vaddie Geplaatst: 21 februari 2011 Geplaatst: 21 februari 2011 Zijn er manieren om schijnzwangerschap te voorkomen? (behalve de dames laten helpen) Heb in totaal 4 dames waarvan moeder en dochter 'regelmatig' schijnzwanger zijn. De andere dames hebben dit in het begin 1x gehad en daarna nooit meer. Terwijl nu de temperatuur weer wat hoger wordt moeder en dochter weer nestjes aan het bouwen zijn. Heren zijn allemaal geholpen, en zie ze eigenlijk bijna nooit rijden. 1 heer sproeit heel af en toe. Andere twee heren nooit. Vind het zo vervelend voor de dames dat hun eigen lichaam ze zo voor de gek houdt. Wie heeft raad?
JOEPENKOOS Geplaatst: 21 februari 2011 Geplaatst: 21 februari 2011 Ik weet niet of er iets voor is.Maar heb hier ook 3 dames en 1 heer(heer is ook geholpen) en 1 van de dames is ook om de haverklap schijnzwanger en dat dit keer een compleet nestje met haar eigen haar erbij.Nou heb ik vandaag de knoop doorgehakt om haar testerriliseren voordat ze naar buiten gaat.Lijkt mij toch het beste voor koosje.
mystique Geplaatst: 21 februari 2011 Geplaatst: 21 februari 2011 Voor zover ik weet is castratie de enige oplossing. Bij honden, bv, kan je wel dingen doen om hen er vlugger doorheen te helpen, maar je kan schijndracht niet voorkomen. Ik denk dat dit bij konijnen hetzelfde is.
Fluffie&Bunny Geplaatst: 21 februari 2011 Geplaatst: 21 februari 2011 Hier was Fluffie ook vaak schijnzwanger en we hebben haar gecastreerd en ze heeft nu nergens meer last van.Ik geloof dat castratie de enige oplossing is.
Amatjuh Geplaatst: 21 februari 2011 Geplaatst: 21 februari 2011 Hoe is nu precies de samenstelling, heb je 1 grote groep? Met hoeveel rammen?
JOEPENKOOS Geplaatst: 21 februari 2011 Geplaatst: 21 februari 2011 3 heren en 4 dames lees ik zo Amatjuh
vaddie Geplaatst: 22 februari 2011 Auteur Geplaatst: 22 februari 2011 Idd drie heren en vier dames. De dames die regelmatig schijnzwanger zijn zitten in de grote groep van 5. 1 mannetje en 1 dame zitten in een apart stukje binnen de ren vanwege eerdere ruzies. (maar zij heeft nergens last van) De dames die regelmatig schijnzwanger zijn zijn moeder en dochter. Ze zijn ongeveer 3 en 2. Moeder heeft dus al wel eens een nestjes gehad, dochter nooit.
Dollie Geplaatst: 22 februari 2011 Geplaatst: 22 februari 2011 Iemand op het forum heeft acupunctuur geprobeert, dat zou ook helpen tegen schijnzwangerschap. Of het nu echt gewerkt heeft weet ik eigenlijk niet. Volgens mij is haar voedster inmiddels wel gecastreerd.. Konijnen die zo vaak schijnzwanger zijn, zou ik echt laten helpen. Niet alleen omdat schijnzwangerschap vervelend is voor het konijn zelf en de omgeving, maar ook omdat het wel een indicatie kan zijn dater iets mis is met de baarmoeder.
Aanbevolen berichten