Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

mijn lieve diertje is denk ik wel te dik, nogteeds.

hij is nogsteeds een k ilo te zwaar en dat is ook wel te zien

hij loopt een beetje anders dan normaal zou zijn bij een konijn

en ik ziedat hij een vieze kont heeft, dat kan zijn

omdat hij te dik is om zich te wassen of omdat hij diaree heeft.

he tis in iedergeval ech teen troepje onder zijns taart en dat is

bijna altijd zo geweest. onderkant van de pootjes en echt

onder zji n staart vies.

verder hoori k hem ademen, ademproblemen of door het overgewicht?

overgewicht is wel duidleijk, maar mijn moeder zegt dat afvallen gevaarlijk is

en dat je een konijn niet moet laten afvallen?

ze lopen elke dag van vroeg tot laat buiten in de ren met genoeg dingen zoals planken om op te klimmen enzo, beweging hebben ze genoeg dus daar ligt het niet aan en het is er maar een die dik is, ze krijgen allemaal d ezelfde tijden om los te lopen en gewoon een gezamelijke bak met eten de andere zijn normaal. verder krijgen ze gewoon in de avond biks en overdag hebben ze drinken en af en toe wat groente en ze mogen nu weer op het gras . what 2 do .

Geplaatst:

Wat noem je ademproblemen ?

*niezen, natte neus, tranende ogen, snotterige ademhaling.....

Dat kan op Snot wijzen..één van deze verschijnselen kan dat al...

Wat sowieso aan te raden is, is natuurlijk een bezoek aan de dierenarts...en dan niet wachten...je hoeft ook niet door het rode stoplicht te vliegen, maar het is wel van belang dit niet te laten voortduren....

Een konijn hoor je namelijk niet ademhalen....

• 2 weken later...
Geplaatst:

Oogjes zijn mooi helder en zien er gewoon goed uit, ook vergeleken met de rest is er niks met de oogjes,

met het neusje ook niks mis, geen snot of korstjes helemaal netjes.

ik hoor hem alleen ademen, het klinkt niet raar , hij ademt gewoon hard of heeft er moeite mee

dit is al heel lang maar alleen als ik hem oppak of aanw il raken gaat hij zeer snel ademen

dus pak ik hem niet op laat hem lekkerz ijn gang gaan maar soms even gezondheid controleren endan

hoor ik hem ademen.

verder weet ik ook niet wta te doen qua gewicht en zijn overgewicht, moeite met lopen heeft hij wel

omdat hij echt dik is.

Geplaatst:

Zou je hem niet op dieet kunnen zetten? Dat hij wel mee rond loopt met de andere, maar hij tijdens etenstijd even apart gaat en een kleine portie biks en groenten krijgt, natuurlijk wel extra hooi geven

Geplaatst:

Ben je nog steeds niet naar de dierenarts gegaan? Dat zou ik wel heel snel doen. Als je konijn moeite heeft met ademen kan je hem daar niet mee laten zitten. Longproblemen worden vaak erger als ze onbehandeld blijven. Je konijn zal het steeds benauwder krijgen en uiteindelijk bezwijken.

Je konijn kan ook moeite met lopen hebben doordat hij zuurstof tekort heeft door het longprobleem.

Ook overgewicht moet aangepakt worden. Ga naar een dierenarts, want je konijn is ernstig ziek als hij zwaar ademt en moeite heeft met bewegen!

Geplaatst:
Zou je hem niet op dieet kunnen zetten? Dat hij wel mee rond loopt met de andere, maar hij tijdens etenstijd even apart gaat en een kleine portie biks en groenten krijgt, natuurlijk wel extra hooi geven

Dit probleem is veel te ernstig om eerst een dieet te proberen. Voeding aanpassen bij een konijn met overgewicht is belangrijk, maar snel een dierenarts bezoeken is nu belangrijker.

Geplaatst:

als ik hem niet oppak heft hij geen last van ademen, ik hoor hem alleen als ik hem oppak omdat hij een verleden heeft en ontzttend bang is voor mensen. hij rent de hele dag van 11 tot 11 rond in de ren en is zeer actief, verder krijgt hij de zelfde voeding als de rest en heeft hij veel dingen om te bewegen, ik ga zoiezo met hem naar de dierenarts maar in zijn dagelijkse doen heef thij alleen een vieze bips en als ik hem oppak gaat hij harder en sneller ademen en dat hoor ik dan goed. geen gebit problemen hij eet gewoon drinkt goed en genoeg hooi en ziet er volkomen gezond uit alleen iets te dik. iemand enig idee wat dit is? ik wil gewoon graag weten wat het is, ik ga ook naar de dierenarts om gewoon alles na te kijken maar ik wil ook graag op de hoogte zijn van wat er zou kunnen zijn.

Geplaatst:

Het is mogelijk dat hij een bloedprop heeft, en als je hem oppakt je druk op die prop zet waardoor de ader grotendeels blokkeert en er minder zuurstofrijk bloed kan stromen, waardoor hij dus zwaarder gaat ademen. Mijn hond had dit ook en is hiervoor geopereerd.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .