Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe vaak moeten de nageltjes van een nijn ongeveer geknipt worden? Even als we ervan uit gaan dat ze binnen leven. Want binnen sluiten ze natuurlijk niet af..

En wat vinden jullie zelf het handigst om het mee te doen? Die standaard knippers van de dw vind ik er niet heel handig uit zien moet ik zeggen!

Geplaatst:

Ik gebruik deze, vind het erg handig.

Nagels zijn te lang wanneer ze uit de haren steken, en je mag de nagels knippen tot het punt dat ze niet meer uit de haren steken.

Dit kan om de paar weken zijn, maar ook slechts twee maal per jaar. Hangt af van konijn tot konijn.

Geplaatst:

Bij angora's en andere langharige rassen geldt dit niet. Dan mag je de nagel knippen tot aan het leven, dat is een rood streepje dat je in lichtgekleurde nagels kan zien. Als je een langharig konijn hebt, knip je best telkens een klein stukje van de nagel, zodat je niet in één keer veel te ver kan knippen. Wanneer je konijn zijn pootje begint terug te trekken bij het knippen, begint het pijn te doen, en moet je stoppen, dan is de nagel kort genoeg.

Geplaatst:

Het is niet altijd per definitie zo dat je tot de haargrens kan knippen. Sommige konijnen hebben het leven heel ver doorlopen in de nagel. Als ik bij Fluffie tot de haargrens zou knippen knip ik elke nagel tot bloedens toe in het leven. (Ze heeft witte nagels dus ik knip natuurlijk bij haar netjes buiten het leven)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .