Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zo even een update:

Ik ben vandaag met Mojo&Jojo bij de DA geweest en die was er wel zeker van dat het toch echt om EC gaat.

Nog een keer de oren bekeken en de ogen ook aan een uitgebreid onderzoek onderworpen op mijn verzoek.

Mojo is absoluut niet blind of slechtziend of wat dan ook, ze had prima reflexen en de rode ooggloed was helemaal normaal omdat Mojo een bijna wit konijntje is en er geen verschillen waren tussen haar en haar zusje.

Maar wat blijkt...Mojo 150 gram is afgevallen in 10 dagen tijd en dat terwijl ze eerst de zwaarste was en meer eet dan haar zusje en Jojo gewoon wel 40 gram is aangekomen.

Daaruit blijkt eens te meer dat we hier te maken hebben met een parasiet zei de DA.

Ik ga Mojo goed bijvoeren en moet ze allebei nog minstens 20 dagen panacur geven.

De DA zei dat het hoofdwiegen misschien wel altijd een beetje blijft maar dat ze daar prima mee kan leven.

Ohja en sorry dat ik nog steeds geen foto's heb geplaatst of een filmpje niemand wil zijn camera uitlenen aan me voor mijn konijnen helaas :(

• 2 weken later...
Geplaatst:

Niet zo'n beste update dit keer:

Mijn konijntje Mojo haar koppie gaat steeds meer scheef staan sinds 2 dagen.

Moet ik de dosis panacur verhogen?

Ze weegt 1100gram en krijgt 1ml.

Geplaatst:

Ik wilde nog even kwijt dat mijn oh zo kundige dierenarts helaas toch onkundiger blijkt te zijn dan die fokker waar ik mijn nijnen vandaan heb. Mojo is toch een mannetje!

Ik vemoedde het zelf al vanwege zijn gedrag en ik kon ook maar niet afleren om hij tegen hem te zeggen. Ik heb er samen met mijn vriend even onder gekeken en het was echt overduidelijk een mannetje nu zijn geslachtsdeel bijna volgroeid is.

Nu is het dus ook helemaal niet vreemd dat hij rustiger is dan zijn zusje en hoef ik me daar geen zorgen over te maken.

De dosis panacur is een beetje verhoogd en nu is zijn kopje weer zoals eerst.

Jammergenoeg moet ik mijn ukkies nu uit elkaar halen want ze zijn al 13 weken.

Jammer dat de dierenarts niet goed genoeg heeft opgelet, nu heb ik even nog geen hok voor hem.

Nu moet hij het helaas tijdelijk even doen met een transportbox (hij mag wel veel loslopen, en ga hem elke dag omwisselen met zijn zusje in de grote kooi.)

Gelukkig ben ik er wel op tijd bij, inteelt konijntjes met zo'n jonge mama, dat kan natuurlijk niet goed zijn.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .