Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Die tweede "bal" viel me idd ook al op, maar ben net zo'n leek als jij..

Ik weet het niet, in mijn herinnering is de foto van Indy ook anders, dus ik heb dat toen gevraagd en toen kwam er een gewauwel over lichtsterkte en niet stilliggende konijnen enzo dat ik niet kon volgen.. :P (misschien dat Lilian het nog na kan vertellen? :P) maar daarom is het denk ik ook wel goed als er een radioloog naar kijkt..

• Reacties 244
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst: (aangepast)

Zou wat zijn namelijk als op een 2e foto gewoon niets te zien is en het aan de foto/belichting/niet stil liggend konijn ligt. Misschien kan dat wel helemaal niet hoor! (ik ken die apparaten niet) maar toch. Mocht het wel kunnen dat het daaraan 'kan' liggen, zou het de situatie al anders maken.

aangepast door Lianne22
Geplaatst:

Ja precies, want Max lijkt daar juist een grote leegte te hebben (harteloos konijn? :whistle:)

En zo te zien lagen Max en Zoë veel stiller, want hun botten tekenen zich veel scherper af dan die van Fred, vooral bovenin.

Als de bal rechtsonder zijn hart is, waarom is de bal links boven dan niet gewoon de bovenkant van een long? Er lijken vertakkingen naartoe te lopen die precies op bronchiën lijken...

En waarom zijn bij alle drie de konijnen de hele ruimte van onderste helft borstholte t/m de hele buikholte zo diffuus? Is dat ALLEMAAL darmweefsel???? Bij Zoë zie je veel meer 'ruimte' onderin, maar die was dan ook goed ziek dus had misschien wat minder volle darmpjes.

Toch jammer dat er geen borstfoto van Fred is, al zou ik denk ik zelf eerder voor een echo gaan als je ooit een volgende stap neemt in behandelingen.

Geplaatst:

Maar als hij minder stil lag/ de kwaliteit van de foto slechter is (lijkt het wel op) zou je toch juist zeggen dat je zoiets níet zou zien?

En volgens mij is dat idd darmweefsel, zei de DA wel. Zal Indy's foto zo nog even zoeken.

Geplaatst:

Wat me wel opvalt, ook bij de foto's op Google, is dat je die "lijn" die de buik van de borstkas lijkt te scheiden die bij Max en Fred allebei goed zichtbaar is, vlak voor de plek zeg maar bij Fred, overal terug ziet. Als die er op staat en er zou bij een konijn op die plek standaard iets zitten, dan zou je toch dat iets latijd moeten zien?

Het lijkt me trouwens ook wel extreem slordig als een DA een orgaan aanziet voor een, eh, wat het ook is..

Geplaatst:

max heeft wel een hart hoor, maar die zie je minder duidelijk ;) kijk maar eens goed. die vlek zit er wel. en die bal zijn niet freds longen. of hij heeft ze heel laag zitten en vol met vocht:p De longen zijn de zwarte holte die je ziet, waar de bal en het hart in liggen

Geplaatst:

wat ook wel verschil maakt in de duidelijkheid denk ik, is dat de foto van Max een digitale foto is en die van Fred is een foto gemaakt met mijn telefoon van een afdruk van de foto.

Geplaatst: (aangepast)

Mijn KKDA zag vlekken op de x-ray van Sharon's konijn Lobke ook aan voor uitgezaaide tumoren maar volgens de vet. Röntgenoloog waren dat geen tumoren. Dus dat blijft toch lastig blijkbaar.

Heb net wel op het net zitten lezen dat digitale röntgenfoto's veeeeeel scherper zijn dan de ouderwetse analoge... dus misschien eventueel naar Groningen om te kijken of de afdeling diergeneeskunde daar een digitale foto kan maken?

De lege borstkas is natuurlijk de longinhoud. Die is lucht, dus zwart op de foto's. Dan kan die bobbel geen long zijn, maar het kan wel ín de long zitten of óp de lever. Of de lever is vergroot.. maar ik neem aan dat Fred niet stiekem een alcoholistje is? Of hij lag raar waardoor de bovenkant van de lever zichtbaar is? Neemt jou DA ook foto's zonder verdoving? Dan zijn ze vaak al lang blij dat het beest even stil ligt al is het niet helemaal de juiste houding?

aangepast door Bianca
Geplaatst:

Fred's leverwaarden waren helemaal goed hè, dus weet niet of het dan nog wat met de lever kan zijn? Ze zei wel wat over de lever en de foto.. Lilian, wat zei ze daar nog maar weer over? :P ze doen het bij voorkeur zonder verdoving, maar ze hebben Fred vlak ervoor of er na nog een roesje gegeven om z'n kiezen te zien dus als hij echt niet stil genoeg wilde liggen mag ik toch aannemen dat ze dat dan ook gedaan hadden?

Mijn vorige/andere DA (waar de foto's van Max gemaakt zijn) neemt wel digitale foto's. Dus dan zou ik dat kunnen doen.

Heb Indy's foto's ook gevonden, mijn vader zei al dat het helemaal geen zin had die te zoeken en hij heeft gelijk, ze zijn barslecht. Misschien dat er daarom wel "niks" op te zien was terwijl zijn blaas wel vol calcium zat.

Geplaatst:

Ik was foto's aan het googlen van konijnen x-rays, zie ik er ineens een paar met PRECIES dezelfde bobbel als Fred! Dus ik klik door, blijkt het een hondenforum te zijn waar ene Dollie hulp vraagt bij het duiden van de foto's van haar konijn Fred.... :he:

Geplaatst:

Haha ja ik kwam ze ook al tegen net :P ik had zeker nog steeds geen reacties? -.-'

Iemand enig idee hoe ik Indy's foot hier krijg? :whistle2: hij scant alleen het stickertje met naam en adres :P

Geplaatst:

Misschien moet je nog een topic plaatsen met "gezocht: konijnen röntgenfoto's" ? Of zouden wij de enige gekken zijn die hun konijnen x-rays hebben gefotografeerd toen ze op de lichtbak hingen? :P

Geplaatst:

Ja hè, heel hip! En Pip wordt nog jaloers als blijkt dat van haar andere konijnenoom óók al een binnenkantfoto gemaakt is en van haar niet :P

Geplaatst:

Zucht, ben bang dat de weegschaal niet helemaal stabiel stond ofzo. Of Fred is daadwerkelijk weer terug gegaan naar 1410.

In elk geval, sowieso wel een goede reden om te zuchten want ik vind hem niet schoon van onderen. Wel droog, dus het kan "oud" zijn, ik ga hem morgen even wassen, misschien niet zo fijn voor hem maar ik kan zo niet zien of het betert. Maar zijn voetzolen zijn hoe dan ook vies en nattig en hij heeft een beginnende sore hock.. Een kaal plekje, rode huid. Ben begonnen met Calendulan zalf hoop dat dat afdoende is..

Heb hem een hele tijd op de arm gehad, toen ik hem op een gegeven moment anders vasthield (denk vrij veel druk op zijn borst, ook niet op een heel prettige manier, voor hem..) om even te kijken of de zalf al wat ingetrokken was, werd hij wat kortademig, snakte hij naar adem. Zodra ik hem weer gewoon "vast" had (hij lag gewoon op mijn borst als het ware, met mijn hand onder zijn kont) hoorde ik hem niet meer ademen. En daarvoor ook niet.

Ik ben bang dat ik te vroeg gejuicht heb.. Het duurt doorgaans ook wat langer voor Panacur aanslaat, geloof ik, dus laten we daar dan nog maar even op hopen..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .