Hannelies Geplaatst: 13 februari 2011 Geplaatst: 13 februari 2011 waar ligt het aan dat ik nu voor het eerst blinde darm keutels vind.mijn nijntjes zijn nu 6 maand oud en ik heb ze nog eerder gevonden.waar moet ik nu op letten of doen ??
Dollie Geplaatst: 13 februari 2011 Geplaatst: 13 februari 2011 Heb je één keer één of een paar BDK gevonden? Dan zou ik niet gelijk iets doen, misschien is het gewoon iets eenmaligs. Maar meestal als konijnen BDK laten liggen, dan ligt dat aan de voeding, of ze hebben wormpjes. Even ontwormen en goed kijken naar de voeding die je geeft (is het misschien te veel, bevat het te veel eiwitten) helpt waarschijnlijk wel. Kritisch kijken naar de voeding die je geeft is sowieso goed natuurlijk, maar van één BDK niet gelijk in paniek raken hoor, kan een keertje gebeuren!
Hannelies Geplaatst: 13 februari 2011 Auteur Geplaatst: 13 februari 2011 ze krijgen hope farms en ik heb net een trosje van ongeveer 4 cm zien liggen en dat is echt voor het eerst.zal ik dan nog maar even afwachten??
mijnJohanna Geplaatst: 13 februari 2011 Geplaatst: 13 februari 2011 Ik weet niet wat blinde darm keutels zijn. Kan iemand me dat misschien vertellen?
Dollie Geplaatst: 13 februari 2011 Geplaatst: 13 februari 2011 ze krijgen hope farms en ik heb net een trosje van ongeveer 4 cm zien liggen en dat is echt voor het eerst.zal ik dan nog maar even afwachten??Ja, dan zou ik zeker nog even afwachten :yes:Ik weet niet wat blinde darm keutels zijn. Kan iemand me dat misschien vertellen?Blinde darm keuteltjes zijn keuteltjes die ze normaal gesproken op eten. Dus als het goed is, heb je ze nog nooit gezien. Dit zijn ze: Er zitten heel veel voedingsstoffen in die je konijn de eerste keer niet gelijk kan verteren, maar die wel heel belangrijk zijn.
froukjee Geplaatst: 13 februari 2011 Geplaatst: 13 februari 2011 mijn konijn laat de blindedarmkeutels liggen als ze gestressd is!(toen ik haar nog niet zo lang had, als ze te lang uit de kooi is geweest, na haar castratie, als de omgeving erg veranderd.. als er BDK liggen, weet ik dat ik ff op moet letten)
Hannelies Geplaatst: 14 februari 2011 Auteur Geplaatst: 14 februari 2011 heb ze vandaag niet gevonden dus hoop ik dat het eenmalig is geweest.
Kirstieej Geplaatst: 18 februari 2011 Geplaatst: 18 februari 2011 Mijn konijn heeft ook last gehad van blindedarmkeutels. We hebben een tijdje minder biks gegeven en meer hooi, toen is ze vanzalf meer hooi gaan eten en ik heb sinds toen geen blindedarmkeutels meer gezien. Misschien dat dit bij je konijntje helpt als hij er een tijdje last van houdt
Aanbevolen berichten