W&W Geplaatst: 22 februari 2011 Geplaatst: 22 februari 2011 Gelukkig is de operatie goed gegaan!Veel beterschap Pluk!
Keecee Geplaatst: 22 februari 2011 Auteur Geplaatst: 22 februari 2011 Gelukkig is pluk nu weer thuisMoet zeggen dat we wel even schrokken van de wond, omdat ie open ligt natuurlijk. Ze zeiden wel dat zo'n wond snel dicht gaat.Pluk had daar al n beetje gegeten, en net thuis veel gedronken (dat is natuurlijk belangrijk)Er is geen kies getrokken, het zat dus bij de kaak.We hebben nu voor thuis pijnstillers en antibiotica. De laatste zal pluk 6 weken gebruiken.Daarnaast wil de dierenarts dat we nu nog regelmatig met pluk langs komen. Dan kunnen ze er mogelijk ook nog wat vuil uit halen. Ik heb ook meteen een vraagje over een konijnenopvang. Ik heb hier wel eens een lijst voorbij zien komen met opvangen, maar geen idee meer waar die te vinden.Over 2 weken gaan we namelijk 4 dagen naar disney. De buurvrouw zal in eerste instantie voor pluk zorgen, maar die weet hier nog niet van. Misschien ziet ze er wel een beetje tegenop zo.Dus mocht dat niet doorgaan, dan willen we een konijnenopvang voor pluk regelen. Dit zodat er toch goed voor pluk gezorgd wordt (niet dat de buurvrouw dat niet doet overigens)
Keecee Geplaatst: 22 februari 2011 Auteur Geplaatst: 22 februari 2011 heb ondertussen het overzicht van opvangcentra voor vakantie gevondendegene die het dichtst bij mij was kan helaas geen konijnen meer bij hebben
Bianca Geplaatst: 22 februari 2011 Geplaatst: 22 februari 2011 Die wond moet open blijven zodat de pus die nu nog gevormd wordt er weer uit kan. De wond moet daarom eigenlijk ook een tijdje opengehouden worden totdat er geen pus meer aangemaakt wordt. Ik heb een nijn met een kaakabces gehad. Die was al oud dus die is nog vrij lang bij de DA gebleven na de ingreep, waar ze nog een week lang een paar keer per dag de wond opengemaakt hebben en gespoeld. Thuis hoefde ik dat niet meer te doen, maar heb wel een keer het gevormde korstje er weer af moeten halen om het toch nog wat langer open te houden.Heb je ook AB meegekregen?
Keecee Geplaatst: 23 februari 2011 Auteur Geplaatst: 23 februari 2011 ab is antibiotica?? dat hebben we meegekregen ja, samen met pijnstillersde dierenarts gaf ook aan dat het wondje vaak sneller dicht gaat dan eigenlijk de bedoeling ispluk is 1,5 jaar, is nu weer thuis, maar we moeten nog een aantal keer terug naar de dierenarts om na te kijken en te spoelenverder komt pluk onwennig over, maar dat is logisch denk ikze heeft al wel gedronken, brokjes en hooi op, en poetst regelmatig. Dus dat is een goed teken
Dollie Geplaatst: 23 februari 2011 Geplaatst: 23 februari 2011 heb ondertussen het overzicht van opvangcentra voor vakantie gevondendegene die het dichtst bij mij was kan helaas geen konijnen meer bij hebbenPlaats anders bij Vraag & Aanbod een oproepje, er zijn genoeg BBers die in de buurt wonen van Breda die vast kunnen/willen helpen. Als je in de buurt woonde, had ze hier mogen komen, maar ik woon een beetje te ver weg. Fijn dat de operatie goed is gegaan, hopelijk verloopt het herstel ook voorspoedig.
Keecee Geplaatst: 23 februari 2011 Auteur Geplaatst: 23 februari 2011 das ook nog een idee jawe gaan t van t weekend even met de buurvrouw overleggenWil zij t gewoon doen, dan kiezen we daarvoor, pluk zit dan ook in zijn vertrouwde omgevingGaat dat niet lukken, dan is dat oproepje plaatsen inderdaad nog een goede optie
Bianca Geplaatst: 23 februari 2011 Geplaatst: 23 februari 2011 ja AB is kort voor antibiotica. Klinkt verder goed zoals je DA het aanpakt. Hopelijk geneest het abces en blijft het daarna weg.
