Tao_Gini Geplaatst: 29 januari 2011 Geplaatst: 29 januari 2011 Gin heeft al minstens vanaf ik hem heb, aan zijn achterpootjes verschrikkelijke nagels. Ik heb ze vandaag geknipt, en schrok er echt van hoe kort ze eigenlijk waren (het levend)ik knip meestal eerst het stuk dat ik bij de voorpootjes eraf heb geknipt en dan ga ik "schrapen" (kleine "plakjes" verwijderen) tot ik helder oud levend heb gevonden. Bij een van de nagels was er nog maar 2mm over toen ik op het heldere levend kwam, en een andere nagel was gespleten tot in de kern en die kon ik helemaal afknippen...Ze zijn bijna helemaal wit en brokkelig en enorm zacht tegenover de doorzichtige stevige voorpootjes. Is dit kalknagel? Kan ik dit voorkomen door een ander voeder te geven...? Mijn ouders willen geen DA betalen voor iets waar hij "nog nooit problemen mee heeft gehad, hij heeft er geen last van bij het lopen.
Lianne22 Geplaatst: 29 januari 2011 Geplaatst: 29 januari 2011 Toevallig. Heeft nafnaf een konijn met kalknagels ook aan de achter poten..http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/44986-klonterige-nageltjes.htmlMisschien kun je t haar eens vragen. Persoonlijk zou ik naar de DA gaan dat konijn schijnt er wel last mee te hebben.
Tao_Gini Geplaatst: 30 januari 2011 Auteur Geplaatst: 30 januari 2011 Lianne, kan je aub stoppen met mij te vergelijken met NafNaf? Ik zal dat even doorlezen dankje Straks eens fotos maken...
Lianne22 Geplaatst: 30 januari 2011 Geplaatst: 30 januari 2011 (aangepast) ? Misschien had je er wat aan....? Verder heb ik namelijk nooit eerder van een konijn met kalk nagels gehoord vandaar. Misschien iemand anders wel. 30 januari 2011 aangepast door Lianne22
Tao_Gini Geplaatst: 30 januari 2011 Auteur Geplaatst: 30 januari 2011 tjah ik weet niet wat het is... als bij de andere nijnen te kort word geknipt dan gaan ze de hele tijd aan die nagel likken omdat het pijn doet denk ik, en het enige anders bij Gini is dat hij als hij in de ren loopt altijd lijkt te stampen, maar is dit geen teken van vreugde...?
Lianne22 Geplaatst: 30 januari 2011 Geplaatst: 30 januari 2011 Ik weet niet of dat kalknagel is op internet is er weinig over te vinden. Alleen bij cavia's. Misschien toch eens je ouders overhalen en een bezoekje aan de DA? En ja nagels te kort knippen lijkt me pijnlijk en dan is dat likken daar een teken van. Zal ik toch mee oppassen.
Tao_Gini Geplaatst: 30 januari 2011 Auteur Geplaatst: 30 januari 2011 Nu gebeurd het niet meer, maar vroeger wel soms. ik gebruik nu altijd voor de zekerheid zo'n lampje en heb zo'n speciaal nagelschaartje dat ik gebruik voor de nijnen, cavias en hond. ik zal die fotos van bij cavias anders even vergelijken... heb je een link voor me?
Lianne22 Geplaatst: 30 januari 2011 Geplaatst: 30 januari 2011 Geen foto bij. Maar dit is wat ik vind als ik kalknagels bij Google intyp http://www.degrotecavia.nl/ziekteskl.html#kalknagelsMaar dus niks over konijnen.
Tao_Gini Geplaatst: 30 januari 2011 Auteur Geplaatst: 30 januari 2011 bedankt, de beschrijving lijkt er veel op! straks toch even een fototje maken
Aanbevolen berichten