Ga naar inhoud

Stereliseren ?


Mvrcarlaa

Aanbevolen berichten

Hallo bb'ers

Ik heb een trio van 2 voedsters en een gecastreerd rammetje.

Sinds vandaag vallen de 2 voedsters elkaar aan, en met aanvallen bedoel ik o.a

- op elkaar rijden

- staart recht omhoog

- aanvallen

Of beter gezegd dominant & agressief.

Het mannetje blijft buiten spel, en kijkt rustig toe, het is nog net niet dat hij een stoel kan pakken met popcorn erbij...:whistle2:

Ik heb ze nu uit elkaar gehaald en op advies van de DA, maar ik moet ze nu ook even uit elkaar laten omdat het der zo heftig aan toe ging, en het bleef doorgaan.

Heb ook contact gehad met het dierenhulpcentrum, zij heeft me geholpen met het koppelen van de konijnen.

Maar ook zij heeft op dit moment geen idee wat we nog kunnen doen.

Is het een optie om ze te laten stereliseren, en heeft iemand van jullie daarmee ervaring, en moet ik ze dan allebei laten stereliseren ??

Ik hoor het graag van jullie..

aangepast door Mvrcarlaa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is steriliseren ;)

Het kan inderdaad hormonaal gedrag wegnemen. Maar als het geen hormonaal gedrag is maar het karakter van het konijn krijg je geen garantie op verandering in gedrag.

Ik heb mijn voedsters laten castreren (baarmoeder en eierstokken verwijderd) om baarmoederkanker te voorkomen. Moffel was ooit wel eens schijnzwanger en dat is ze niet meer geweest maar voor de rest merk ik weinig verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, het is zoals Amatjuh zegt, het agressieve gedrag kan uiting vd hormonen zijn, maar kan ook puur het karakter zijn.

Het is natuurlijk geen slecht idee om te castreren als je denkt aan baarmoederproblemen, dus ik ben er wel zeker voorstander van, maar de keuze blijft aan jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en aan 2 apparte koppels begin ik niet aan, ook i.v.m ruimte.

Volgens de DA kan ik zoveel konijnen erbij nemen als ik wil, als het aan hun gedrag ligt blijven ze vechten.

En zoals jij al zegt Anjo, het zou wel kunnen als ik 2 koppels maak.

En om ze te laten helpen kon hij ook geen gerantie geven dat het helpt, ook omdat reusje eigenlijk altijd al zo is geweest....

Het beste is een koppel van 2, en een laten herplaatsen zodat ze niet alleen is, of beter gezegd nog een konijn afstaan.

Nja dat gaat me echt niet lukken

Weet het nu echt niet meer....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .