ook afgevallen merkte ik & me moeder op. En ze hebben hem 3 spuitjes gegeven, oren gecheckt, neus gecheckt, de DA heeft ook gekeken voor oormijt.

De DA durfde hem vandaag nog geen medicijnen mee te geven, dus moeten men ouders voor dezekerheid morgen terugkomen, om te kijken of zijn evenwichtsdinges al iets beter is.

Meneer was erg onrustig! Ik kende hem zo helemaal niet, maar het verkouden, en dat evenwichtstoornis komt volgens de DA door de oorontsteking.

Geplaatst:

Heb je ook Panacur meegekregen voor behandeling van een eventuele E. cuniculi besmetting? Veel dierenartsen denken hier niet aan en gaan ten onrechte uit van een oorontsteking. E. cuniculi kan dodelijk aflopen als het niet snel genoeg behandeld wordt, dus het is belangrijk om je konijn ook met Panacur te behandelen.

Geplaatst:

Daar zou ik dan nog om vragen. Je slaat jezelf voor de kop als het straks E. cuniculi is i.p.v. oorontsteking en je er te laat bij bent.

Hier op het forum is veel info over E. cuniculi te vinden.

Geplaatst:

Ik vertel het nu alleen maar ff over de oren: Heeft de oren gecheckt met dat dingentje waar licht in gaat en ze binnen de oren mee in gaan.

Hebben ook nog op oormijt gecheckt, volgens hun zat er een beetje pus ofzoiets in [d8 ik te horen, weet niet meer zeker.]

Geplaatst:

ik zou ook vragen of je ouders morgen ook panacur mee willen nemen. mocht het wel ec zijn is het steeds moeilijker te behandelen hoe langer je wacht. Daarnaast kan Panacur nooit geen kwaad omdat het niet opgenomen wordt in het lichaam.

Beterschap voor Whitey

Geplaatst:

Hij maakt het goed, hij is 30 gram aangekomen binnen 1 dag tijd... [Al twijfel ik of het erop blijft.] Maar het gaat goed met hem.

Jeps! We hebben de medicijnen al.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .