Kwebbel Geplaatst: 31 januari 2011 Geplaatst: 31 januari 2011 Hoi,Mijn konijn is vrijdag geopereerd. Ze had twee borstkanker gezwellen. Nu heeft de DA hechtingen aan de buitenkant gebruikt en moet ze een kap om. Die kap is een ellende. Mijn konijn is een schat van een dier, maar wil niet graag opgetild worden. Als ze aandacht wil springt ze zelf wel bij mij op schoot en gaan we lekker knuffelen:yes: Nu hebben mijn man en ik gisteren haar de kap omgedaan en is er een nagel afgebroken. dat bloede best wel en is nu weer goed. Ze heeft verder ook geen last meer van de operatie. Ze eet, drinkt, plast en keutelt goed. Ik wil haar het leed van die kap niet weer aan doen en heb zelf iets bedacht. Ik heb zelf een lap stof gepakt en daar een soort band van gemaakt. Echter gaat dat ook heel moeilijk om het om te doen. Een rompertje hoef ik bij haar ook moet mee aan te komen. Heeft iemand een tip om dit anders op te lossen? Ik moet namelijk nog een week voordat de hechtingen er uit mogen en zit er zwaar doorheen.....
Lonka Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 Vraag of ze de wondrafels kunnen lijmen. dat vormt een soort beschermlaagje over de hechtingen. Bij mijn voedster hebben ze dat gedaan bij onderhuidse hechtingen, maar lijkt mij dat dat bij bovenhuids hechten ook moet kunnen.Ik heb mijn voedster wel hele dagen naast mij op de bank gehad, handdoeken eronder en een oud dekbed waar ze in lag als een soort holletje.. groenvoer erbij en aaien. (ze genas moeizaam na castratie)Slapen op de bank, zodat je bij het eerste signaal al kunt kijken of er wat is.. Niet ideaal, maar een weekje volhouden en dan komt het vast goed.
Kwebbel Geplaatst: 1 februari 2011 Auteur Geplaatst: 1 februari 2011 Bedankt voor je reactie. Ga ik zeker naar vragen. Ik zit nu ook al de hele tijd bij haar. We hebben haar buitenren naar binnengehaald die is 1m bij 1m en daar ligt een dekbed en hooi in. Voor op de bank is ze veel te levendig gelukkig:) Het lijkt of ze niet veel last heeft van de operatie. Maar blijf haar als een havik in de gaten houden. Elke verandering zie ik direct:)
Aanbevolen berichten