Keecee Geplaatst: 24 februari 2011 Auteur Geplaatst: 24 februari 2011 vandaag zijn we met pluk op controle geweestde dierenarts was blij dat pluk gewoon goed eet (brokken en hooi) en drinktIn de wond waren wat haren gekomen. Deze zijn los gehaald, en rondom de huid is nog haar weg gehaald zodat het niet opnieuw in de wond komtEr is ook schoon gemaakt, en de arts zag nog wat nieuwe pus vormingMaandag aanstaande gaan we hiervoor opnieuw terug, er wordt dan weer schoon gemaakt
nathalie b Geplaatst: 24 februari 2011 Geplaatst: 24 februari 2011 (aangepast) Volgens mij moest ik er toen bij Ollie een zalf met AB inspuiten om het open te houden....de pus moet eruit en de wond moet van binnenuit dichtgroeien.Volgens mij was het een oogzalf.....ben de naam kwijt maar begon met Terracort....of zoiets. Ik heb het even opgezocht en het was Terra-Cortril. 24 februari 2011 aangepast door nathalie b naam zalf opgezocht
ZaZa Geplaatst: 24 februari 2011 Geplaatst: 24 februari 2011 Was het soms Cavasan ? Het verbaast mij een beetje dat er niet dagelijks gespoeld moet worden..maar wellicht is het prima zo..Ik ga er geen oordeel over geven.... Enorm voordeel als je buurvrouw het wil blijven doen is dat wanneer er problemen zijn of twijfels in die 4 dagen, je eigen dierenarts te bereiken is en de situatie kent....Komt je konijn bij anderen, dan ben je afhankelijk van de bijbehorende dierenarts...
Keecee Geplaatst: 24 februari 2011 Auteur Geplaatst: 24 februari 2011 Die zalf, moest dat in de wond gespoten worden?Zal voor die zalf en dagelijks spoelen nog eens contact met de da opnemen
Bianca Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Dagelijks spoelen lijkt me wel beter, want dan kan nieuwe pus meteen naar buiten en gaat het niet weer broeien daarbinnen. Zoals natalie b. zegt moet de wond van binnenuit dicht groeien en niet van buiten uit. Misschien dat het op de maniet waarop het nu gedaan wordt ook uiteindelijk wel dicht groeit, maar omdat abcessen zo hardnekkig kunnen zijn (heb mijn nijn uiteindelijk in laten slapen) wil je toch al het mogelijke doen om zo veel mogelijk uit te sluiten dat het abces weer terug komt. En met nu dagelijks spoelen en openhouden tot er helemaal geen pusvorming meer is, is de kans gewoon wel groter dat het wegblijft. Je Da kan je wel laten zien hoe dat moet en als je konijn rustig genoeg is heb je het zelf zo onder de duim. Je kan ook WP mailen om te vragen wat zij precies aanraden met een kaakabces.
nathalie b Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Door de zalf te gebruiken zal de wond langer open blijven en de eventuele pus naar buiten drijven.Werkte toen bij Ollie ideaal.....heb het toen me mijn vinger 2xdaags erin moeten smeren.Later heb ik met de tube zalf ingebacht en dan goed rondmasseren.Net zolang tot het helemaal dicht was....volgens mij zijn we toen zeker 6 weken aan het smeren geweest.
Keecee Geplaatst: 25 februari 2011 Auteur Geplaatst: 25 februari 2011 Naar aanleiding van jullie laatste reacties vandaag nog contact gezocht met de DADeze heeft nu idd de zalf voorgeschreven, en deze kunnen we maandag meenemen als we weer op controle gaanHet dagelijks spoelen was volgens de DA niet nodig. Omdat het een soort smeerkaasachtige substantie is zou 1 keer in 3 dagen goed zijn. Daarnaast zou dagelijks voor een hoop stress bij pluk zorgen (hij is dan niet rustig), en dat is ook niet gewenst.Moet zeggen dat we dus 1 keer in de 3 dagen spoelen, en daarnaast wel de zalf gaan gebruikenPluk wordt in ieder geval weer steeds levendiger, en eet en drinkt nog steeds goed
Bianca Geplaatst: 26 februari 2011 Geplaatst: 26 februari 2011 Nou dat klinkt al een stuk beter. Als een keer in de drie dagen voldoende is, dan hoef je inderdaad ook niet je nijn te overbelasten, terwijl je wel het maximale doet om het abces weg te krijgen. Heel veel succes!
Keecee Geplaatst: 28 februari 2011 Auteur Geplaatst: 28 februari 2011 Vanochtend weer met pluk naar de DA geweestHet zag er netjes uit, en het weefsel groeide al wat terugVerder was de wond al wel weer wat dicht, en dat is opnieuw open gemaaktEr was wel weer pus uitgekomen. Donderdag moeten we opnieuw terug. Als de hoeveelheid die er uit komt dan niet minder is, dan worden er rontgenfoto's gemaakt voor verder onderzoek
Margot Geplaatst: 28 februari 2011 Geplaatst: 28 februari 2011 Ik hoop voor jullie dat de pus dan een stuk minder is! Veel beterschap met je nijn!
Aanbevolen berichten