Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn twee hangoordwergen hebben gisteren eind van de middag een chrunchy salad (van de dierenwinkel, schaal gemaakt van oud brood gevuld met gedroogd groenvoer) gehad.

Dit was de eerste keer dat ze het kregen.

Nu eten en drinken ze sinds vanochend 10.00 uur niet meer. Ze eten geen hooi en geen brok en ook niets aan water en normaal komen ze altijd op me af gerend als ik buiten kom maar nu blijven ze stil naast elkaar zitten. Ik ben vooral heel ongerust omdat ze niet drinken. Hun buikjes voelen trouwens niet hard.

Ik maak me nu echt zorgen. Weet iemand of dit aan het extratje kan liggen dat ze gisteren hebben gehad? En hoe lang kijk je dit aan voor naar de dierenarts te gaan?

Geplaatst:

Ik denk dat je als ze nu nog niet eten echt de dierenarts moet bellen !!

Als konijnen niet eten is er iets goed mis, een konijn die 24u niet eet is kritiek.

De darmen mogen namelijk niet stil komen te liggen..

Geplaatst:

Je kunt sowieso die troep van de dierenwinkel beter niet geven, denk aan knabbelstaven en knaagstenen. Dit is erg ongezond voor konijnen. Ze zijn net zo blij met kruidenhooi of een wilgenbal. Maar ja daar heb je nu niks meer aan.

Als er nog steeds geen verbetering in zit zou ik als een speer naar de dierenarts gaan. Als de darmen stil komen te liggen kan dit fataal worden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .