RaniVerberckt Geplaatst: 15 februari 2011 Geplaatst: 15 februari 2011 De dierenarts heeft me verteld dat wanneer ik hem morgenavond ophaal (hij is net binnen) dat hij dan nog 3 weken alleen moet , klopt dit?
Lianne22 Geplaatst: 15 februari 2011 Geplaatst: 15 februari 2011 Ik denk dat je met 2 weken ook goed zit hoor! Althans ik heb 2 weken Aangehouden. Volgens mij is je ram al heel snel na de castratie niet meer vruchtbaar.
RaniVerberckt Geplaatst: 15 februari 2011 Auteur Geplaatst: 15 februari 2011 ik dacht ook 2 weken maar de dierenarts dacht daar anders over , er zijn zelfs mensen die hun konijnen na een week weer samen zetten en geen nestje krijgen. Dit laatste ga ik nou niet uitproberen (sta niet echt te springen voor een nestje ) maar zou 2 weken dan voldoende zijn?vind het wel goed van de da dat ze zegt 3 weken , ben je zeker van de zaak hé...
Lianne22 Geplaatst: 15 februari 2011 Geplaatst: 15 februari 2011 Mijn da zei zelfs 6 weken.. Maar volgens mij is de kans van een nestje 2 dagen na de castratie al klein. Maar de hormoontjes kunnen nog wel 6 weken actief zijn. Maar met 2 weken zit je goed hoor! Volgens mij houdt iedereen hier 2 weken aan. Maar blijft je ram daar vandaag tot morgen avond?
RaniVerberckt Geplaatst: 15 februari 2011 Auteur Geplaatst: 15 februari 2011 ja ze gaat hem morgen opereren en over 6 dagen komen zijn 2 vrouwen , waar hij uiteraard nog een weekje van gescheiden wordt
RaniVerberckt Geplaatst: 16 februari 2011 Auteur Geplaatst: 16 februari 2011 hij is geopereerd! alles is goed gegaan en hij lag me daarnet al te knuffelen
roomie Geplaatst: 16 februari 2011 Geplaatst: 16 februari 2011 ik heb ook 2 weken aangehouden, er zijn het die langer doen maar ook mensen die het korter doen,maar ik zou 2 weken aanhouden, omdat het grootste deel van de hormonen ook weg is.fijn dat het goed is gegaan:D
hethazenbos Geplaatst: 16 februari 2011 Geplaatst: 16 februari 2011 In onze opvang houden we ook altijd 2 weken aan. Onze dierenarts adviseert ook altijd 6 weken maar wij hebben bij 120 koppelingen na castratie tijd van 2 weken nog geen enkel nestje gehad.Geeft natuurlijk nog geen 100% garantie, maar toch wel een redelijk grote kans dat twee weken genoeg is
RaniVerberckt Geplaatst: 17 februari 2011 Auteur Geplaatst: 17 februari 2011 oke ik ben inderdaad erg blij dat alles goed ging , maar daarvoor vertrouwde ik op de dierenarts die erg lief , is zowel voor mens als dier! Ik vind alleen wel dat het redelijk duur is , ik heb namelijk €75 betaald hoeveel hebben jullie betaald als ik vragen mag?
Nefke Geplaatst: 17 februari 2011 Geplaatst: 17 februari 2011 Ik heb nog wel meer betaald, incl pijnstilling voor thuis, maar goed belangrijker is dat het goed gebeurt bij een DA die je vertrouwd . Fijn dat alles goed is gegaan!
Tatjana Geplaatst: 17 februari 2011 Geplaatst: 17 februari 2011 ik was 86.- kwijt per konijn (lees vlaamse reus) incl. medicatie, hoe is het nu met hem?Ook wij hebben 2 weken aangehouden na de castratie van de beide mannen.
Lianne22 Geplaatst: 17 februari 2011 Geplaatst: 17 februari 2011 ik heb iets over de 100 betaald voor brutus. had de keus of een konijnkundige arts voor iets over de 100. of 1 die dat niet is voor 80. keus snel gemaakt.
Tatjana Geplaatst: 17 februari 2011 Geplaatst: 17 februari 2011 Gelukkig was die van mij rond de 80 en konijnkundig
RaniVerberckt Geplaatst: 17 februari 2011 Auteur Geplaatst: 17 februari 2011 dan valt €75 nog mee voor een dwergje + antibiotica alles is goed met hem hij zit nu al buiten met een kersenpittenzakje en krantenpapier , handoeken , dekentjes... nu hopen dat hij zo een beetje warm blijft , algoed dat de zon er begint door te komen
roomie Geplaatst: 18 februari 2011 Geplaatst: 18 februari 2011 ik maar 35maar had het via de opvang laten doen.
RaniVerberckt Geplaatst: 18 februari 2011 Auteur Geplaatst: 18 februari 2011 wow ! Spijtig dat er in België zo weinig opvangen zijn
Martje Geplaatst: 19 februari 2011 Geplaatst: 19 februari 2011 Bij mijn DA kost het € 43,50. (of 42,50 hm...) Dat is als ik dit zo lees nogal goedkoop! Fijn dat alles goed gegaan is!
RaniVerberckt Geplaatst: 22 februari 2011 Auteur Geplaatst: 22 februari 2011 haha we gaan van laag naar hoog zeg ! maar ja , de dierenarts die ik heb vertrouw ik wel , dus vind ik het zijn geld wel waard ...
Chub87 Geplaatst: 22 februari 2011 Geplaatst: 22 februari 2011 Willy is vandaag ook gecastreerd en ik heb daarvoor 56 euro betaald. De dierenarts stond niet op de lijst van konijnkundige-dierenartsen maar ik ken deze man eigenlijk al jaren (mijn ouders hadden, toen ik jonger was, ook cavia's en konijnen) en hij heeft ontzettend veel ervaring. Ik was dus vol vertrouwen en het is echt heel goed gegaan
RaniVerberckt Geplaatst: 22 februari 2011 Auteur Geplaatst: 22 februari 2011 (aangepast) Willy is vandaag ook gecastreerd en ik heb daarvoor 56 euro betaald. De dierenarts stond niet op de lijst van konijnkundige-dierenartsen maar ik ken deze man eigenlijk al jaren (mijn ouders hadden, toen ik jonger was, ook cavia's en konijnen) en hij heeft ontzettend veel ervaring. Ik was dus vol vertrouwen en het is echt heel goed gegaan Bij mij net hetzelfde , deze vrouw is echt zeer vriendelijke n volgt elke maand vele bijschoolingen over allerhande dieren.En uuh , veel beterschap voor willy hé 22 februari 2011 aangepast door RaniVerberckt spelfouten
Aanbevolen berichten