lauwie_27 Geplaatst: 2 februari 2011 Geplaatst: 2 februari 2011 hoi allemaal, mijn voedster is al voor de 3e week schijnzwanger(?) ze maakt een nestje door al het stro naar het nachthok te slepen. Toen ik het hok schoon ging maken, bleef ze in de buurt en sprong ze in het lege nachthok en begon te graven. Ik ga er van uit dat het schijnzwangerschap is, omdat ze het al vaker heeft gehad. Ik zag een paar weken geleden ook dat het rammetje weer op haar ging rijden en daarna maakte ze een nestje. Het rammetje is uiteraard gecastreerd. Maar omdat het zo lang duurt vraag ik me af of het echt schijnzwangerschap is, duurt het meestal zo lang? want de vorige keer was het minder dan een week. alvast bedankt,groetjes Laura
Tao_Gini Geplaatst: 2 februari 2011 Geplaatst: 2 februari 2011 ik heb zelf niet echt ervaring met schijnzwangerschappen, maar ik zou op dit punt toch wel castratie beginnen te overwegen...
Karina Geplaatst: 2 februari 2011 Geplaatst: 2 februari 2011 Drie weken is wel lang vind ik. Ik weet dat Nijn ook elke week schijnzwanger was, maar dan telkens een paar dagen. Het verschilt natuurlijk per konijn, maar ik zou toch overleg plegen met de dierenarts. Schijnzwangerschappen brengen behoorlijk veel stress met zich mee. Daarom ook mijn reactie: overweeg een castratie... Dat geeft veel rust voor haar, voor de ram en ook voor jou natuurlijk.
Aanbevolen berichten