brigit Geplaatst: 18 februari 2011 Geplaatst: 18 februari 2011 Ik lees net op een krantensite (weet niet of ik de url mag noemen)dat in Hoorn er massaal konijnen dood gaan aan VHD virus.Het gaat hier om wilde konijnen maar huisdier-konijnen kunnen het ook krijgen.Nu vraag ik me af: hoe verspreid dit virus zich?Hoe komt het virus van een wild konijn bij een konijn in een hok/ren.
JoBoris76 Geplaatst: 18 februari 2011 Geplaatst: 18 februari 2011 (aangepast) Jij kan het zelf meenemen maar het kan volgens mij ook via hooi enz. Lees dit maar eens: http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/vhs.html 18 februari 2011 aangepast door JoBoris76
brigit Geplaatst: 18 februari 2011 Auteur Geplaatst: 18 februari 2011 heb een heel oud topic op BB gevonden 2006 (gelijk offtopic hoe "oud" is BB)wat je er tegen kunt doenvliegengaas spannen voor je hok, kost haast niets dus dat kan ik wel even doenverder heb ik begrepen dat hygiene ook erg belangrijk is.afgezien van het enten ben ik info aan het inwinnen woon er nml vlak bijhet is zo een trieste ziekte met vaak dodelijke afloop
Aanbevolen berichten