Ga naar inhoud

Vlooien?!


NienBertje

Aanbevolen berichten

Hallo,

kan een konijn vlooien hebben? Mijn konijn krabt zich best vaak, maar ik weet niet wat normaal is, en ook vaak op dezelfde plek. Meestal vlak achter zijn oor laat maar zeggen. Ook schudt hij zich de laatste tijd best vaak, zoals een hond dat doet om zich droog te schudden. Is dit erg en moet ik hier wat aan doen? Of is dit heel normaal?:$

Sorry als het een domme vraag is hoor, maar dit is mijn eerste konijn. Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan, maar het komt niet veel voor. En als het zo is, dan heb je echt een probleem. Dan heb je een enorme vlooienplaag in je huis!

Meestal is het dan de kattenvlo, die meegenomen wordt door honden of katten in je huis. Als je echt heel veel vlooien in huis hebt kunnen ze zelfs op je konijn komen. Ze zijn niet echt fan van konijnen. Als dat zo is moet je echt alle dieren en heel de omgeving ontzettend goed behandelen. De konijnenvlo komt ook wel voor bij wilde konijnen, maar niet zo heel veel. Wilde konijnen zouden die eventueel wel over kunnen brengen op jouw konijn.

Wat eerder kan is dat je konijn last heeft van mijt. Dat kan het krabben verklaren en ook het schudden. Krabben aan het oor en schudden kan nog meer oorzaken hebben. Ik raad je aan om binnenkort even een bezoekje te brengen aan je dierenarts voor een controle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hebben ze ook een keer oormijt gehad (althans brutus) idd opeens zag Ik hem een dag vaker aan ze oor krabben en af en toe schudden. Niet eens vaak maar Toch naar de DA en bleken er een paar schilfertjes in te zitten. Met een pipetje stronghold en over een maand nog 1 ben je er vanaf. Wat mij alleen is verteld is dat stronghold wel de mijten dood, maar de schilfertjes in de oor blijven dan nog zitten en die kunnen voor jeuk zorgen. Daarom kreeg ik ook een oorcreme: surolan mee.

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .