Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

pluk heeft een bal op zijn rechterwang, deze viel ons gister ineens op

de bal is vandaag groter geworden

ik ben op internet gaan zoeken, en toen kwamen we uit bij een abces of een ingegroeide kies.

Omdat we ons druk maakten, vanavond contact gehad met de dierenarts

Deze gaf aan dat hij waarschijnlijk nog niet veel kon, omdat de bal nog hard is.

De arts gaf aan dat de bal wat zachter moest zijn om het vuil uit het abces te verwijderen.

Eten doet pluk wel. Zijn normale grote brokken niet, maar kleinere brokjes en hooi eet ze goed. Verder maakt pluk ook een levendige indruk gelukkig.

Nu dus tot maandag wachten, en dan met pluk naar de dierenarts.

Geplaatst:

nu lees ik op internet allemaal verhalen waar we ons druk om maken

zo lees ik dat een abces het begin van het einde is, en dat het maanden gaat duren.

Is dit inderdaad echt zo, en moet ik me hier zorgen over maken?

Pluk laat zich wel aaien, ook op de plek van het abces

Geplaatst:

lees net ook dat het mogelijk een wam kan zijn, omdat het onder haar kin zit

dit schijnt een normaal iets te kunnen zijn bij vrouwtjes?

Sorry voor alle berichten, maar we maken ons ongerust

Geplaatst:

Een wam zit echt onder de kin en voelt niet hard aan, een abces voelt anders, vaak als een bal in de huid. Een abces kan komen door een trauma (bijvoorbeeld een ingegroeide haar of een verwaarloosde wond), maar ook door een gebitsafwijking. Het schoonmaken van een abces bij een konijn is érg lastig, de pus die erin zit is erg dik en kazig.

Aangezien pluk ook slechter lijkt te eten is het zeer verstandig om ook het gebit na te laten kijken.

Geplaatst:

dan is het geen wam

het voelt eigenlijk aan als een knikker onder zijn onderkaakje

de arts zegt dat we het weekend kunnen afwachten (wel morgen bellen als pluk niet eet, maar dat doet ze nu ook)

daarnaast is de bal ook nog te hard volgens de arts

We willen in ieder geval maandag naar onze eigen konijnkundige arts

Maar ondertussen maken we ons wel druk, want ze is ons alles

Geplaatst:

Vaak is het inderdaad bij konijnen dan een abces bij de onderkaak. Het ligt er dan aan waar het ten opzichte van het kaakbot zit hoe goed

het weg te halen is, en weg zal blijven.

Het is helaas bij veel konijnen een zwakke plek :(

Ik hoop voor je dat je maandag goed nieuws van de dierenarts krijgt! Sterkte!

Geplaatst:

dat gaan we in ieder geval zeker doen

ben ondertussen nog wat aan het lezen, en gelukkig niet alleen negatieve verhalen zoals in het begin

lees ondertussen ook verhalen over konijnen waar het dan goed mee komt.

Neemt niet weg dat ik me wel zorgen maak hierover

Geplaatst:

Ik ben hier niet echt bekend mee, maar wil je toch veel sterkte en beterschap wensen!

Misschien bedoelt hethazenbos hiermee, dat het regelmatig voorkomt?

Geplaatst:
daarnaast is de bal ook nog te hard volgens de arts

We willen in ieder geval maandag naar onze eigen konijnkundige arts

Maar ondertussen maken we ons wel druk, want ze is ons alles

Terecht dat je je druk maakt...een abces is niet fijn..in geen enkel opzicht...en daar lijkt het erg op..

Deze arts heeft je konijn niet gezien dat hij dat zegt ? Bijzondere uitspraak...

Maandag echt naar je eigen dierenarts...

Geplaatst:

we zijn vanmiddag met pluk bij de dierenarts geweest, het is inderdaad een abces.

Pluk is nu weer thuis, en morgen gaat hij voor operatie terug naar de dierenarts

Pluk is 2 keer eerder geopereerd (haakjes aan kies, sterilisatie), en we hebben goede ervaringen met onze konijnkundige dierenarts

We vinden het wel spannend, maar we zien het ook wel met vertrouwen tegemoet

Aangegeven werd dat pluk goed eet, en een jong en sterk konijn is

Geplaatst:

We hebben pluk vanochtend weg gebracht om half 9

Om half 2 kregen we een belletje dat de operatie goed was gelukt, en dat pluk goed wakker aan het worden was

Er was geen kies of tand verwijderd, want daar had het niet mee te maken, en daar was niets gevonden

De assistente gaf aan dat de dierenarts het bij het ophalen allemaal netjes zou uitleggen

Ben benieuwd

Geplaatst:
ben blij dat je naar je eigen Da ben gegaan en dat het zo snel verholpen kan worden! succes morgen!

Helaas is 'snel verhelpen' bij een abces niet snel van toepassing...

Wens met Pluk dus héél veel succes toe bij het herstellen en verder bestrijden !!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .