Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag allemaal,

Net nieuw op het forum, geprobeerd informatie te zoeken maar niet gevonden wat ik zoek.

Ik heb sinds 2 weken 2 frans hangoren uit de opvang, zijn nu ongeveer 7 / 8 maanden oud en zijn broer en zus. Moos is gecastreerd.

In de opvang zeiden ze dat ze zindelijk zijn, maar helaas. Ze plassen netjes op hun bak, maar ook met grote regelmaat ernaast.

Nu weet ik niet wie er naast plast, dus dat is lastig. Maar de plas die ernaast ligt ziet er niet gezond uit.

Na het lezen van wat post ben ik over de kleur geheel gerust gesteld. Beetje rood kleurig maar ze eten iedere dag een wortel. Maar er lijken ook wel kleine stukjes in te zitten.

Zijn hele kleine stukjes in dezelfde kleur als de plas.

Is dit normaal???

Deze stukjes komen dus niet uit de bodembedekking want het is de plas die op de laminaatvloer ligt.

Aan de achterkantonderkant van beide konijnen kan ik geen vieze resten of iets vinden!

Ik hoop dat jullie advies hebben!

Geplaatst:

Ik weet niet zo goed wat die stukjes kunnen zijn. Urine is vaak niet helder maar een beetje troebel. Echt stukjes lijkt me niet goed. Ik zou even naar de dierenarts gaan. Je kan het beste een plasje meenemen. Dus proberen een beetje op te vangen. Da kan de dierenarts testen of het een blaasontsteking is of dat er kristallen in de urine aanwezig zijn.

Geplaatst:

Ik heb echt geen idee wat het is,,

Maar het lijkt me inderdaad niet zo gezond...

Ik zou zelf indd ook naar de dierenarts gaan,,

Plas opvangen hoeft niet persé,

Wan de dierenarts kan het er ook op een bepaald (vriendelijke) manier uitknijpen.

Je moet dan wel zorgen dat de blaas vol is...

xxx &Sterkte.!:bunny1:

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties!

Van het weekend zag de plas er weer helemaal gezond uit, gisteren avond was het echter toch weer een gekke kleur. Ik heb ze apart gezet om te kijken bij welk konijn het vandaag komt en neem hem of haar dan direct mee naar de dierenarts, vrees alleen dat het van het vrouwtjes konijn vandaan komt en het niet onschuldig is. Dit ook omdat ze al een medisch verleden hebben omdat ze met 8 weken als zeer verwaarloosd in de opvang terecht zijn gekomen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .