Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

een kennis van mij heeft een konijn van 2 jaar oud(ex-ram).Deze heeft de laatste weken een nat kontje.Het lijkt op urine maar er zit waarschijnlijk ook ontlasting bij.Ze zijn er mee naar de da geweest,die kon niet veel vinden alleen dat het konijn wat te dik was en dat hij niet teveel groenvoer en volop hooi moest hebben.Het ging een tijdje beter maar gisteravond was zijn achterwerk weer nat.Ze hebben er wat haar weggeknipt en weten verder ook niet wat ze nu moeten.Ik heb al op bb gezocht voor een konijnkundige da en daar gaan ze ook een afspraak mee maken.Iemand misschien een idee waar hij last van heeft?Hij eet en drinkt goed en maakt niet een zieke indruk.

Geplaatst:

Bij Coquille, een van mijn ex-rammen, was een natte staart symptoom van EC. Sowieso is het aan te raden dat ze wat urine meenemen naar de dierenarts, om nierproblemen en dergelijke uit te kunnen sluiten. En inderdaad zo vlug mogelijk langs een konijnkundige DA.

Geplaatst:

Ik zou eerst en vooral een keukenpapiertje nemen en een beetje vochtig maken en daar het achterwerkje mee afkuisen . Probeer ook het strooisel weg te doen zodat het er niet in komt of prikt zodat het alleen nog maar zorgt voor verdere iritatie en leg er een paar handdoeken in .Als je dat hebt gedaan kun je het zo laten intussentijd dat je naar de dierenarts gaat .xxxsofietje

Geplaatst:

Nat achterwerk kan een symptoom van EC zijn maar kan ook een teken van pijn zijn.....(heb ik ondervonden uit eigen ervaring).

Is de urine al onderzocht?

Het kan ook een blaasinfektie zijn...

Geplaatst:

de da waar ze geweest zijn vond het gemengde voer ook goed.Vreemd want hier lees ik dat je beter ss kan gebruiken.Maar even wat anders,ik weet niet waar het aan ligt maar ik kan niet meer op de forums komen en ik zoek de lijst met kk-dierenartsen in Friesland.Wil iemand deze even hier bij zetten?

Geplaatst:

Het kan vanalles zijn, EC, blaasontsteking, blaaszand.. Of hij kan zich door het overgewicht niet goed schoonhouden. Hij laat zijn urine lopen omdat hij zich niet goed voelt. Misschien is het wel een combinatie. Belangrijk is dus dat je naar een goede DA gaat met hem..

Die lijst vindt je bovenaan alle topics in het subforum "Gezondheid"

Geplaatst:

ik kan niet op het subforum komen als ik op de home-pagina forums indruk dan krijg ik een lege pagina.Mijn man heeft gister een nieuw anti-virus er op gezet dus kan hem daar aan liggen maar het is wel vervelend want ik zou haar even de nr. van de dierenartsen doorgeven

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .