Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Een tijdje geleden heb ik een discussie gestart over mijn Nijn met EC. Het gaat gelukkig weer erg goed met haar. Ze krijgt nog steeds twee keer per dag medicatie toegediend, maar ze eet en drinkt weer volledig zelfstandig.

Maar nu het volgende: voorheen was ze ontzettend gek op Science Selective brokken. Maar na de dwangvoeding tijdens haar ziek zijn vertikt ze het om die nog te eten. Voorheen trok ze het voerbakje bijna uit mijn handen zo lekker vond ze de brokjes. Ik ben echt ander voer moeten gaan halen voor haar. Gemengd voer. En daar ben ik eigenlijk niet zo blij mee, omdat ze dan selectief kan zijn in wat ze eet. Ze eet wel voldoende hooi, krijgt elke dag wat gedroogde kruiden en een paar keer per week wat groenvoer of een stuk gedroogd brood. Dus ze krijgt vanalles wel wat binnen.

Maar mijn eigenlijke vraag is, of iemand weet of EC er voor kan zorgen dat de smaak verandert of iets anders in die richting? Ik vind het gewoon vreemd omdat ze er altijd zo gek op was. Haar mondje en gebitje zijn prima in orde, dus daar ligt het niet aan.

Geplaatst:

Waar heb je haar mee gedwangvoert? Science Recovery of een papje van SS? Misschien dat ze de smaak/geur nog met de dwangvoeding asocieert?

Mijn eerste gedachte was het gebit maar dat is dus in orde. Apart.

Geplaatst:

Ik heb haar gedwangvoerd met Harrisson's Juvenil. Een poedertje van de dierenarts, aangemaakt met wat water en wortelhapje.

Dus ze zou het niet kunnen associeren met SS.

Geplaatst:

Misschien moet je juist wel eens een SS papje maken (eventueel met gedroogde kruiden erdoorheen of wortelhapje) en dat dan ofwel op een schoteltje geven ofwel in de mond spuiten.

Mijn konijnen gingen pas SS eten toen ik ze ermee gedwangvoerd had.

Daarna likten ze het van een schoteltje en daarna wilden ze ook wel de ''rauwe'' SS bixjes eten.

Soms kan het ook helpen om je konijn gewoon een bixje heel even in de mond te duwen naast de tandjes en dan weer weghalen maar wel voor de neus blijven houden. Je konijn voelt dan dat er kruimels op zijn lippen zitten en gaat dan likken, heb je het bixje dicht genoeg voor de mond dan likt hij ook daaraan en mijn konijn dacht toen opeens hé dat is lekker en toen at ze het op.

Nu eten ze gewoon weer prima (mijn konijntjes hebben ook EC en waren ook eerst ander voer gewend)

heel veel succes en beterschap voor je nijntje

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .