Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

... dan wordt Snow (voedster) gecastreerd!

Ze is nog erg jong, ong. 6 maandjes. Maar ze is al een paar keer behoorlijk rams geweest en zit voortdurend bij Flake op haar rug. Gezien het feit dat Flake er sterk onder te lijden heeft, wilde ik Snow laten castreren. Ook omdat ze af en toe sproeit, waar ik niet erg blij mee ben...

Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen, en hoe Snow na die tijd weer opknapt!

Geplaatst:

Vervelend dat ze zo rams is... Ik heb Nijn om die reden destijds ook laten castreren (ze was toen 7,5 maand). Nog altijd blij met de gemaakte keuze. Veel succes, ook met de nazorg!

Geplaatst:

Vandaag is het gebeurd. Snow is haar vrouwelijkheid verloren. Vanochtend om 10 uur bij de DA gebracht, om 1 uur moest ik bellen hoe het ging en hoe laat ik haar weer kon komen halen. Om 3 uur zou ze wel weer wakker genoeg zijn, dus heb ik haar om 3 uur weer opgehaald. De DA was zeer tevreden, ze had ook al een paar hapjes witlof gehad.

Snow maakt het naar omstandigheden goed. Ze kan zichzelf nog niet goed warm houden, dus heb ik er een warm-waterzak bij gelegd die ik om de 2 uur weer opwarm. Zelfstandig eten doet ze niet uit zichzelf, tenzij ze per ongeluk een stukje van de witlof trekt terwijl ze hem verlegd. Als ik haar op schoot neem en Olvarit Wortel of Science Recovery voorhoud, likt ze het zelf van het teelepeltje af. Dus het gaat iig wel de goede kant op!

Geplaatst:

Net even het deurtje open gezet (ze zit momenteel in de ruime transportbox), klimt ze er direct uit en springt terug haar gewone hok in. Je had Flake moeten zien kijken, die was echt verbaasd! Maar Snow ging in de wc zitten, dus heb haar er maar weer uitgevist...

Maar er begint iig alweer wat leven in te komen!

Geplaatst:

Nog geen keutels ontdekt, wel natte plekken in haar handdoek. Ze heeft ook maar weinig gegeten,dus darmpjes hebbben het niet zo druk. Zo weer wat dwangvoer naar binnen laten likken en dan lekker bijslapen.

Geplaatst:

Als ze plakpoep heeft moet ze wat meer stro eten.

Toen mijn konijn die operatie had ondergaan

had hij ook last van plakpoep, de dierenarts

zei ook tegenmei dat ik hem meer stro moest geven.

daarna kwam alles weer goed!

hopelijk gebeurt dit ook met jouw konijn

Geplaatst:

Loesje ik denk dat je hooi bedoeld?

Hoe is het nu met snow?

Heeft ze inmiddels al iets gekeuteld? En begint ze al wat zelf te eten en drinken?

Geplaatst:

Snow zit vandaag in een dipje. Kan gebeuren, ik kan het me ook goed voorstellen! Ze wil de transportbox niet uitkomen, en jaagt Flake eruit weg als die alleen haar kopje maar naar binnen steekt. (deurtje staat al de hele dag open) Ze keutelt ondertussen wel weer goed. Veel honger heeft ze nog niet, ze likt ook niks meer van lepels af. Ze heeft alleen af en toe eens een sprietje hooi opgeknabbeld, dus heb ik haar om een uur of 1 nog 3 mL dwangvoer gegeven. Ik heb ook luzerne gekocht, dat schijnt ze erg lekker te vinden, daar knabbelt ze af en toe ook een sprietje van op.

Flake heeft het momenteel ook erg zwaar, zij eet ook weinig doordat ze niet begrijpt wat er met haar zusje aan de hand is.

Geplaatst:

Om bij te komen heb ik ons Flufje na haar castratie ook verwend met wat rucola en kruiden. Dat was een groot succes. Ook de pijnstillers gaf ik op die manier en het werkte prima. Hopelijk heb je hier iets aan en knapt Snow weer snel helemaal op!

Geplaatst:

Uit zichzelf eet ze absoluut nog niet goed, maar als ik haar iets voorhoud hapt ze er soms geïrriteerd naar en eet het vervolgens op. Water heeft ze niet onbeperkt, steeds als ik er een bakje in zet gooit ze hem om en gebruikt hem vervolgens als wc.. Dus om het uur houd ik haar een bakje voor (die Flake ook gebruikt), waar ze dan uit kan drinken. Als ze genoeg heeft, geef ik hem weer terug aan Flake.

Net heb ik haar nog zover gekregen dat ze ook een erwtenvlok at, een brokje SS wil ze nog niks van weten.

Het gaat langzaam, maar er is vooruitgang!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .