Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Onze Pluis is vandaag gecastreerd, en eet momenteel niet. Is dat normaal? Wie heeft daar ervaring mee? We hebben een briefje meegehad van de DA waarin staat dat we de volgende dag contact op moeten nemen als het dan nog zo is. Hij heeft lekker wortelloof en een worteltje en hooi, en water natuurlijk. En rust. Ik hoop maar dat het goed komt met ons lieve superkonijn, zo vlak voor zijn 'trouwdag'!

Geplaatst:

Je moet hem dwangvoeren als hij niet zelf eet. Dat is na zo'n operatie heel normaal, moet bijna altijd. (behalve bij mijn vorige konijn, die at een uur later alles alweer)

Langzaam het dwangvoeren verminderen, dan zou hij weer zelf moeten gaan eten.

Geplaatst:

Hoe lang geleden is hij (of zij:p) Gecastreerd? Misschien even ''pesten'' met eten? Als hij/zij niet meer eet kun je ook dwangvoeren, heb je pijnstillers?

Geplaatst:

Wat vervelend dat Pluis niet eet.

Mijn Stamper is vandaag ook gecastreerd en huppelt al weer vrolijk de kamer rond. (iets te vrolijk misschien:$)

De dierenarts vertelde mij dat het heel belangrijk is dat hij zo snel mogelijk weer eet en dat ik anders moest dwangvoeren.

Ik heb zelfs een potje (science recovery) meegekregen voor het geval dat, hoewel stamper bij de dierenarts alweer aan zijn hooi was begonnen :yes: dus misschien kun je dat aan de dierenarts vragen? Al heb je daar op dit tijdstip misschien weinig aan.

Ik hoop dat Pluis snel weer gaat eten!!

Geplaatst: (aangepast)

Mijn Vlekkie wilde ook niet eten, paniek in ons huisje, want zo kende we hem niet!!

Dinsdagochtend was hij geholpen en de volgende ochtend zag ik dus dat hij maar enkele hapjes van zijn wortel had genomen en niet had gedronken.

Ben gelijk naar de dierenarts gereden voor pijnstillers, een medicijn voor zijn darmen en vloeibaar eten.

Alledrie heb ik toen met een hele kleine spuit in zijn mondje moeten spuiten.

Diezelfde dag en de dag daarom was hij nog rustig maar nu daarna was mijn Vlekkie weer terug van weggeweest!!!

Je kunt hem wel forceren om te eten alleen is hij nu erg duf en misschien ook een beetje bang en van slag.

Mijn advies: haal bij de dierenarts vloeibaar voedsel en spuit het in zijn mondje. Daar help je hem meer mee.

Liefs Ires

aangepast door ires
Geplaatst:

Hallo allemaal,

Heel erg bedankt voor alle tips. Daar hebben we veel aan, want Pluis is ons eerste konijn en we hebben dus nog veel te leren. We hebben pijnstiller en dwangvoer gekregen bij de dierenarts. Na toediening van de pijnstiller is ie weer gaan eten. Eerst nog met mate, nu weer net zo gulzig als we hem kennen! Vanavond kan hij waarschijnlijk ook wel weer wat rondhoppen. Binnenkort zijn eerste vriendin! We wachten natuurlijk nog wel een paar weken met de koppeling, maar ze kunnen op afstand - elk in een eigen ruimte - aan elkaar wennen. Misschien ook in elkaars hok doen, afwisselend, zodat ze wennen zonder direkt contact? Of is dat niet goed? Nou, we laten nog wel horen hoe het verder gaat. Bedankt en fijn weekend!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .