Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo lieve bb'ers.

Ik heb sinds vier weken een hele lieve exram voor mijn voedster Foefoe.

Nu heb ik gemerkt dat Frostie (zo heet hij) vanochtend een paar keer zijn evenwicht verloor toen hij met zijn kopje schudde. Ik heb hem vorige week een aantal keren horen niezen.....Misschien had hij een lichte verkoudheid en is dat nu een oorontsteking geworden...

Ik weet het niet, ook zie ik af ent toe wat wit in zijn ogen. Maar dat had hij al vanaf dag 1.

Ik denk dat ik maandag naar de DA ga. Maar denken jullie dat het niet mijn ongerustheid is?

Laat me weten wat jullie denken, of wie dit ook heeft meegemaakt.

Frostie eet geel goed, gewoon alles, keutelt goed en is opgewekt, maar dat zou natuurlijk zo kunnen omslaan....

Geplaatst:

Ik zou idd sowieso naar de da gaan. Evenwicht verliezen, kop schudden en niezen kunnen idd veel tekenen van bepaalde aandoeningen zijn. Dus ja mijn enige advies is naar de DA dan weet je het zeker. (ik weet niet veel van EC maar volgens mij is evenwicht verliezen ook daar een van de kenmerken?)

Geplaatst:

tja....mijn konijnen niezen wel vaker....niet zo heel erg....en ik denk zelf dat het geen EC kan zijn. Dan zou het namelijk al ver gevorderd zijn...en dat is het niet.

Ik bel morgen gelijk een konijnkundige DA. Dan hou ik Frostie morgen nog goed in de gaten....

Misschien ben ik overbezorgd....maar je weet nooit....

Vervelend....:-(

Geplaatst:

Ja...ik denk zelf ook oorontsteking, dus ik probeer er vroeg bij te zijn door vandaag al langs de DA te gaan.

Weet ienand toevallig hoe lang het dan duurt voordat het genezen is?

Geplaatst:

Hallo mensen,

Ik ben vanochtend bij de dierenarts geweest (een konijnkundige uit de bb lijst) en die constateerde een vergevorderde verkoudheid en mogelijke middenooronsteking. Frostie kopje hangt nog niet scheef, maar neigt een heel heel klein beetje naar rechts. Hij heeft antibiotica kuur en andere medicijnen meegekregen. Elke dag moet ik het inbrengen met een spuitje...

Die dierenarts zei dat ik erheel erg snel bij was en dat het daarom binnen 3/4 dagen al weg kan zijn (de evenwichtstoornis dan). Na de kuur van 10 weken moet frostie weer beter zijn.....

Wat een ongeluk voor Frostie, hij is er helemaal suf van. Maar eet goed en wast zichzelf heel zorgvulddig. Net heb ik alles lekker verschoond en hebben ze hooi met paardenbloem gekregeb.....

Iik kreeg een groot compliment voor mijn waakzaamheid!

Geplaatst: (aangepast)

Ik zou voor de zekerheid toch ook met Panacur behandelen hoor. Dan ontworm je meteen je konijntje, het medicijn kan verder helemaal geen kwaad, maar je bent er toch hopelijk nog op tijd bij als het wel (ook) symptomen van EC zouden blijken te zijn. (Je zou de eerste niet zijn bij wie dat zou blijken te zijn). Ik las hier op het forum dat ze bij Wilhelminapark standaard ook voor EC behandelen bij dergelijke klachten, zelfs als ze met zekerheid een middenoorontsteking hebben kunnen vaststellen.

Ik zou het zeker wel doen.

aangepast door Bianca
Geplaatst:
tja....mijn konijnen niezen wel vaker....niet zo heel erg....en ik denk zelf dat het geen EC kan zijn. Dan zou het namelijk al ver gevorderd zijn...en dat is het niet.

Ik bel morgen gelijk een konijnkundige DA. Dan hou ik Frostie morgen nog goed in de gaten....

Misschien ben ik overbezorgd....maar je weet nooit....

Vervelend....:-(

Dit is dus echt dikke onzin. Mijn konijn heeft zeker anderhalve maand met een ietwat verzwakte achterhand rondgelopen voor de symptomen duidelijker werden. Het kan dus evengoed hĆ©Ć©l goed EC zijn, en daarom is het verstandig om Ć³Ć³k even met panacur te behandelen;)

Geplaatst:

De Da heeft de diagnose toch gesteld? Of ben jij soms ook dierenArts? Frostie krijgt alle medicijnen die nodig zijn. Panacur is voor EC, maar wordt ook gebruikt voor middenoorontsteking.

Frostie is in hele goede handen, en ik ben er heel snel bij.

Geplaatst:

Wat is sirupus? Heb ik nog nooit van gehoord......

(ik heb zelf een konijn gehad die te laat als diagnose EC heeft gehad en niet meer goed te behandelen was.....dus preventief behandelen is altijd oke..)

Geplaatst:

Bytril is voor de oorontsteking, snot

Panacur is voor EC te behandelen.

Beiden worden samen gebruikt bij deze symtomen, knapt het diertje na enkele dagen als op heb je kans dat het enkel oorontsteking was.

Maar behandel plan moet compleet worden uitgevoerd volgens voorschrift dierenarts.

Stoppen de mensen te vroeg met de medicatie komt het snel weer terug...

suc6

Geplaatst:

Dankjewel allemaal!

Frostie krijgt inderdaad alles wat kan helpen qua medicijnen. Ik geef het zolang het nodig is. Ik stop er niet mee.

Het is echt aandoenlijk als ik de medicijnen bij hem inbreng, het zal wel vies smaken want hij trekt een gek gezicht! Ik zorg sowieso veel veel vers water, en hij drinkt het dan ook gulzig na de vieze smaak van de medicijnen.

Hij eet lekker een worteltje nu met Foefoe die hem erg verwend met likjes.:mdr:

Ik hou jullie op de hoogte.....:yes:

Happy Valentine by the way! :love:

Geplaatst:

Uhm....het EC zijn eigenlijk pillen. Die worden in een vijzel tot poeder gestampt. dan gaat er Sirupus bij waardoor het een drapje wordt dat makkelijker wordt doorgeslikt.

Geplaatst:

De dierenarts weet volgens mij het beste wat ik moet geven. En die heeft mij echt wel de juiste medicijnen gegeven. Overgens is de Panacur die ik geef nu ook vloeibaar.

Geplaatst: (aangepast)
De dierenarts weet volgens mij het beste wat ik moet geven. En die heeft mij echt wel de juiste medicijnen gegeven. Overgens is de Panacur die ik geef nu ook vloeibaar.

huh? dat waren toch pillen?

en we willen je hier alleen maar helpen hoor. die pillen zou ook best kunnen maar is veel moeilijker doseren en lastiger geven.

En daarnaast: een DA kan nog zo goed zijn met honden en katten, een konijn is toch een vak apart

aangepast door wupsie
Geplaatst:

Panacur in pil vorm kan je ook fijnstampen met iets anders.......Hier ging dat perfect met een paar lepeltjes wortelhapje op een schoteltje.....2 geprakte aardbeien op een schoteltje en pilletje erdoor.

Volgens mij is het wel zo dat de vloeibare vorm van panacur beter te doseren is dan de pillen vorm.

Bij Buddy heb ik toen de vloeibare gebruikt ,ook omdat het bij hem duidelijk wel om EC ging.En bij Ollie hebben we de pillen gebruikt omdat we bijna zeker wisten dat zijn ellende niet van EC kwam maar meer peventief behandeld werd.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .