Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vroeg mij af wanneer ik de tanden van mijn konijn moet laten nakijken?

Ze is nu een jaar oud merk niks aan der eet gedrag,

groetjes sophie

Geplaatst:

Zolang ze goed eet is twee keer per jaar (bij het enten) echt ruim voldoende..

Als je je konijnen niet laat enten, zou ik persoonlijk wel eens in het jaar ze helemaal na laten kijken denk ik. Zou ik zelf in elk geval wel zo prettig vinden.

Geplaatst:

Zolang een konijn goed eet is het volgens mij niet nodig om de tanden na te laten kijken. Het geeft namelijk ook heel veel stress zo'n DA bezoek, tenminste bij die 2 van mij wel. Als je ze laat enten en je bent er toch, dan kan je het meteen laten nakijken.

Geplaatst:

Weeg je konijnen regelmatig, zodat je zich hebt op het gewicht.

Eten ze minder, laten ze de biks staan, worden de keutels anders, zit hij in een hoekje gedoken, knarsetanden dan moet je naar de DA.

Geplaatst:

Als je konijnen gewoon een normale stand van het gebit hebben en nooit probleme met hu tanden/ kiezen hebben gehad worden de tanden meestal niet nagekeken. Pas als er echt problemen komen gaan ze naar de tanden kijken. Vlekkie wordt elke paar maanden nagekeken omdat hij vaak haken op zijn kiezen heeft. De rest wordt nooit nagekeken op gebit ook niet bij de inenting (bij inenting wordt wel naar andere dingen gekeken)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .