C-Lot Geplaatst: 18 februari 2011 Geplaatst: 18 februari 2011 Ach jee... wat begint 2011 toch met veel pech en verdriet. Eerst overlijdt mijn allerliefste Loes en nu heeft Joep snot gekregen! Deze diagnose wist ik al een tijdje (Joep heeft het al sinds januari dit jaar). Mijn 'oude' DA heeft Joep bekeken en Doxoral voorgeschreven. Naarmate ik maar geen gewenste vorderingen zag, steeds een herhalingskuur kreeg van Doxoral en het maar een tijdje af moest wachten heb ik een afspraak gemaakt bij een konijnkundige DA voor een second opinion. Ik vertrouwde het niet en het voelde niet goed dat ik van kastje naar de muur werd gestuurd en Joep enkel een simpele onderzoek kreeg. Vandaag dus naar de konijnkundige geweest. En voila; deze arts hoorde WEL dat het niet goed zat in z'n longen. Tanden, oren, ogen en temp waren allemaal in orde. Maar z'n neusje was te vochtig. Voor de zekerheid een rontgenfoto laten maken en daarop was te zien dat er wel degelijk een pasteurella bacterie zat! Godzijdank was de prognose niet met spoed zorgelijk en kon het erger. Maar ja, Joep zal er nu wel regelmatig last van hebben: flinke niesbuien, 'kokhals' geluiden (ik weet dat konijnen niet kunnen braken), snot. Nu heeft Joep een sterkere AB kuur gekregen waarvan ik de naam even niet weet. Dit moet ik een maand lang geven, 2x daags 75ml. Hopelijk knapt Joep hier wat van op. Dus ja, hiermee zou ik ook iedereen aan willen raden om naar een konijnkundige DA te gaan mocht dat in je mogelijkheid liggen. Wil niet zeggen dat 'gewone' DA hun werk niet goed doen. Maar het woord zegt het al: konijnkundig. Voor mijn gevoel deed deze DA net een stapje meer moeite om Joep te helpen. Mijn lieve Joep; beterschap lieverd!
nathalie b Geplaatst: 18 februari 2011 Geplaatst: 18 februari 2011 Wat naar!Heel veel beterschap met Joep!
saskiaa Geplaatst: 19 februari 2011 Geplaatst: 19 februari 2011 Ah wat vervelend, ik ken het snot is zo'n vervelend maar veelvoorkomend iets. Ik heb nu ook een konijn met snot zitten, ben nu met AB bezig hopelijk slaat het aan.
pebbles Geplaatst: 19 februari 2011 Geplaatst: 19 februari 2011 Vervelend dat de andere DA maar blijft herhalen en super dat je nu bij een KK Da geweest bent en dat Joep nu de goede behandeling krijgt..Even een vraagje maar zit Joep alleen,zoja dan zit er bij www.konijnenopvangjamies.nl in Hilversum een lief dametje (Bell) te wachten wat ook chronische snot heeft..wie weet kunnen ze elkaar blij maken...besmetten kunnen ze elkaar in ieder geval niet meer;-)
C-Lot Geplaatst: 20 februari 2011 Auteur Geplaatst: 20 februari 2011 Vervelend dat de andere DA maar blijft herhalen en super dat je nu bij een KK Da geweest bent en dat Joep nu de goede behandeling krijgt..Even een vraagje maar zit Joep alleen,zoja dan zit er bij www.konijnenopvangjamies.nl in Hilversum een lief dametje (Bell) te wachten wat ook chronische snot heeft..wie weet kunnen ze elkaar blij maken...besmetten kunnen ze elkaar in ieder geval niet meer;-) Ja, 'helaas' heeft Joep al een vriendinnetje. Toendertijd had Joep nog geen snot, nu dus wel. Juultje is (nog) niet aangestoken, maar ik hou haar wel heel goed in de gaten. Wil haar de volgende keer even meenemen naar de KK DA voor een voor-de-zekerheid-check. Snot is zo vervelend... maar heb wel het idee dat het iets beter gaat met Joep nu hij betere AB heeft gekregen. Laten we duimen!
Amatjuh Geplaatst: 20 februari 2011 Geplaatst: 20 februari 2011 2 keer daags 75 ml? Hoe ga je dat toedienen dan? Ben wel heel benieuwd welke AB dit is.
Mvrcarlaa Geplaatst: 20 februari 2011 Geplaatst: 20 februari 2011 Beterschap, hier kregen ze voor tegen snot : Enfloroxal, en dat hielp goed ! Hier zitten der ook 2 met snot, 1 waarvan het niet goed mee gaat..
C-Lot Geplaatst: 20 februari 2011 Auteur Geplaatst: 20 februari 2011 2 keer daags 75 ml? Hoe ga je dat toedienen dan? Ben wel heel benieuwd welke AB dit is. Ojee ik zie het; een belangrijke tikfout: het moet natuurlijk 0,75 ml zijn! Met het bijbehorende spuitje. 75ml zal wel heel veel zijn voor zo'n kleintje. Ik zit bij de KK DA in Lichtenvoorde.
C-Lot Geplaatst: 20 februari 2011 Auteur Geplaatst: 20 februari 2011 Beterschap, hier kregen ze voor tegen snot : Enfloroxal, en dat hielp goed !Hier zitten der ook 2 met snot, 1 waarvan het niet goed mee gaat.. Jaa! Enfloroxal heb ik ook gekregen! Zonet weer de laatste dosering voor vandaag gegeven.. Wat een drama. Maar tis ook ontzettend vies/bitter. Maar ik vind het fijn en geruststellend om te horen dat deze AB kuur wel goed helpt. Dat idee heb ik ook (als dat al kan na 2 volle dagen).
C-Lot Geplaatst: 20 februari 2011 Auteur Geplaatst: 20 februari 2011 Hebben jullie eigenlijk nog tips wat ik zelf kan doen met huis, tuin en kuiken middelen? Ik lees veel over stomen????!!!!
peaches Geplaatst: 24 februari 2011 Geplaatst: 24 februari 2011 Mijn kleine puk heeft ook chronische snot. Ik heb ookal meerdere keren en ab kuur gedaan met endofloroxal, maar het kwam toch elke keer terug en bij de laatste keer verbeterde het amper. We zijn nu iets aan het proberen. Hij krijgt om de 4 dagen 4 weken lang een injectie van theramycine een middel wat eigelijk voor koeien met snot word gebruikt. Bij de konijnenopvang gebruikte ze het ook wel eens en had er goeie ervaringen mee. Puk heeft nog maar net de 2de injectie gehad dus kan er nog weinig van zeggen. Kan je als ik er aan denk vertellen hoe het over 4 weken is en misschien heb je er dan ook iets aan!
Gast meloen Geplaatst: 24 februari 2011 Geplaatst: 24 februari 2011 Is de ab misschien Engemycine of Duplocilline (antibiotica)? Zo niet en wordt het niet beter, deze namen meenemen naar je da.Is dus familie van de theramycINE waar Peaches over schrijft.Procaine (penniciline) is ook nog een optie.
C-Lot Geplaatst: 24 februari 2011 Auteur Geplaatst: 24 februari 2011 Goeie tip! Zal het eens voorstellen aan mijn (KK) DA. Ik hou jullie op de hoogte. Tot nu toe gaat het waanzinnig goed. Joep heb ik de hele dag nog niet horen niezen.
michaela23 Geplaatst: 24 februari 2011 Geplaatst: 24 februari 2011 Wat fijn dat het nu goed gaat met hem. Go Joep, Go.
C-Lot Geplaatst: 25 februari 2011 Auteur Geplaatst: 25 februari 2011 Wat fijn dat het nu goed gaat met hem. Go Joep, Go. Hhahaha, yeeaahh!!!!
C-Lot Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Geplaatst: 27 februari 2011 Hoe gaat het met Joep? Ontzttend goed!!! Hij niest/snotterd vrijwel niet meer. Neus is weer droog en schoon. Kijkt weer helderder uit de ogen. Zoals het moet eigenlijk. Alleen hoorde ik z'n maatje van de week flink niezen; een paar keer achter elkaar.... Dus die houden we nu goed in de gaten.
michaela23 Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 :yipi: Wat fijn dat het goed gaat met hem. En idd, even zijn maatje in de gaten houden. Hopelijk heeft zijn maatje geen snot.
C-Lot Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Geplaatst: 27 februari 2011 :yipi: Wat fijn dat het goed gaat met hem. En idd, even zijn maatje in de gaten houden. Hopelijk heeft zijn maatje geen snot. Voor de zekerheid wil ik van de week wel even met Juultje naar de KK DA. Morgenochtend bel ik gelijk en maak dan z.s.m. een afspraak. Vanmidag had ze weer een niesbui. Zo begon het met Joep ook en dat werd alleen maar erger. Ik heb van zijn ervaringen geleerd en wil niet nog een ziek konijn erbij. Tis net een ziekenboeg hier, hahahaha! Maar we (ik en me vriend) doen het met ontzettend veel liefde en zorg.
michaela23 Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 Ja, ik zou ook even voor de zekerheid naar de DA gaan. Vooral na het gedoe met Joep.Maar erg goed en fijn dat jullie alles doen voor jullie konijnen. Zo hoort dat ook.
C-Lot Geplaatst: 28 februari 2011 Auteur Geplaatst: 28 februari 2011 Vandaag de KK DA gebeld en Juul kan woensdag a.s. langskomen! Heel erg fijn. Liever het zekere voor het onzekere. Ik hou jullie op de hoogte (waarschijnlijk met een nieuwe soortgelijke topic). En natuurlijk moeten we allemaal goed voor onze dieren zorgen. Onze nijnen vertrouwen hun leven aan ons. Wij zijn verantwoordelijk. Helaas gaat het niet altijd zo.... Maar ik weet dat alle Bunnybunchers hun best doen!!! :yes:
Aanbevolen berichten