stephanieg Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 Hallo allemaal! Gister heb ik mijn ram Charlie laten castreren, dit omdat hij erg veel last had van voortplantingsdwang en dus op alles wat los en vast zat begon te rijden, inclusief onszelf.. Nou ben ik bij de Dierenarts in Poortvliet geweest, waar ik echt 0,0 uitleg heb gehad.toen ik vroeg of ik nog ergens op moest letten na de castratie zei hij: nee niet dat ik weet...Ik weet niet eens of ik nog eens terug moet om de hechtingen eruit te laten halen of dat het oplosbare hechtingen zijn en dat soort dingen. Nu is dus het geval, charlie wil niet drinken, eten doe ie wel maar hij poept niet...Ik heb hem geprobeerd via wat water op mezelf wat hij dan aflikt wat vocht toe te dienen zodat hij toch iets binnen heeft en hij heeft uiteindelijk wel 1 x geplast. Ik ga straks zowiezo weer naar de dierenarts bellen maar zijn er van jullie toevallig nog die hetzelfde probleem hebben/ gehad? want ik ben toch eigenlijk wel heel erg bezorgd om hem. alhoewel de castratie maar 31 euro was, incl nagels knippen en de narcose denk ik er niet aan om nog eens terug te gaan naar deze DA wanneer het nodig is. groetjes Stephanie & Charlie
jrjsieben Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 Nee meestal kost het ook wel wat meerZet een bakje bij hemEn als hij groente is gewent witlof is al nattig vanzich zelfBeterschap
Dollie Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 Wat vervelend zeg. Het is het belangrijkste dat hij eet, als hij blijft eten moet er vanzelf wel weer wat uitkomen; gaat er daar op de één of andere manier iets niet goed, dan zal hij ook gauw genoeg weer stoppen met eten. (Wat natuurlijk niet de bedoeling is en hopelijk ook niet gebeurt..) Wat eet hij precies allemaal? Als hij wel groente eet, zou ik me over het vocht geen zorgen maken. Maak de groente anders nog wat extra nat, dan komt dat wel goed. Waarschijnlijk zijn de hechtingen oplosbaar, al zou ik het nog even navragen met zo'n dierenarts.. Wat voor kleur zjin ze?
stephanieg Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Geplaatst: 8 februari 2011 Hallo, wat hij te eten krijgt, vooral veel hooi en een klein beetje droge bix, als charlie te veel droog voer eet krijgt hij diarree, het is een beetje een probleem kindje.Nou heb ik wel een klein stukje komkommer gegeven omdat daar ook veel vocht inzit, niet teveel natuurlijk anders is het weer raak met de diarree.. wat de hechtingen betreft, die kan ik niet zien , er zit iets van een zilverkleurig gaasje over ofzo...
JoBoris76 Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 Hou het wel goed in de gaten. Zodra hij niet meer wil eten heeft hij pijn en zul je pijnstiller moeten geven zoals Metacam of Carprofen Drops. Succes.
judithjuhh Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 Witlof is zeker een aanrader voor als je konijn niet wil drinken. Dit bevat enorm veel vocht, en ze vinden het ook ontzettend lekker! Ik hoop dat je konijn zich snel beter gaat voelen. Succes!
stephanieg Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Geplaatst: 8 februari 2011 dankje voor de tips!ik lees namelijk overal dat je normaal gesproken een leeg spuitje mee krijgt waarmee je hem drinken kan geven maar ik heb dus niks gehad.
Gast Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 Als je het echt niet vertrouwd kun je altijd kijken of er een dierenarts op de lijst staat bij jou in de buurt, en daar even langs gaan voor de nodige nazorg en informatie.
Gast Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html
stephanieg Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Geplaatst: 8 februari 2011 dat is dus niet in de buurt, maargoed, hoelang duurt het voordat een mannetjes konijn minder gaat rijden? want hij is weer helemaal de oude qua dat gedrag. als hij me ziet word ie helemaal gek en probeert ie zo goed en zo slecht als t kan op me te rijden... niet zo prettig.
Solfide Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 Na twee weken kunnen ze gekoppelt worden maar voor dat echt alle hormonen uit het systeem zijn... dat kan wel 6 weken duren.
JoBoris76 Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 Hier stopte Binky al na 1.5 week met het proberen te rijden op een van mijn katten.
stephanieg Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Geplaatst: 8 februari 2011 Nou heb ik geen andere huisdieren buiten charly , maar oke kan dus wel ff duren, bedankt voor de antwoorden
stephanieg Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Geplaatst: 8 februari 2011 ik heb vanmorgen de DA gebeld en die zegt dat het normaal is dat het konijn nog niet drinkt van de narcose...dat het vanzelf wel weer komt
Aanbevolen berichten