Ga naar inhoud

Wie heeft er ervaring met dierenfysiotherapie en heeft tips?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Zoals sommige weten heeft mijn konijn sinds ongeveer 2 jaar laast van Cuniculi. Hij heeft in het begin 3 maanden Panacur gehad en nu krijgt hij om de 2 maanden 2 weken Panacur uit voorzorg. De laatste tijd vind ik toch dat hij weer moeilijker loopt. Ik ben bij de dierenarts geweest en ik ga hem nu 2 maanden Panacur geven en ik heb het met haar over fysiotherapie gehad. Ik heb contact opgenomen met Mariola Wams in Geleen en we gaan een afspraak maken om te kijken of ze iets voor ons kan doen, echter ze heeft geen ervaring met konijnen, wel met ataxie. Nu is mijn vraag of iemand ook al eens fysiotherapie met zijn konijn heeft laten doen? Ik wel al eens gelezen dat je dan bv een of twee keer daar naar toe gaat en dat je dan oefeningen mee krijgt die jezelf met je konijn kunt doen. Heeft iemand ervaring of tips?

Bedankt alvast!

Geplaatst:

Ik heb in 2007 met mijn overleden konijn Muppietje oefeningen gedaan. Ik had een mail gestuurd naar een dierenfysiotherapeute, en mijn verhaal uitgelegd. Zij had wel eens eerder een konijn als patiënt gehad, maar meestal behandelde zij honden en katten. Maar zij wilde mij graag helpen. Zij kwam bij mij thuis, en dat vond ik wel fijn. Ze deed een paar oefeningen voor bij Muppietje en die moest ik ook doen, zodat zij kon kijken of ik het goed deed. Ik moest elke dag 2 keer per dag oefeningen met haar doen. Twee weken later is zij weer langsgekomen, en ze zag enorme verbetering bij Muppietje. ALs zij in de tussentijd niet was overleden, dan was zij weer helemaal beter geworden.

Maar ik heb goede ervaringen met dierenfysiotherapie.

Geplaatst:
Michaela had je konijntje ook Cuniculi? En weet je waar zij aan is overleden?

Nee, ze had geen E.Cuniculi. Zij is aangevallen door een hond, en haar achterhand was verlamd. Ik heb daar ook een topic over geopend.

Zij is waarschijnlijk aan een hartstilstand overleden. Heb geen autopsie kunnen doen, want zij is overleden bij de opvang, en wij waren net een paar dagen weg.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .