RogerBunny Geplaatst: 31 januari 2011 Geplaatst: 31 januari 2011 Ik zit nu op school, en ik wilde vanmorgen de konijntjes eten geven. Toen merkte i kdat Roger, (alweer) niet eet. Maar ik moest naar school, en mn ouders zouden weer proberen hem aan het eten te krijgen. Hoe kan het dat hij stopt met eten?De vorige keer dachten we dat het eenzaamheid was, maar hij heeft nu telkens gewoon zn vriendinnetje gehad.
bunny ranch chanty Geplaatst: 31 januari 2011 Geplaatst: 31 januari 2011 Zou toch naar de dierenarts vandaag nog!mogelijke oorzaken, een slechte dag, darmverstopping, gas, stilvalende darmen, kies problemen, pijn in lichaam.Kun je hem op een handoek zetten? en groen aan bieden, groen zullen ze eerder eten dan bix.Op de handoek kun je zien of ie nog keuteld...bij de da krijg je de juiste middelen om zijn damen op gang te houden. succes en wacht hier niet mee!
RogerBunny Geplaatst: 31 januari 2011 Auteur Geplaatst: 31 januari 2011 Hij at zn rozijntje ook al niet, en dat is toch zn hoogtepunt van de dag. ik ben nou zelf niet thuis, maar ik heb hem gisteravond om half 11 nog zien eten. Maar zoals ik al zei, ik ben nou niet thuis, en ik kan mn ouders niet bereiken nu -telefoon moet nu uit, pww -.- - ik ben rond 1 uur thuis, maar als ie echt niet eet dan gaan we zeker naar de dierenarts!
ZaZa Geplaatst: 31 januari 2011 Geplaatst: 31 januari 2011 Konijn moet eten én keutelen...Dat laatste dus ook zeker in de gaten houden...Als het niet goed is, heeft hij zeer waarschijnlijk darmproblemen en dat is een kritiek punt..dan is de enige juiste weg die naar de dierenarts...Let op of je dierenarts ook kijkt of hij soms haakjes op zijn kiezen heeft !!!!Mocht je geen goede dierenarts weten, hier een lijst met dierenartsen die onze leden konijnkundig vonden: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html Misschien een goed plan om je moeder te zeggen dat ze bij problemen ook zelf in dit forum kan komen kijken ?Er zitten meer moeders hier...altijd leuk, weer een betrokken moeder erbij..
RogerBunny Geplaatst: 31 januari 2011 Auteur Geplaatst: 31 januari 2011 haha ja Konijntje eet gelukkig weer. Ze hebben hier álles geprobeerd; rozijntje, stro, hooi, biks, worteltje, witlof, zelfs een snoepje die ze 1x per week krijgen. Maar, met Olvarit (dwangvoeding, hadden ze op internet gevonden) hebben ze hem weer aan het eten gekregen. We houden hem natuurlijk goed in de gaten, en zodra hij nog een keer stopt met eten gaan we naar de dierenarts hebben we hier afgesproken. De vorige keer bij de DA, nog niet zo heel lang geleden, 2 weken, waren zn tandjes iig nog goed.
RogerBunny Geplaatst: 31 januari 2011 Auteur Geplaatst: 31 januari 2011 Toch maar een afspraak gemaakt, want hij at alleen maar dwangvoer, en keutelen doet ie volgens mij niet. En verder is ie ook gewoon zichzelf niet. Vanavond half 7 kunnen we terecht. hele opluchting, want de vorige assistent (snachts) vroeg of et erg belangrijk was als een konijntje niet at -,-
Amatjuh Geplaatst: 31 januari 2011 Geplaatst: 31 januari 2011 Heel verstandig!Je moet trouwens wel oppassen om zo maar dwangvoer te gaan geven, je weet niet wat de oorzaak is van zijn niet eten en je kan het probleem soms erger maken door te dwangvoeren.
Boseetje Geplaatst: 31 januari 2011 Geplaatst: 31 januari 2011 veel succes bij de DA, ik ben benieuwd...
RogerBunny Geplaatst: 31 januari 2011 Auteur Geplaatst: 31 januari 2011 Het dwangvoeren was een goed initiatief zei de DA, dus dat viel mee, maar hij heeft een verstopping. Er zat een medische term aan vast, maar ja, die ken ik natuurlijk niet.We hebben nu speciaal voer gekregen, wat je tot een papje moet maken en moet dwangvoeren, we hebben soort van druppels meegekregen voor em, en we moeten hem slaolie geven, voor laxatie, zodat het maag-darmstelsel weer in beweging komt. Nou maar hopen dat ie weer gaat eten!
Amatjuh Geplaatst: 31 januari 2011 Geplaatst: 31 januari 2011 Critical care? Dat is goede dwangvoeding.Maar uhm die olie is echt uit het jaar nul, weet je zeker dat je dierenarts konijnkundig is?Wat voor druppels heb je meegekregen?
bunny ranch chanty Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 tja voor de darmen in beweging te houden gebruik je normaal ciseral...Bij verstoppingen kan juist bix dwang voer niet de juiste zijn.( uit voorzorg gebruik ik dan baby eerste wortel hapje) zonder aardappel.Heb je pijnstilling gehad?Groen voer werkt ook goed bij verstoppingen en laxatract.Laat het konijntje ook bewegen, goed voor de darmen.
RogerBunny Geplaatst: 1 februari 2011 Auteur Geplaatst: 1 februari 2011 We hebben hem dwangvoeding van Olvarit gegeven, indd, wortelhapje. Dat at ie wel.Ja, hij heeft twee verschillende spuitjes gekregen, namen zijn me alweer ontschoten, maar dat was iig daarvoor.Maar hij bewoog dus niet, na het bezoekje aan de DA, hebben we meteen de eerste ronde gedaan, en toen bewoog ie weer, en lagen zelfs keutels! Heeeele kleine ieniemienie keutels en nog vrij zacht, maar er waren keutels! De druppels zijn primperan drank? En vanmorgen toen ik het eten gaf, zat Roger net als 'vroeger' weer te bedelen om meer, en viel er meteen op aan .
Aanbevolen berichten